Wartość e-sportu ma osiągnąć miliard dolarów
Technologiami, które mają i będą mieć rewolucyjny wpływ na kształt biznesu sportowego są m.in.: kamery 360 stopni, AR (rozszerzona rzeczywistość) czy VR (wirtualna rzeczywistość). Zdaniem autorów raportu wirtualna rzeczywistość może odmienić świat kibicowania. Umożliwia ona obejrzenie widowiska sportowego w doskonałej jakości bez wychodzenia z domu, śledząc przebieg meczu lub zawodów „tuż przy boisku”, w rzeczywistości nie ruszając się z własnej kanapy. Jedynym, co jest do tego potrzebne są VR-owe okulary oraz smartfon z odpowiednią aplikacją. To z kolei niesie za sobą bardzo określone konsekwencje. Organizacje sportowe muszą wkładać dużo więcej wysiłku niż dotychczas w przyciągniecie na stadiony kibiców.
Jednocześnie należy pamiętać, że otwarcie sportu na rewolucję technologiczną naraża tę branżę na większe ryzyko cyberprzestępczości. Ataki mogą być przeprowadzane w celu zdobycia przewagi konkurencyjnej czy przejęcia wrażliwych danych finansowych, w tym o zarobkach graczy. Dlatego branża sportowa, tak jak wszystkie inne, powinna wdrożyć nowe strategie obronne w obliczu rosnącego zagrożenia cyberataków.
Marcin Złoch