Technologie: PKO Bank Polski inwestuje w mobilną przyszłość

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2015.03.foto.155.250xBank PKO BP jest jednym z pierwszych w Polsce, który zdecydował się na masowe wdrożenie mobilnej floty smartfonów, zarządzanych z poziomu zaawansowanego systemu klasy MDM (Mobile Device Management).

Artur Król

Systemy mobilne stają się nieodzowną częścią infrastruktury informatycznej dużych firm i korporacji. Znaczna liczba pracowników, nierzadko rozbudowana sieć zdalnych oddziałów, niemal wymusza zastosowanie rozwiązań ułatwiających realizację kluczowych potrzeb, związanych np. z szybką wymianą informacji, wspierających obieg dokumentów, pocztę elektronicznej itp. Nieodzowne stają się systemy mobilne, gwarantujące wysoki poziom bezpieczeństwa przy odpowiednio miarodajnym poziomie wydajności. I funkcjonalności infrastruktury IT.

Jeszcze w październiku ubiegłego roku PKO Bank Polski zdecydował się na wymianę posiadanej floty urządzeń BlackBerry na smartfony Lumia, sygnowane przez Microsoft. Obecnie pracownicy banku posiadają 2500 urządzeń tej marki. Skąd taki wybór? – Wybraliśmy Microsoft Lumia, ponieważ PKO Bank Polski ścisłe współpracował z firmą Microsoft nad dostosowaniem modelu Lumii do potrzeb naszej organizacji. Najważniejsze dla banku były kwestie bezpieczeństwa, dlatego niektóre z funkcji zostały wyłączone, np. czytniki SD – odpowiada Andrzej Leszczyński, dyrektor Pionu Eksploatacji i Infrastruktury w PKO BP.

Należy jednak dodać, że bank korzystał z infrastruktury Microsoft już wcześniej, tak więc wybór tej właśnie platformy nie był przypadkowy. Większość firm decyduje się obecnie na jednolitą infrastrukturę informatyczną, ponieważ taka umożliwia zachowanie wielu korzyści, unifikację oprogramowania, jednolitość stosowanych narzędzi do zarządzania oraz bezpieczeństwa. Podobne cele stawia sobie PKO BP, który w utworzeniu jednego, kompleksowego rozwiązania CRM dostępnego na wszystkie typy urządzeń (komputer, tablet, telefon) upatruje korzyści, tj. podniesienia jakości obsługi, skrócenia dystansu do klienta i zwiększenia efektywności sprzedaży. Podejście takie jest również korzystne ze względu na optymalizację procesów i kosztów utrzymania całego środowiska teleinformatycznego. Od samego początku zakładano, że wdrożenie rozwiąże kluczowe potrzeby banku – zdalny dostęp do zasobów informacyjnych, dostęp do e-maili czy pracę grupową. Bardzo ważne były kwestie bezpieczeństwa, w tym możliwość zdalnego usuwania zawartości danych z mobilnego urządzenia. Istotę przedsięwzięcia stanowiło bowiem zachowanie pełnej kontroli nad przekazanymi zdalnie danymi, które można w dowolnym momencie zaszyfrować czy usunąć. Każdorazowy dostęp do zasobów firmowych banku ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI