SMS w codziennym życiu Polaków
– SMS-y doceniamy z uwagi na prostotę korzystania (80,4 proc.) oraz powszechność dostępu (80,1 proc.), ale również szybkość dostarczenia (77,1 proc.) czy ich wszechstronne zastosowanie (71 proc.). To właśnie sprawia, że SMS-ują osoby o różnym wieku, z różnych grup społecznych i w różnych sytuacjach – mówi Daniel Zawiliński, dyrektor zarządzający platformy SerwerSMS.pl.
Wysłanie SMS-a zajmuje niewiele czasu i według badania robimy to w wolnej chwili, w bardzo różnych sytuacjach, np.: podczas podróży (59,7 proc. badanych), leżąc w łóżku (51,6 proc.), w pracy (34,4 proc.), czekając w kolejce (25,4 proc.).
SMS stanowi ważny kanał komunikacyjny firm z klientami. 3 na 4 ankietowanych otrzymuje SMS-y promocyjne od firm lub sklepów i zdecydowana większość chce je otrzymywać nadal (69 proc. Polaków), przy czym najchętniej raz w tygodniu – tak deklaruje 40 proc. z nich. Najbardziej interesują nas: informacje o aktualnych promocjach (67,4 proc.), status realizowanego zamówienia (58,7 proc.), przypomnienie o wizycie u mechanika lub kosmetyczki (45,8 proc.).
W przypadku zakupów on-line konsumenci mają jeszcze dodatkowe oczekiwania. Ponad 40 proc. chciałoby otrzymywać potwierdzenie otrzymania przelewu, informacje o dacie wysłania i dostarczenia zamówienia, a nawet dane, pozwalające śledzić jego drogę.
Marcin Złoch