50 Największych Banków w Polsce 2017: Zarządzanie portfelem z fotela

50 Największych Banków w Polsce 2017: Zarządzanie portfelem z fotela
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Mimo istotnego nasycenia w obszarze bankowości internetowej, wciąż znacząca grupa klientów nie jest jeszcze przekonana do tego sposobu korzystania z usług bankowych i zdalnego zarządzania swoimi pieniędzmi.

Marcin Podleśny

Cykliczny, przygotowywany przez ZBP, raport NetB@nk to najpełniejszy przegląd tendencji na rynku bankowości elektronicznej, w szczególności bankowości internetowej. Najnowsza edycja pokazała pierwsze oznaki nasycenia rynku. Koniec IV kw. 2016 r. przyniósł tylko nieznaczne wzrosty w obszarze rachunków bankowych dostępnych przez internet oraz liczby aktywnych klientów. W stosunku do wyników zaobserwowanych w III kw. było to odpowiednio 0,51 i 0,37%. W ciągu całego roku w segmencie klientów indywidualnych wzrost liczby umów bankowości internetowej wyniósł 9,31%, co oznacza, że łącznie przybyło ich niespełna 3 mln. W tym czasie liczba klientów aktywnych wzrosła o 5,63%, czyli o nieco ponad 800 tys. Jednocześnie ogólna liczba umów bankowości internetowej na koniec ubiegłego roku wyniosła 33,177 mln, z czego 15,355 mln należało do osób logujących się do swojego banku przynajmniej raz w miesiącu.

Jakość zamiast ilości

Dalsze osłabienie dynamiki wzrostu liczby rachunków dostępnych przez internet dla klientów detalicznych to oznaka nieuniknionego nasycenia tego obszaru usług bankowych, niemniej stosunek liczby umów do klientów aktywnych na poziomie 46% wskazuje na duży, niezagospodarowany potencjał w zakresie korzystania ze zdalnych kanałów dostępu do usług bankowych.

– Dane publikowane w raporcie NetB@nk oraz wyniki dostępnych badań pokazują, że mimo istotnego nasycenia w obszarze bankowości internetowej, znacząca grupa klientów nie jest jeszcze przekonana do tego sposobu korzystania z usług bankowych i zdalnego zarządzania swoimi pieniędzmi. Część z nich przyznaje, że nie wie, czy w ogóle ma możliwość korzystania z internetowego dostępu do konta, a stosunkowo znaczna grupa jest tego świadoma, jednak z różnych względów nie decyduje się na zmianę dotychczasowych przyzwyczajeń – komentował wyniki raportu Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich. Jakub Grzechnik, dyrektor Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej PKO Banku Polskiego, przyznaje, że wzrost liczby klientów korzystających z bankowości internetowej w ostatnim czasie spowolnił.

– Trudno ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI