Sprawdź w aplikacji czy naprawdę dzwoni doradca Credit Agricole

Bezpieczeństwo danych i pieniędzy klientów są dla Credit Agricole kwestią najwyższego priorytetu. Dlatego Bank stale podejmuje zabiegi pozwalające zabezpieczać klientów przed skutkami działań oszustów i złodziei.
Najnowszym rozwiązaniem jest funkcja powiadomień typu „push”, które wyświetlają się na ekranie telefonu za każdym razem, gdy do klienta dzwoni pracownik Banku.
– Klienci zgłaszają nam przypadki przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banków i próbują w ten sposób wyłudzić pieniądze lub pozyskać dane do bankowości elektronicznej – mówi Dorota Wróbel, manager transformacji bankowości elektronicznej w Credit Agricole.
– Aby przeciwdziałać takim sytuacjom uruchomiliśmy funkcję powiadomień w naszej aplikacji. Dzięki nim klient może być pewien, że rozmawia z nami, a nie z oszustem – dodaje.
Czytaj także: Ze Strefy Biznesu Credit Agricole BP i Grupy EFL korzysta już ponad 50 tys. użytkowników, co piąty jest rolnikiem
Push autoryzuje kontakt z pracownikiem Credit Agricole
Powiadomienie wyświetla się na ekranie zawsze, gdy klient odbiera telefon od doradcy, a także wtedy, gdy włączy się poczta głosowa. Aby korzystać z tego rozwiązania, wystarczy mieć zainstalowaną aplikację CA24 Mobile i logować się do niej co najmniej raz w miesiącu. Niezbędne jest także włączenie powiadomień „push”.
Jak wyjaśnia Piotr Miernikiewicz, ekspert ds. bezpieczeństwa w Credit Agricole, to bardzo przydatna funkcja, bo każdy klient bankowości może się znaleźć w grupie ryzyka.
– Przestępcy wstępnie typują swoje ofiary korzystając z danych wykradanych np. ze sklepów internetowych czy mediów społecznościowych. Dzięki temu mogą w czasie rozmowy podać jakieś dane, które uwiarygodnią ich w oczach atakowanego. Czasem to będzie tylko imię i nazwisko klienta, a innym razem np. nazwa banku, w którym ma rachunek, a nawet kilka ostatnich cyfr numeru karty płatniczej – wyjaśnia ekspert.
– Żeby uśpić czujność ofiary oszuści powołują się na kwestie cyberbezpieczeństwa, rzekomo właśnie powstrzymanego fałszywego przelewu lub podejrzanego wniosku o kredyt. Straszą, że komputer lub smartfon klienta został zawirusowany i trzeba go dokładnie sprawdzić. Albo że jest jakiś oszust, który próbuje klienta okraść, a dzwoniący właśnie koordynuje akcję, aby ratować te pieniądze.
Może nawet udawać, że wszystko dzieje się we współpracy z policją. Scenariusze mogą się zmieniać, ale cel jest jeden – kradzież pieniędzy – dodaje Piotr Miernikiewicz.
Czytaj także: Credit Agricole wprowadził bezpłatną, dodatkową behawioralną ochronę rachunków klientów
O co nigdy nie proszą klientów pracownicy banków?
Warto pamiętać, że pracownicy banków nigdy nie proszą klientów o zainstalowanie jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania na komputerze lub telefonie. Nigdy nie proszą o podawanie danych logowania do bankowości elektronicznej, ani danych kart płatniczych.
Prawdziwy pracownik banku nie może również sugerować klientowi wykonywania przelewów, wypłacania gotówki i wpłacania jej na inne konta, podawania kodów BLIK itp.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości nie powinno się wykonywać żadnych poleceń i natychmiast zakończyć rozmowę. Zawsze można zadzwonić do swojego doradcy lub na ogólną infolinię i sprawdzić, czy ktoś z banku faktycznie kontaktował się z nami.
Więcej użytecznych informacji i wskazówek bank Credit Agricole zamieszcza na swoim portalu: https://www.credit-agricole.pl/bezpieczenstwo.
Na stronie można znaleźć m.in. specjalny raport na temat bezpieczeństwa w sieci „Jak ochronić siebie i swoje pieniądze” poświęcony najpopularniejszym metodom oszustw w Internecie i sposobom na ich uniknięcie. Bank promuje go hasłem #NieDajSięZłowić.
Raport można bezpłatnie pobrać tutaj: https://static.credit-agricole.pl/asset/r/a/p/raport-bezpieczenstwo-w-sieci_31106.pdf