SGB Mobile już działa. To jedyna aplikacja mobilna z funkcją zarządzania subskrypcjami
Dzisiaj, 19 maja 2020 r. rozpoczął się trwający kilka tygodni pilotaż w wybranych Bankach Spółdzielczych SGB.
SGB Mobile, która powstała w błyskawicznym, „fintechowym” tempie, docelowo zastąpi działającą obecnie aplikację Portfel SGB i będzie dostępna dla wszystkich Banków Spółdzielczych SGB – i to niezależnie od posiadanego przez nich systemu.
To właśnie mnogość systemów bankowych stała wcześniej na przeszkodzie stworzenia wspólnej bankowości mobilnej.
SGB Mobile z funkcją zarządzania subskrypcjami
Nowa aplikacja SGB posiada praktyczny i uniwersalny interfejs, przyjazny dla klientów i gwarantujący im pełne bezpieczeństwo. Umożliwia zalogowanie się z wykorzystaniem biometrii, a także dostęp do rachunku, historii transakcji, możliwość wykonywania przelewów (również Express Elixir), dodawania kart i korzystania z płatności mobilnych.
Co więcej, SGB Mobile posiada funkcje, których nie ma żaden inny bank w Polsce. Pozwala zarządzać subskrypcjami nie tylko dla najbardziej popularnych serwisów streamingowych czy muzycznych (np. Netflix czy Spotify), ale oferuje również możliwość zarządzania kartami dodanymi w ramach płatności mobilnych BLIK, portfeli cyfrowych (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay) oraz w sklepach internetowych.
– Aplikacja SGB Mobile jest bankowością mobilną, która spełnia wszystkie standardy rynkowe – mówi Mirosław Skiba, prezes SGB-Banku SA.
– W pierwszym etapie skupiliśmy się na najbardziej niezbędnych i pożądanych przez klientów funkcjonalnościach z zakresu rachunków, kart i BLIKA. Wdrożyliśmy w niej również coś, czego nie mają nawet banki komercyjne – funkcję zarządzania subskrypcjami – dodaje prezes Skiba.
Czytaj także: Zdalna tożsamość to dziś konieczność. XII Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej online
Wykorzystano możliwości PSD2 i PolishAPI
SGB Mobile jest aplikacją, której działanie oparte jest o BS API. SGB-Bank SA w pełni wykorzystał mechanizmy i możliwości, jakie stwarza PSD2, a konkretnie komunikację w ramach standardów PolishAPI.
Współpraca z dostawcami bankowości internetowej zaowocowała przygotowaniem i dostosowaniem całego środowiska teleinformatycznego.
– Jako pierwsi w Polsce wykorzystujemy na taką skalę możliwości PSD2 i mechanizmy PolishAPI – mówi Błażej Mika, wiceprezes SGB-Banku SA.
– Gigantyczna praca została wykonana zarówno po stronie SGB-Banku SA, jak i po stronie naszych partnerów. Z pełnym przekonaniem mogę potwierdzić, że mamy wspólny produkt zrzeszeniowy, który jest nowoczesny, bezpieczny intuicyjny, zgodny z najnowocześniejszymi trendami projektowania interfejsów, a jednocześnie dopasowany do potrzeb naszych klientów – dodaje Błażej Mika.
Bądź na bieżąco – zapisz się na nasz newsletter >>>
Sukces dzięki współpracy
Powstanie aplikacji to wynik współpracy zespołów z SGB-Banku SA i Banków Spółdzielczych SGB, krakowskiej firmy Ailleron SA (dostawca aplikacji, odpowiedzialny za jej budowę) oraz HEUTHES sp. z o.o. (dostawca oprogramowania platformy BS API, odpowiedzialny za integrację systemów).
Sukces nie byłby możliwy bez pozostałych partnerów SGB-Banku SA – dostawców systemów: Asseco Poland SA, Zakład Usług Informatycznych NOVUM Sp. z o.o, Softnet sp. z o.o. oraz firm Visa i Mastercard.
Po pilotażu SGB Mobile będzie dostępna dla klientów w sklepach internetowych Google Play i App Store. To jednak nie oznacza końca prac nad rozwojem aplikacji, które są szczegółowo zaplanowane do końca 2020 roku.
Oddanie do testów aplikacji to kolejny krok działań SGB-Banku SA, mających na celu stworzenie nowoczesnej, konkurencyjnej na rynku finansowym grupy bankowej, dysponującej innowacyjnymi technologiami.
Przypomnijmy, że Banki Spółdzielcze SGB mogą oferować klientom wszystkie najpopularniejsze płatności mobilne w Polsce – www.sgb.pl/mobilne