Wkrótce klienci będą mieli możliwość wyboru „aplikacji pierwszego kontaktu”
W praktyce oznacza to, że klient będzie miał możliwość wyboru „aplikacji pierwszego kontaktu”, która stanie się niejako integratorem finansów użytkownika płynących z różnych źródeł, a zarazem głównym panelem sterowania nimi. Taka sytuacja przyczyni się do wzrostu konkurencji między bankami, instytucjami płatniczymi i fintechami, które rywalizować będą o relację z klientem, oferując mu coraz to nowsze i wygodniejsze rozwiązania, by to ich aplikacja stała się tą główną, z której użytkownik będzie korzystać w największym stopniu. Dla banków wyzwaniem będzie przeprojektowanie systemów bankowości mobilnej, by stały się one jeszcze bardziej intuicyjne i przejrzyste dla klienta, aby mógł on szybko zorientować się, ile środków ma na konkretnym koncie w konkretnym banku.
Więcej opinii ekspertów i praktyków rynkowych na temat aktualnej sytuacji polskiego sektora finansowego w najbliższym wydaniu Miesięcznika Finansowego Bank.
Marcin Złoch