VISA wprowadza szereg nowych rozwiązań do swoich kart płatniczych
„Branża znajduje się w kluczowym momencie – nowe technologie, takie jak generatywna sztuczna inteligencja (Gen AI), szybko zmieniają sposób, w jaki robimy zakupy i zarządzamy naszymi finansami. Dziś zaprezentowaliśmy nowe funkcje kart i innowacje, które wprowadzą konsumentów w bardziej spersonalizowaną, wygodną i bezpieczną przyszłość – powiedział Jack Forestell, Chief Product and Strategy Officer, Visa cytowany w materiale prasowym.
Jedna karta, wiele funkcji
Jedną z innowacji jest Visa Flexible Credential , która umożliwia dostęp do wielu kont za pomocą jednej karty.
Do konsumenta będzie należał wybór, z której metody płatności w ramach tej karty skorzysta. Płacący będą mogli łatwo ustawić jej parametry i wybrać, czy chcą użyć opcji debetowej, kredytowej, płatności odroczonych typu „pay-in-four”, czy nawet punktów zgromadzonych w ramach programów lojalnościowych.
Visa Flexible Credential jest już dostępna w Azji, a tego lata zostanie wdrożona w Stanach Zjednoczonych.
Biometria w procesie potwierdzania tożsamości
Potwierdzenie tożsamości konsumenta zapewnia usługa Visa Payment Passkey Service.
Potwierdza ona tożsamość klienta i autoryzuje płatności online za pomocą szybkiego skanowania jego danych biometrycznych, takich jak twarz lub odcisk palca.
Podczas zakupów online tego rodzaju narzędzia Visa zastępują hasła lub kody jednorazowe, umożliwiając sprawniejsze i bezpieczniejsze transakcje.
Program tokenizacji danych
Spośród szeregu prezentowanych w materiale prasowym VISA nowości zwróciliśmy uwagę na sposób korzystania przez tę organizację płatniczą z tokenów.
Wykorzystując swoją infrastrukturę tokenizacji, Visa zaoferuje konsumentom kontrolę swoich danych i lepsze doświadczenia zakupowe, oparte na sztucznej inteligencji – czytamy w informacji prasowej.
Projekt Visa pozwala konsumentom, których instytucja finansowa uczestniczy w programie, wyrazić zgodę na udostępnianie swoich danych podczas zakupów online, dając jednocześnie wiedzę, gdzie zostały one udostępnione i możliwość cofnięcia dostępu bezpośrednio w aplikacji bankowej.
W ramach projektu, Visa i banki uczestniczące w programie umożliwiają sprzedawcom poproszenie konsumenta o zgodę na otrzymywanie bardziej spersonalizowanych ofert podczas zakupów. Jeśli konsument ją wyrazi, Visa wyda sprzedawcy prywatny token danych, uzupełniony o spostrzeżenia wygenerowane przez sztuczną inteligencję na podstawie danych transakcyjnych.
Token danych może być używany wraz z modelami sztucznej inteligencji sprzedawcy w celu dostarczania kupującemu rekomendacji w czasie rzeczywistym.
Visa przekaże również token danych do banku konsumenta, dzięki czemu konsument będzie mógł w łatwy sposób, w aplikacji banku, sprawdzić, gdzie dane zostały udostępnione i cofnąć pozwolenie, jeśli zmieni zdanie.