50 Największych Banków w Polsce 2017: Przyzwyczajamy się do technologii

50 Największych Banków w Polsce 2017: Przyzwyczajamy się do technologii
Ranking 50 największych banków w Polsce 2017 wg Miesięcznika Finansowego BANK
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Cyfryzacja ma wpływ na preferencje i zachowania klientów oraz na modele biznesowe banków.

Co 10 lat pojawia się dziesięć razy więcej urządzeń mających możliwość podłączenia do sieci – zauważają eksperci Deloitte Digital. Szacuje, się, że w 2020 r. ich liczba wyniesie 70 mld, a w 2030 – bilion. Wraz z nowymi technologiami zmienia się interakcja pomiędzy klientem a firmą, także finansową, jak i oczekiwania konsumentów względem oferowanych usług.

Klienci, którzy aktywnie korzystają z internetu czy bankowości elektronicznej z czasem zmieniają też swoje preferencje i oczekiwania. Nie wystarcza im już oferowanie usług stricte bankowych, dlatego wraz z rozwojem nowych możliwości technologicznych bankowcy proponują inne obszary współpracy. To nie tylko zwiększa satysfakcję klientów, ale też zmniejsza ich skłonność do zmiany banku. Jednak wykreowanie nowych produktów czy usług, a co za tym idzie dostosowanie swoich strategii do trochę innej rzeczywistości to wyzwanie dla banków. Banki poszukują różnych sfer życia codziennego, w których mogą być „przydatne” klientom. Jednym z nich jest administracja publiczna.

– Jednym z naszych podstawowych założeń na najbliższe lata jest cyfryzacja i wspieranie rozwoju usług e-administracji przy współpracy z instytucjami publicznymi – informuje Jakub Grzechnik, dyrektor Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej PKO Banku Polskiego.

Osobiste relacje

Banki coraz mocniej angażują się w rozwiązania cyfrowe. Digitalizacja staje się naszą codziennością, a na co dzień mamy do czynienia z e-gospodarką, e-commerce i internetem rzeczy. W epoce cyfryzacji, według ekspertów Deloitte Digital, kluczowe powinno być budowanie pogłębionych relacji z konsumentami, które przełoży się na wyniki firmy w dłuższej perspektywie czasu. Na ten aspekt uwagę zwróciło blisko 40% respondentów. Kluczowe jest jednak odpowiednie i świadome połączenie technologii i wiedzy, które zapewni klientom poczucie bezpieczeństwa. Być może z powodu potrzeby bezpośredniego, nie cyfrowego, kontaktu z bankowcami i ich ofertą ciągle nie nadszedł zapowiadany kres bankowego oddziału. Co oznacza, że cyfryzacja nie ma tak znacznego wpływu na model działania banków, jak można by wnioskować na podstawie pobieżnych obserwacji.

– Obecnie ponad 80% klientów ocenia placówkę jako bardzo bezpieczny kanał kontaktu, natomiast bankowość mobilną za bezpieczną formę kontaktu uważa tylko 27% osób. Uważam, że to jeden z głównych powodów, dla którego tradycyjne kanały kontaktu z bankiem pozostają nadal popularne – zauważa Wojciech Szmidt, dyrektor Departamentu Customer Intelligence ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI