W czasie pandemii klienci ZUS odbyli już ponad 100 tysięcy e-wizyt

W czasie pandemii klienci ZUS odbyli już ponad 100 tysięcy e-wizyt
Fot. stock.adobe.com/whitelook
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Ponad 100 tysięcy e-wizyt odbyło się w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. To wideorozmowa z ekspertem ZUS, która umożliwia załatwienie większości spraw bez konieczności wychodzenia z domu ‒ mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

E-wizytę ZUS wprowadził w październiku 2020 roku, a codziennie taką formę kontaktu wybiera średnio kilkaset osób dziennie w całej Polsce.

‒ W ten sposób klienci ZUS mogą załatwić sprawy dotyczące emerytur i rent, zasiłków, kwestii związanych z prowadzeniem firmy, czy potwierdzeniem profilu na Platformie Usług Elektronicznych  (PUE) ZUS ‒ mówi prof. Gertruda Uścińska.

Codziennie taką formę kontaktu wybiera średnio kilkaset osób dziennie w całej Polsce

‒ E-wizyty cieszą się dużym zainteresowaniem naszych klientów. Jest to kolejne nowoczesne narzędzie, jakie udało nam się w ostatnim czasie wprowadzić. Wpisuje się to szerszą reformę związaną między innymi z automatyzacją i cyfryzacją Zakładu – dodaje prezes ZUS.

Czytaj także: Dobry Start: 725 mln zł dla ponad 3 mln dzieci wypłacił już ZUS

Procedura e-wizyty

Aby zarezerwować e-wizytę trzeba wejść na stronie www.zus.pl w link do umawiania zdalnych konsultacji. E-wizytę trzeba umawiać w placówce ZUS, która jest właściwa ze względu na miejsce zamieszkania. W przypadku płatników składek, powinien być to oddział ZUS właściwy ze względu na adres firmy.

To kolejne nowoczesne narzędzie, jakie udało się w ostatnim czasie wprowadzić. Wpisuje się to szerszą reformę związaną między innymi z automatyzacją i cyfryzacją Zakładu

Dzień przed spotkaniem osoba, która umówiła się na e-wizytę w ZUS na wskazany podczas rejestracji numer telefonu otrzyma SMS z przypomnieniem o konsultacji. W dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem, otrzyma też maila z linkiem. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.

Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty.

Czytaj także: Można już sprawdzić stan swojego konta w ZUS po waloryzacji

Możliwe e-wizyty pełnomocników

W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.

Co ważne od lutego 2021 roku klienci mogą umawiać się na konsultacje w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent. E-wizyta w języku migowym to szansa na samodzielne załatwienie sprawy z ekspertem ZUS bez konieczności wychodzenia z domu. Z tej formy skorzystało dotychczas blisko sto osób.

Czytaj także: Seniorzy coraz bardziej cyfrowi, już trzy czwarte z nich otrzymuje świadczenia z ZUS na konto

Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych / ZUS