Sukces Centrum Bankowości Prywatnej PKO Banku Polskiego

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

pko.pb.02.150x185W ciągu dwóch lat od uruchomienia Centrum Bankowości Prywatnej PKO Banku Polskiego wartość aktywów najzamożniejszych klientów zarządzanych przez CBP osiągnęła poziom blisko 5 miliardów złotych.

Centrum Bankowości Prywatnej obsługuje klientów dysponujących aktywami finansowymi w wysokości co najmniej 1 miliona złotych. W ramach oferty najzamożniejsi klienci Banku mogą liczyć między innymi na doradztwo finansowe świadczone przez profesjonalnie przygotowany zespół doradców, obsługę w zapewniających dyskretną atmosferę oraz prestiż biurach bankowości prywatnej lub w miejscu dowolnie wskazanym przez klienta, oraz specjalną ofertę produktową. Pierwsze biuro bankowości prywatnej powstało w Warszawie w 2011 roku. W ciągu dwóch lat PKO Bank Polski uruchomił kolejne cztery biura zlokalizowane w Gdańsku, Krakowie, Katowicach i Poznaniu. Jeszcze w grudniu działalność rozpocznie biuro we Wrocławiu, a w następnej kolejności planowana jest druga placówka w stolicy.

– Na całym świecie w sektorze bankowym obserwujemy ogromny postęp w rozwoju usług dla segmentu najzamożniejszych klientów. Doświadczenie naszych doradców, najwyższa jakość oraz model obsługi zapewniające pomoc w stabilnym zarządzaniu finansami klientów są elementami stanowiącymi o naszej przewadze konkurencyjnej. Wyznaczamy nowe standardy na rynku polskim i spełniamy oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów poprzez bogatą ofertę produktów finansowych i spersonalizowaną, szybką i wygodną obsługę. Dzięki temu PKO Bank Polski stał się liderem polskiej bankowości prywatnej w zakresie wzrostu liczby klientów i dynamiki wartości zarządzanych aktywów – podkreśla Adrian Adamowicz, dyrektor Pionu Sprzedaży Detalicznej.

W ramach produktów dla najzamożniejszych klientów, Bank oferuje między innymi usługę asset management realizowaną przez PKO TFI. Usługa zarządzania aktywami jest adresowana do klientów dysponujących środkami w wysokości od 1 mln zł dla strategii standardowych i od 5 mln zł dla portfeli indywidualnych. Dedykowana jest klientom, którzy poszukują indywidualnych rozwiązań i chcą powierzyć całość lub część środków pieniężnych licencjonowanym doradcom inwestycyjnym.

Bank w ramach bankowości prywatnej cyklicznie przygotowuje także ofertę inwestycji alternatywnych. W marcu 2013 roku rozpoczęła się sprzedaż złota inwestycyjnego Mennicy Polskiej. W sprzedaży znajdują się złote sztabki najczystszej próby Au 999,9 (od 250 do 1000 gramów). Ponadto, wspólnie z firmą Qualia Development, Bank przygotował program inwestycji w pierwsze w Polsce condo hotele działające pod marką globalnej sieci Louvre Hotels Group. Inwestycja ma na celu generowanie regularnych przychodów dla klientów.

Bankowość prywatna w PKO Banku Polskim to także możliwość korzystania z prestiżowych kart kredytowych. W ramach kart PKO Visa Infinite i PKO MasterCard Platinium klienci mogą liczyć na całodobowy dostęp do pakietu usług concierge, oferującego opiekę w czasie podróży i w domu, serwis informacyjny, infolinię, wszelkiego rodzaju rezerwacje, doręczanie kwiatów, prezentów, usługi kurierskie oraz organizację innych usług oczekiwanych przez  posiadacza karty.

Klientom korzystającym z prestiżowych kart Bank oferuje także rozszerzony program przywilejów współtworzony z nowymi partnerami PKO Banku Polskiego. Program gwarantuje atrakcyjne zniżki i rabaty w zakresach: wypoczynek i rozrywka (usługi w najlepszych polskich hotelach, ośrodkach wypoczynkowych, restauracjach i winiarniach), zdrowie i uroda (wyselekcjonowane ośrodki SPA, kliniki medyczne i salony fryzjerskie w całym kraju), oraz dom i wnętrze (produkty i usługi związane z wyposażeniem i wystrojem wnętrz oraz ich ochroną i wyceną).

Kluczową rolę w sprawnym funkcjonowaniu usług dla najzamożniejszych klientów odgrywają doradcy bankowości prywatnej. W celu zapewnienia usług na najwyższym poziomie, Bank wprowadził dla nich trzystopniową ścieżkę szkoleniowo-certyfikacyjną. Wyspecjalizowany zespół doradców przy aktywnej współpracy z klientem monitoruje aktywa, dostarcza wiedzy ekonomicznej i sygnalizuje wydarzenia rynkowe mogące mieć wpływ na stopę zwrotu z inwestycji. Dodatkowo w każdym biurze możliwy jest kontakt z maklerem, który koordynuje współpracę Centrum Bankowości Prywatnej z Domem Maklerskim PKO Banku Polskiego.