Rynek pracownika: polscy zatrudnieni z apetytem na awans

Rynek pracownika: polscy zatrudnieni z apetytem na awans
Fot. Pixabay.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tylko 18 proc. polskich pracowników jest usatysfakcjonowanych możliwościami awansu w swojej aktualnej pracy. Spośród badanych branż, szanse na zdobycie wyższego stanowiska najwyżej oceniają przedstawiciele sektora finansów (28,9 proc.). Za to najmniej zadowoleni z potencjalnych perspektyw awansowania są osoby pracujące w usługach dla biznesu - wynika z najnowszego badania Confidence Index przeprowadzonego w II kwartale 2018 r. przez firmę rekrutacyjną Michael Page.

Polscy pracownicy z apetytem na awans #rynekpracownika

Możliwości awansu w aktualnej firmie pozytywnie ocenia również 23,7 proc. reprezentantów sektora dóbr konsumenckich oraz 21,7 proc. przedstawicieli branży technologicznej. Za to mniej optymistycznie do tej kwestii podchodzą pracownicy sektora logistycznego (17,9 proc.) oraz produkcji i przemysłu (15,2 proc). Najmniejszymi optymistami pod tym względem są osoby pracujące w sektorze usług dla biznesu (13,9 proc.).

– Poziom satysfakcji z możliwości awansu w firmach systematycznie rośnie wśród polskich pracowników. Jak pokazuje badanie Michael Page, w II kwartale 2018 r. zadowolonych z tego powodu było 18 proc. badanych, a więc o 3 p.p. więcej niż w poprzednim kwartale. Ponadto, aż 44 proc. ankietowanych przyznało, że spodziewa się, iż w ciągu najbliższego roku zdobędzie wyższe stanowisko – mówi Piotr Dziedzic, dyrektor w firmie rekrutacyjnej Michael Page.

Priorytetem nowe umiejętności

Duża chęć awansowania wśród polskich pracowników w głównej mierze wynika z potrzeby stałego rozwoju. Jak pokazuje badanie Michael Page, dla Polaków priorytetem w miejscu pracy jest zdobywanie dodatkowych umiejętności. Ten czynnik do zmiany pracodawcy mógłby skłonić ponad połowę (53,9 proc.) ankietowanych.

– Co więcej, ponad 36 proc. respondentów przyznało, że powodem, który zachęca do szukania nowej pracy jest także brak możliwości do rozwoju w obecnym przedsiębiorstwie (36,8 proc.) – dodaje Piotr Dziedzic z Michael Page.

Źródło: Michael Page