Skany listów poleconych będą udostępniane w eSkrzynce odbiorcy. Ale tylko do końca września
Ministerstwo Cyfryzacji i Poczta Polska wprowadzają nową usługę, która daje możliwość elektronicznego odbioru poleconej korespondencji listowej, bez konieczności bezpośredniej obsługi w miejscu zamieszkania lub w placówce pocztowej.
Na życzenie klienta Poczta Polska przetworzy nadchodzącą do niego przesyłkę poleconą w formę dokumentu elektronicznego i udostępni ją w eSkrzynce użytkownika, założonej przy użyciu profilu zaufanego.
W eSkrzynce znajdzie się zarówno zeskanowana koperta, jak i korespondencja. Niezależnie od tego, każda przesyłka zostanie po upływie miesiąca od zeskanowania przesłana na wskazany adres.
Nie wszystkie listy polecone
Z usługi wyłączone będą przesyłki wysyłane przez: sądy i trybunały, prokuraturę i inne organy ścigania oraz komornika sądowego.
‒ Realizacja usługi przez Pocztę Polską umożliwiła tak szybkie wprowadzenie i zapewnienie jednolitości świadczenia dla każdego obywatela, a co ważne gwarancje jakości świadczonej usługi i najwyższe standardy bezpieczeństwa.
To niezwykle istotna zmiana dla wszystkich obywateli, podmiotów publicznych, ale też dla Poczty, która zmienia model biznesowy z tradycyjnego na elektroniczny – mówi Tomasz Janka, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju.
Zobacz więcej najnowszych wiadomości o wpływie koronawirusa na gospodarkę >>>
Niezbędny profil zaufany
By móc skorzystać z usługi należy posiadać profil zaufany. Proces zakładania skrzynki można rozpocząć wypełniając formularz dostępny:
https://moj.gov.pl/uslugi/engine/ng/index?xFormsAppName=EnveloxFormsOrigin=EXTERNA
Wszelkie informacje o usłudze wraz z możliwością założenia eSkrzynki obywatele znajdą także na dedykowanej stronie na portalu gov.pl.
Usługa tylko do końca września
Możliwość odbioru przesyłek poleconych w postaci elektronicznej dostępna będzie do 30 września 2020 roku.
Usługa jest odpowiedzią Poczty Polskiej na wprowadzenie w Polsce stanu epidemii.
Bądź na bieżąco – zapisz się na nasz newsletter >>>
Poczta Polska jako wyznaczony operator pocztowy realizuje zadanie wykonywania usług pocztowych, w sposób ograniczający bezpośrednią obsługę interesantów, w celu zapobiegania oraz zwalczania zakażenia wirusem SARS-CoV-2 i rozprzestrzeniania się wśród ludzi choroby zakaźnej COVID-19, wywołanej tym wirusem.