Usługa mojeID dostępna dla kolejnych klientów banków spółdzielczych Grupy BPS
![Usługa mojeID dostępna dla kolejnych klientów banków spółdzielczych Grupy BPS Usługa mojeID dostępna dla kolejnych klientów banków spółdzielczych Grupy BPS](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_753,h_424/https://bank.pl/wp-content/uploads/2020/06/mojeid-753x424-1.jpg)
Od lipca 2020 roku, czyli momentu wdrożenia usługi przez pierwszą grupę banków spółdzielczych należących do Zrzeszenia BPS, do czerwca 2021 roku z rozwiązania KIR skorzystało 109 tys. klientów banku, którzy 785 tys. razy potwierdzili swoją tożsamość za pomocą mojeID.
Użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną
Kwiecień 2021 roku był miesiącem rekordowym: w tym czasie klienci banków spółdzielczych wykorzystali mojeID do weryfikacji tożsamości 121 tys. razy ‒ to blisko dwa razy więcej niż na początku tego roku.
Rośnie zainteresowanie usługami cyfrowymi
Klienci Grupy BPS korzystają z mojeID głównie w procesie zakładania i wykorzystywania Profilu Zaufanego oraz logowania do PUE ZUS, ePUAP, Internetowego Konta Pacjenta. Wśród serwisów komercyjnych najbardziej popularne są usługi Totalizatora Sportowego (lotto.pl), PZU i PGNiG.
Od lipca 2020 roku (…) do czerwca 2021 roku z rozwiązania KIR skorzystało 109 tys. klientów banku, którzy 785 tys. razy potwierdzili swoją tożsamość za pomocą mojeID
– W okresie pandemii zainteresowanie usługami cyfrowymi wśród naszych klientów znacznie wzrosło. Coraz więcej osób chce załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, podobnie jak to robią w przypadku zakupów internetowych.
Przekonaliśmy się także, jak ważny jest zdalny dostęp do Internetowego Konta Pacjenta, chociażby po to aby zarejestrować się na szczepienie przeciwko COVID-19.
Myślę, że każdy kto choć raz skorzystał z tej formy komunikacji z urzędem lub instytucją komercyjną, niechętnie wraca do osobistej obecności w tych miejscach. To oszczędza czas i poprawia komfort obsługi naszych klientów, dlatego cieszymy się, że do mojeID dołączyły kolejne banki spółdzielcze z Grupy BPS – mówi Artur Adamczyk, prezes Zarządu Banku BPS.
Czytaj także: Bank BPS ma umowę z Asseco Poland na wdrożenie centralnego systemu bankowego
Co umożliwia mojeID?
mojeID umożliwia potwierdzenie tożsamości w oparciu o dane personalne, udostępniane przez bank za zgodą klienta. Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną.
Oznacza to łatwy dostęp do oferty przedsiębiorstw z różnych branż, m.in. dostawców energii, usług medycznych, ubezpieczeniowych czy telekomunikacyjnych, jak i możliwość sprawnego załatwienia spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu, uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego, założenie działalności gospodarczej lub wprowadzenie zmian we wpisie do CEIDG.
Więcej na www.mojbank.pl/ i www.bankbps.pl
Czytaj także: Loteria BLIKOMANIA dla klientów ABS Banku Spółdzielczego