Standard Chartered Bank AG utworzył drugą spółkę w Polsce

Standard Chartered Bank AG utworzył drugą spółkę w Polsce
Źródło: SCB AG
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Od 1 listopada 2023 roku pracę dla nowo otwartej spółki Standard Chartered Bank AG (SCB AG) w Warszawie rozpoczęła pierwsza grupa ekspertek i ekspertów. Standard Chartered Bank AG to centrum działalności Standard Chartered w Unii Europejskiej, rozwijające aktywność biznesową Banku na kontynencie europejskim, poinformowała Spółka.

Nowa spółka stanowi kluczowy element szerszego programu, który ma na celu rozwój operacji Banku w Europie. Wspierając zespoły SCB AG, które prowadzą regulowane usługi bankowe w centrali we Frankfurcie oraz w biurach w Paryżu i Sztokholmie, pracownicy spółki w Warszawie będą świadczyć wysokiej jakości usługi middle- oraz back-office.

Nowy oddział to już druga spółka w Polsce otwarta przez grupę bankową Standard Chartered. Od czerwca 2018 roku w Warszawie działa bowiem centrum usług biznesowych Standard Chartered Global Business Services, które zatrudnia dziś już ponad 1300 pracowniczek i pracowników.

Zlokalizowana w tym samym nowoczesnym budynku – The Warsaw HUB – warszawska spółka SCB AG skorzysta z szerokiej pod względem wielkości i kompetencji puli lokalnych talentów w celu efektywnego prowadzenia usług.

– Cieszę się z otwarcia nowej spółki w Warszawie i jestem dumny, obserwując ciągły rozwój naszego strategicznego centrum w Unii Europejskiej. Szeroka gama specjalistycznych kompetencji wśród ekspertek i ekspertów w Polsce będzie wsparciem dla naszych procesów w Europie, dzięki czemu zyskamy jeszcze więcej globalnych możliwości.

Jestem pod wrażeniem wiedzy, którą nasi koledzy i nasze koleżanki w Polsce wnoszą do Banku i nie mogę doczekać się wspólnej pracy – podkreśla Nicolo Salsano, CEO, Standard Chartered Bank AG.

Nowa dyrektorka polskiej spółki SCB AG: Anna Urbańska

Oddział w Polsce ma zajmować się głównie wsparciem operacji finansowych, takich jak m.in.: sprawozdawczość regulacyjna, raportowanie finansowe, zarządzanie ryzykiem stron trzecich, zamówienia, ryzyko i kontrola na rynkach finansowych, kontrola produktu i wyceny, jak również szeregiem innych funkcji wspierających.

Na stanowisko dyrektorki polskiej spółki SCB AG została powołana Anna Urbańska, która będzie odpowiadać za spółkę, utrzymując swoją dotychczasową rolę dyrektorki zarządzającej centrum Standard Chartered Global Business Services.

– Budujemy rozpoznawalność marki Standard Chartered w Polsce od pięciu lat i niezwykle cieszę się z nieprzerwanego rozwoju operacji Grupy w Europie.

Otwarcie warszawskiego oddziału Standard Chartered Bank AG potwierdza zaufanie Banku do wysokiej jakości usług dostarczanych z Polski, a także wiarę w kolegów i koleżanki, którzy na co dzień realizują kompleksowe procesy wymagające eksperckiej wiedzy – mówi Anna Urbańska, dyrektorka Oddziału, CEO, Standard Chartered Poland.

Działania Standard Chartered Bank w Europie

– Otwarcie nowego oddziału w Polsce to znaczący krok milowy w rozwoju naszej działalności w Europie kontynentalnej, który jest wyrazem zaangażowania w dostarczanie najwyższej jakości usług dla naszych klientów.

Jest to możliwe dzięki wytężonej pracy i determinacji naszego wyjątkowego zespołu i potwierdza obietnicę naszej marki – jesteśmy tu na dobre (“Here for good”) – Torry Berntsen, CEO, Europe and Americas, Standard Chartered Bank.

Źródło: Standard Chartered Bank