Wymiana walut – w niektórych bankach po nowemu z powodu koronawirusa

Wymiana walut – w niektórych bankach po nowemu z powodu koronawirusa
Fot. stock.adobe.com/GieZetStudio
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Jeszcze kilka dni temu w niektórych bankach były problemy z wypłatą gotówki w walutach obcych, co było konsekwencją pandemii koronawirusa. Teraz jak się okazuje, sytuacja jest opanowana. Jednak banki w różny sposób zorganizowały zasady wymiany i wypłat środków pieniężnych w walutach obcych.

#aleBank.pl: W obecnej chwili pytane przez nas banki odpowiadają, że nie ma już problemu z dostępem do walut obcych @nbppl @PKOBP @ING__Polska @BankPekaoSA

Ponad tydzień temu na stronach internetowych niektórych banków pojawiały się informację, że sporadycznie mogą występować utrudnienia w realizacji wypłat w walutach obcych. Banki jako przyczynę podawały ograniczenia w ruchu lotniczym i w transporcie międzynarodowym co powodowało trudności z zaopatrzeniem w gotówkę w walutach.

Wymiana walut – najlepiej internetowo

W obecnej chwili pytane przez nas banki odpowiadają, że nie ma już problemu z dostępem do walut obcych.

Taką informację otrzymaliśmy z Banku CITI Handlowy. Jednocześnie, jak nas zapewniono, klienci banku mogą wymieniać  polskiego złotego na inne waluty.

W PKO Banku Polskim nie ma ograniczeń w wypłatach, w walutach obcych. Natomiast ze względów bezpieczeństwa, w związku z epidemią, w celu ochrony klientów oddziały uzyskały czasowo możliwość wprowadzenia dodatkowego awizowania wypłat gotówki w walucie obcej.

W zależności od lokalnych uwarunkowań funkcjonowania placówki dyrektor oddziału może zdecydować o poziomie kwoty, która wymaga awizowania wypłat.

Klient zgłasza kwotę, ustala czas i oddział, w którym dokona wypłaty. Chodzi o ograniczenie wizyt w oddziale i zoptymalizowanie obsługi kasowej w poszczególnych placówkach w okresie epidemii – poinformowało nas biuro prasowe banku.

Klienci PKO BP mogą wymieniać walutę 24h/7 dni w tygodniu bez wychodzenia z domu, korzystając z naszego kantoru internetowego dostępnego w aplikacji mobilnej IKO oraz serwisie internetowym iPKO.

W internetowy kantorze można kupić lub sprzedać 10 walut: EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK, SEK, CZK, HRK, HUF.

Transakcje między kontem osobistym w PLN a kontami walutowymi w PKO Banku Polskim realizujemy od ręki – zapewnia biuro prasowe.

Sporadyczne problemy z transportem

W mBanku poinformowano nas, że w niektórych placówkach mogą występować utrudnienia w realizacji wypłat w walutach obcych (obecnie mowa tylko o USD). W przypadku utrudnień  tego typu wypłaty są realizowane w późniejszym terminie.

W Credit Agricole nie ma żadnych problemów z wypłatami w PLN, nie powinno być również problemów z wypłatami walutowymi.

Może się zdarzyć brak gotówki w którymś z oddziałów lub bankomatów, spowodowany trudnościami logistycznymi z dostarczeniem gotówki przez firmy konwojenckie. Ale będzie to wyłącznie sytuacja chwilowa – zapewniają służby prasowe banku.

W Banku Peako SA są zachowane dotychczasowe zasady w dostępie do transakcji i wypłat walutowych.

W otrzymanej z Biura Komunikacji Korporacyjnej banku informacji czytamy: Klienci mogą wymieniać złotówki na inne waluty. Nie identyfikujemy problemów w zakresie wypłaty głównych walut: EUR, USD, GBP i CHF.

Jednak zgodnie z zapisami w regulaminie, który funkcjonuje w banku od 2017 roku, wypłatę gotówki w kwotach przekraczających poniższe wartości należy zgłaszać w jednostce banku, w której ma być wykonana wypłata lub telefonicznie pod numerem infolinii:

1)    dla wypłat w PLN: kwoty 20 000 PLN dziennie na dwa dni robocze przed terminem planowanej wypłaty,

2)    dla wypłat w EUR oraz dla wypłat w USD: odpowiednio kwoty 2 000 EUR lub 2 000 USD dziennie na 5 dni roboczych przed planowanym terminem wypłaty,

3)    dla wypłat w GBP oraz dla wypłat w CHF: odpowiednio kwoty 500 GBP lub 500 CHF dziennie na 5 dni roboczych przed planowanym terminem wypłaty.

Bank zapewnia, że  jeżeli dany oddział dysponuje kwotą wypłaty od razu, to może ją wydać klientowi.

A może kantor?

Z kolei w Banku Pocztowym – jak informuje Bartosz Trzciński,  nie ma aktualnie w  ofercie kont walutowych. Natomiast na wybranych kontach firmowych prowadzonych w walutach wszelkie rozliczenia prowadzone są bezgotówkowo.

Można jednak wymienić pieniądze w kantorach wymiany walut w placówkach Poczty Polskiej. Kantory pocztowe dostępne są w około 840 placówkach pocztowych i filiach na terenie całego kraju. Kantory czynne są w godzinach pracy placówek pocztowych – zapewnia rzecznik banku.

W Santander Banku nie ma problemów z wypłatami w walutach obcych. Biuro prasowe banku przypomina jednak w przypadku wypłaty  wyższych kwot obowiązują zasady dotyczące awizowania wypłat.

Zgodnie z regulaminami awizowaniu podlegają wypłaty dokonywane powyżej kwoty:

dla ludności- 20 000 PLN (lub równowartości 5 000 PLN w innej walucie);

dla firm – 30 000 PLN (lub równowartości tej kwoty w innej walucie)

Awizowania wypłat gotówki z rachunku należy dokonać:

PLN – na 2 dni robocze przed planowaną wypłatą gotówki;

walut obcych – standardowych (EUR, USD, GBP, CHF) – na 5 dni roboczych przed planowaną wypłatą gotówki.

Waluty można wymieniać przez Kantor Santander

ING Bank Śląski przyznaje, że z powodu ograniczenia transportu międzynarodowego, występowały chwilowe niedobory w dostawie gotówki w walutach zagranicznych do banków.

Biuro prasowe informuje, że w związku z problemami logistycznymi ING wprowadził następujące zasady wypłat gotówki w walutach obcych:

wypłaty do 2 000 USD / EUR – realizujemy w oddziale – nie trzeba ich wcześniej zgłaszać (awizować),

wypłaty powyżej 2 000 USD / EUR i każdą kwotę w GBP – trzeba awizować 5 dni wcześniej.

Te ograniczenia nie dotyczą bankowości elektronicznej. Jak zapewnia bank funkcja wymiany walut działa.

 Więcej informacji o zasadach wypłat i wymiany walut można znaleźć na stronie Banku ING, nowe zasady wypłat gotówki w walutach obcych.

Źródło: aleBank.pl