16 mln zł na walkę z fraudami w e-bankowości

16 mln zł na walkę z fraudami w e-bankowości
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Firma Nethone, dostawca opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań antyfraudowych oraz z obszaru Business Intelligence, dostała na realizowane i współrealizowane przez nią projekty z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) dofinansowanie opiewające łącznie na kwotę ponad 16 mln zł.

Banki i inne instytucje finansowe od dłuższego czasu próbują uporać się z coraz częstszymi atakami ATO #HubertRachwalski #Nethone

Środki zostaną przeznaczone na realizację zaawansowanych przedsięwzięć badawczo-rozwojowych w dziedzinach biometrii behawioralnej i sztucznej inteligencji. W ich wyniku powstanie autonomiczny system do ochrony instytucji finansowych przed przejęciami kont (Nethone ATO).

Skuteczne zapobieganie nieuprawnionemu przejmowaniu kont to dziś jedno z wyzwań, z jakimi mierzyć się muszą instytucje finansowe na całym świecie. Stale rosnąca liczba ataków phishingowych na klientów banków i coraz częstsze wycieki danych wrażliwych z baz różnego rodzaju organizacji powodują, że zapotrzebowanie na niezawodne, a zarazem przyjazne doświadczeniu użytkownika systemy zabezpieczeń rośnie w zawrotnym tempie. Nethone ATO ma na celu dostarczenie niespotykanej dotąd dokładności detekcji zagrożeń, pełnej automatyzacji procesów ochronnych i doskonałej zdolności samodzielnego uczenia się przez system.

– Banki i inne instytucje finansowe od dłuższego czasu próbują uporać się z coraz częstszymi atakami ATO, jakich doświadczają ich klienci. Wdrażają w tym celu różnego rodzaju rozwiązania techniczne i proceduralne, jak choćby wieloskładnikowe uwierzytelnianie, systemy monitorowania fraudów, czy dobowe limity transakcyjne. Niestety, stosowane obecnie środki nie zachowują równowagi między bezpieczeństwem i wygodą użytkowników końcowych – powiedział Hubert Rachwalski, CEO Nethone.

System będzie analizował zarówno to, w jaki sposób użytkownik porusza się w serwisie, jak i sposób korzystania z urządzenia, za pomocą którego odwiedza bank. Chodzi o m.in.  indywidualny rytm pisania na klawiaturze, sposób poruszania myszką, czy – w przypadku urządzeń mobilnych – obsługi ekranu dotykowego.

Marcin Złoch