Usługa BNPL w BLIKU – coraz bliżej
– W obecnej chwili usługa BNPL znajduje się w fazie pilotażu i testów, realizowanych wspólnie z partnerem BLIKA, Bankiem Millennium – podkreśliła Monika Król.
Zwróciła też uwagę, iż nowy produkt, do którego debiutu rynkowego firma się intensywnie przygotowuje, pod względem doświadczenia klienta będzie bliższy typowej usłudze płatniczej, aniżeli kredytowi konsumenckiemu.
Najbliższe miesiące powinny przynieść uruchomienie nowej oferty dla klientów Banku Millennium, a do końca roku BNPL znaleźć się powinien także w portfelu produktowym innych banków, będących udziałowcami firmy.
BLIK dostępny w e-administracji
To nie koniec nowych możliwości dla korzystających z tego schematu płatniczego, z którego już można skorzystać płacąc podatki w e-urzędzie skarbowym, a niebawem transakcje bezprowizyjne z użyciem BLIKA będą dostępne w samorządach, także za pośrednictwem systemu mObywatel.
Według założeń, przedstawionych przez Monikę Król, pierwsze JST udostępnią petentom taką opcję już z początkiem czerwca 2023 roku.
– Myślę, że to będzie duża zmiana dla użytkownika, jeżeli chodzi o dostępność tych usług i łatwość ich realizowania – dodała wiceprezes BLIKA.
Także i w tym przypadku podatnicy czy ponoszący inne daniny lokalne będą mieli możliwość skorzystania z płatności odroczonych, które stają się jednym z głównych kierunków rozwoju BLIKA.
BLIK na finansowych rynkach zagranicznych
BLIK sukcesywnie poszerza gamę swoich usług. Jeszcze do niedawna głównym obszarem kojarzonym z tą formą płatności było e-commerce, dziś lista się wydłuża, co jest zgodne ze strategią, przyjętą przez jego operatora.
– BLIK jest rozwiązaniem wielokanałowym, dlatego zależy nam na tym, aby użytkownicy korzystali zeń w każdym kanale, i z każdej funkcjonalności, którą oferujemy – dodała Monika Król.
Wiele też wskazuje na to, że jeszcze w tym roku z płatności BLIK skorzystają Słowacy – tydzień temu firma dostała zgodę tamtejszych organów nadzorczych na uruchomienie usługi.
Z kolei na rynku rumuńskim BLIK oczekuje na uzyskanie zgody od tamtejszego banku centralnego, równolegle prowadzone są rozmowy biznesowe z potencjalnymi partnerami: merchantami, agregatorami płatności czy bankami, by niezwłocznie po uzyskaniu stosownej zgody móc podjąć współpracę w celu wdrożenia usług.