Tokenizacja danych z kart jest już dostępna na terminalach PolCard from Fiserv
Do tej pory przeprowadzenie preautoryzacji, czyli czasowego zablokowania środków na rachunku klienta lub wykonanie zwrotu, wymagało przechowywania danych wrażliwych karty płatniczej: jej pełnego numeru, daty ważności, a także kodu CVV.
Organizacje płatnicze, w tym Visa i Mastercard, dążą do tego, aby przechowywanie danych kart płatniczych w puntach sprzedaży nie było konieczne.
Czytaj także: Raport Specjalny | Nowe Technologie | Blockchain ucywilizowany
Tokenizacja na terminalach obsługujących preautoryzację kart płatniczych
– PolCard from Fiserv współpracuje obecnie już z co trzecim hotelem w Polsce. Przetwarzamy ponad 150 milionów transakcji hotelowych miesięcznie i podnoszenie ich bezpieczeństwa od zawsze jest naszym priorytetem, dlatego wprowadziliśmy na terminalach opcję tokenizacji. Pomaga ona chronić numer karty i jej datę ważności zastępując te informacje danymi niewrażliwymi – w postaci unikalnego, losowego ciągu cyfr, jakim jest tzw. token.
Używanie tokenów zdecydowanie zwiększa standard obsługi, wzmacnia ochronę danych kartowych i zmniejsza zakres wymaganej zgodności z normą PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) – mówi Mariusz Wilk, Dyrektor Sprzedaży w Fiserv Polska S.A.
Tokenizacja jest aktywowana na wszystkich terminalach obsługujących preautoryzację kart płatniczych, w sposób zdalny i automatyczny. Nie wymaga ona od przedsiębiorcy żadnych dodatkowych czynności.
Czytaj także: W Europie Środkowo-Wschodniej jest już ponad 100 mln tokenów Visa
Branża hotelowa narażona na transakcje oszukańcze
Połowa wszystkich zgłaszanych w PolCard from Fiserv transakcji oszukańczych ma miejsce w branży hotelowej. Bezpośrednią przyczyną tego stanu rzeczy jest przeprowadzanie dużej liczby płatności bez fizycznego użycia karty.
Z tego powodu tak ważne jest wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań jak tokenizacja, które przeciwdziałają takim zdarzeniom. Innym wartym uwagi i całkowicie bezpiecznym narzędziem jest Generator Linków. Dzięki niemu hotel w prosty i szybki sposób może pobrać płatność od klienta wysyłając do niego unikalny link do płatności na wskazany adres e-mail.
Co istotne, aby skorzystać z tego rozwiązania, hotel nie musi posiadać elektronicznej bramki płatniczej na swojej stronie internetowej, ani nawet tworzyć własnej strony internetowej.