Suma bilansowa VeloBanku to już 44 mld złotych
Zgodnie z planem zyski generowane przez Bank w kolejnych okresach będą podstawowym źródłem dalszego wzmacniania jego kapitałów. Na koniec marca 2023 roku suma bilansowa Banku wyniosła blisko 41,5 mld zł, co oznacza jej stabilny wzrost w raportowanym okresie.
Celem strategicznym VeloBanku jest dalsze wzmacnianie jego fundamentów biznesowych i budowa niezbędnych kapitałów banku uniwersalnego, a tym samym realizacja zobowiązań wynikających z decyzji Komisji Europejskiej w zakresie poszukiwania nowego inwestora.
– Wyniki VeloBanku to dowód na skuteczność przyjętej przez nas strategii rozwoju i potwierdzenie, że na rynku jest miejsce dla prężnie działających średniej wielkości banków.
Naszym celem jest stałe zwiększanie atrakcyjności inwestycyjnej Banku poprzez budowę wartości zarówno dla obecnych, jak i przyszłych akcjonariuszy – mówi Adam Marciniak, prezes zarządu VeloBanku.
– Konsekwentnie budujemy zaufanie klientów do marki VeloBank, dzięki czemu suma bilansowa osiągnęła aktualnie poziom ok. 44 mld zł.
Jestem przekonany, że jesteśmy na dobrej drodze, aby w tym roku zrealizować ambitne cele strategii, jaką zaprezentowaliśmy w listopadzie ubiegłego roku – dodaje Mirosław Boda, członek zarządu VeloBanku ds. finansowych.
Czytaj także: Klienci VeloBanku mogą automatyczne płacić za przejazdy autostradami
140 tys. klientów z rachunkiem VeloKonto
Zgodnie z założeniami strategii, VeloBank wprowadził do swojej oferty wiele nowych produktów i usług, z których klienci mogą korzystać za pośrednictwem m.in. nowoczesnej bankowości internetowej i mobilnej.
Z wprowadzonego w listopadzie 2022 roku flagowego rachunku VeloKonto skorzystało do tej pory już blisko 140 000 osób. Bank aktywnie rozwija również ofertę kredytową zarówno w segmencie detalicznym, jak i firmowym.
Do oferty wróciły kredyty hipoteczne
W ostatnich miesiącach Bank poszerzył swoją propozycję m.in. o kredyt hipoteczny oraz finansowanie projektów OZE.
– Do oferty VeloBanku wróciły kredyty gotówkowe oraz ratalne, które proponujemy w nowoczesnej formule ułatwiającej zdalne zawarcie umowy. W połączeniu z wysoką płynnością oraz powiększającym się portfelem aktywów jest to wsparcie dla rentowności banku.
Powróciliśmy również na rynek kredytów hipotecznych i jako jeden z pierwszych banków zaoferowaliśmy naszym klientom Bezpieczny Kredyt 2% – mówi Adam Marciniak.
Czytaj także: W VeloBanku można zdalnie wnioskować o Bezpieczny Kredyt 2%
Świat bardziej Velo
Zgodnie z przyjętą strategią, VeloBank rozwija usługi cyfrowe zarówno w obszarze platformy bankowej, jak i usprawnień dla klientów.
W ten sposób podkreśla swoje fintechowe aspiracje i potencjał, dodatkowo zwiększając atrakcyjność Banku w oczach potencjalnych inwestorów.
W drugim kwartale 2023 roku Bank udostępnił klientom całkowicie nową odsłonę bankowości mobilnej, które wraz z nowoczesną bankowością internetową stanowią cyfrową bramę dla Świata bardziej Velo.
Wdrożone zmiany w bankowości elektronicznej to także nowy system CRM, który pozwala na hiperpersonalizację relacji z klientami.
Czytaj także: Co decyduje o wyborze kanału kontaktu klienta z bankiem?
VeloBank w dwa miesiące uruchomił też VeloMarket – otwarty dla wszystkich sklep e-commerce, ze sprawdzonymi pod kątem środowiskowym produktami i usługami, w tym urządzeniami OZE wraz z procesem doradczym.
Udostępnia także EKO-kredyt, ułatwiający sfinansowanie szeroko rozumianej transformacji energetycznej.
***
Sprawozdanie finansowe grupy kapitałowej VeloBanku za okres 6 miesięcy zakończony 31 marca 2023 roku dostępne jest pod adresem: https://www.velobank.pl/o-banku/wyniki-finansowe-grupy-kapitalowej-velobank-sa