Sprzedaż detaliczna w cenach stałych wzrosła o 4,4% r/r w maju ’25

„Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w maju 2025 r. była wyższa niż przed rokiem o 4,4% (wobec wzrostu o 5% w maju 2024 roku).
W porównaniu z kwietniem 2025 r. notowano spadek sprzedaży detalicznej o 3,2%.
W okresie styczeń-maj 2025 r. sprzedaż wzrosła o 3,5% w skali roku (wobec wzrostu o 5,5% w analogicznym okresie 2024 roku)” – czytamy w komunikacie GUS.
Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym, w maju 2025 r. sprzedaż detaliczna w cenach stałych była o 2,9% wyższa niż w analogicznym miesiącu ub. roku i o 2% niższa niż w kwietniu 2025 roku.
Sprzedaż detaliczna w cenach bieżących w kwietniu była wyższa niż przed rokiem o 4,3% i spadła o 3,5% m/m, podano także.
Czytaj także: W kwietniu sprzedaż detaliczna znacznie powyżej oczekiwań rynkowych
Dane o zmianach sprzedaży detalicznej w maju w ujęciu rocznym (ceny stałe)

* – brak informacji lub konieczność zachowania tajemnicy statystycznej.
Konsensus rynkowy wynosił 4,4% wzrostu r/r (sprzedaż w cenach stałych).
Czytaj także: GUS: w marcu ’25 sprzedaż detaliczna niższa r/r, wzrosła m/m
Wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w maju ’25 była wyższa o 6,2 proc. rdr – GUS
Wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w maju była wyższa o 6,2 proc. rdr – podał Główny Urząd Statystyczny.
Z kolei udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” zwiększył się do 8,8 proc. z 8,6 proc. w kwietniu.
Spośród prezentowanych grup o znaczącym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału obserwowano w przedsiębiorstwach z grup „tekstylia, odzież, obuwie” (z 22,5 proc. przed rokiem do 23,7 proc.) oraz „meble, rtv, agd” (odpowiednio z 16,4 proc. do 17,3 proc.).
Natomiast spadek udziału wykazały jednostki z grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 22,3 proc. do 19,2 proc.).