Sprzedaż detaliczna w cenach stałych wzrosła o 4,4% r/r w maju ’25

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych wzrosła o 4,4% r/r w maju ’25
Fot. stock.adobe.com / Malika
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Sprzedaż detaliczna (w cenach stałych) wzrosła o 4,4% r/r w maju 2025 r., podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). W ujęciu miesięcznym odnotowano spadek o 3,2%. Także wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w maju była wyższa o 6,2 proc. rdr

„Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w maju 2025 r. była wyższa niż przed rokiem o 4,4% (wobec wzrostu o 5% w maju 2024 roku).

W porównaniu z kwietniem 2025 r. notowano spadek sprzedaży detalicznej o 3,2%.

W okresie styczeń-maj 2025 r. sprzedaż wzrosła o 3,5% w skali roku (wobec wzrostu o 5,5% w analogicznym okresie 2024 roku)” – czytamy w komunikacie GUS.

Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym, w maju 2025 r. sprzedaż detaliczna w cenach stałych była o 2,9% wyższa niż w analogicznym miesiącu ub. roku i o 2% niższa niż w kwietniu 2025 roku.

Sprzedaż detaliczna w cenach bieżących w kwietniu była wyższa niż przed rokiem o 4,3% i spadła o 3,5% m/m, podano także.

Czytaj także: W kwietniu sprzedaż detaliczna znacznie powyżej oczekiwań rynkowych

Dane o zmianach sprzedaży detalicznej w maju w ujęciu rocznym (ceny stałe)

tabela, sprzedaż detaliczna w maju 2025, czerwiec GUS
Źródło: ISBnews

* – brak informacji lub konieczność zachowania tajemnicy statystycznej.

Konsensus rynkowy wynosił 4,4% wzrostu r/r (sprzedaż w cenach stałych).

Czytaj także: GUS: w marcu ’25 sprzedaż detaliczna niższa r/r, wzrosła m/m

Wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w maju ’25 była wyższa o 6,2 proc. rdr – GUS

Wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w maju była wyższa o 6,2 proc. rdr – podał Główny Urząd Statystyczny.

Z kolei udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” zwiększył się do 8,8 proc. z 8,6 proc. w kwietniu.

Spośród prezentowanych grup o znaczącym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału obserwowano w przedsiębiorstwach z grup „tekstylia, odzież, obuwie” (z 22,5 proc. przed rokiem do 23,7 proc.) oraz „meble, rtv, agd” (odpowiednio z 16,4 proc. do 17,3 proc.).

Natomiast spadek udziału wykazały jednostki z grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 22,3 proc. do 19,2 proc.).

Źródło: ISBnews