Zmiany w zarządzie Autopay S.A.
Andrzej Antoń stanowisko prezesa zarządu Autopay sprawuje od stycznia 2022 r. To jeden ze współzałożycieli Autopay.
W ostatnich latach zasiadał najpierw w zarządzie, następnie w radzie nadzorczej spółki, gdzie odpowiadał za strategiczne kierunki rozwoju firmy, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii środowiskowych i neutralności klimatycznej.
Jako CEO odpowiada za strategię rozwoju firmy, a w szczególności za politykę wizerunkową i marketingową spółki, politykę personalną i zarządzanie kadrami, za obszar delivery i cyberbezpieczeństwa oraz ład korporacyjny.
Czytaj także: E-bilet Autopay dla klientów Banku Millennium na nowych odcinkach autostrad
Ewa Woroszył w zarządzie zasiada od lipca 2021 r. i pełni funkcję CFO (Chief Financial Officer). Odpowiada w szczególności za politykę finansową i podatkową spółki oraz raportowanie finansowe.
Jest ekspertką w zakresie finansów (kwalifikacje FCCA oraz ACCA Practicing Certificate), posiadającą wieloletnie doświadczenie pracy w takich branżach jak media i marketing, fintech, e-commerce, oraz w konsultingu.
Poprzednio była Członkinią Zarządu i CFO w Grupie Dentsu. Rolę CFO pełniła również w G2A.COM. Wcześniej Członkini Rady Nadzorczej ZEN.com oraz Dyrektorka w PwC Dubaj, a także Członkini Komitetu Jakości na region MENA.
Wojciech Murawski, który zasiada w zarządzie od czerwca 2021 r. jako CCO (Chief Commercial Officer) odpowiada za zarządzanie biznesem. Wspiera i wzmacnia poszczególne jednostki biznesowe.
Odpowiada za obszar przychodów i udział firmy w rynku – w szczególności za komercjalizację produktów i usług spółki oraz procesy biznesowe.
Tomasz Jakubowski, w Autopay od 2008 roku. Aktualnie członek zarządu i Chief Operating Officer (COO). Odpowiada za realizację długofalowej strategii rozwoju firmy pod kątem operacyjnym.
Zarządza procesami w spółce, ich ciągłą optymalizacją, a także standaryzacją obowiązujących procedur również pod kątem istniejących ryzyk. W obszarze jego kompetencji znajdują się także departamenty: compliance, prawny audytu wewnętrznego oraz zarządzania rozliczeniami.
Menedżer z wieloletnim doświadczeniem, które wcześniej zdobywał w strukturach korporacyjnych sektora bankowego i energetycznego.
Czytaj także: Klienci VeloBanku mogą automatyczne płacić za przejazdy autostradami
Cele Autopay: rozwój płatności online, silny brand
– Przed nami bardzo intensywny rok rozwoju płatności online nie tylko w obszarze wdrażania innowacji, ale także budowania mocnego, europejskiego brandu.
Cieszę się, że w realizacji tych celów mam wsparcie najlepszych ludzi – mówi Andrzej Antoń, współzałożyciel i CEO Autopay.
Czytaj także: Blue Media i Pollen Street ogłaszają strategiczną inwestycję rozwojową
***
Autopay (wcześniej Blue Media) to polska spółka technologiczno-finansowa założona w 1999 roku w Sopocie. Powstała jako wspólne przedsięwzięcie dwóch studentów zafascynowanych nowymi technologiami, którzy do dzisiaj zasiadają we władzach spółki (Andrzej Antoń i Konrad Kucharski).
Miesięcznie z usług firmy korzysta 10 milionów klientów i klientek, rozwiązania i produkty Autopay wybrało już 42 tysiące firm w Polsce, a w 2022 roku obroty firmy przekroczyły miliard złotych. Tylko w samej aplikacji Autopay oferującej przejazdy autostradami w Polsce i zagranicą oraz winiety do Austrii, Czech, Słowacji, Słowenii i Węgier zarejestrowanych jest już ponad 2 mln użytkowników.