Rozliczanie podatków i faktur online z Credit Agricole i CashDirector

Rozliczanie podatków i faktur online z Credit Agricole i CashDirector
Źródło: Credit Agricole
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Podatki, faktury, przelewy – wszystko w jednym miejscu. Bank Credit Agricole uruchamia usługę Księgowość dla Biznesu, która ułatwi życie każdemu przedsiębiorcy. Dostawcą usługi jest firma CashDirector, poinformoawał Bank.

Księgowość dla Biznesu jest przeznaczona dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz dla rolników indywidualnych. Z serwisu mogą korzystać również firmy, które nie mają konta bankowego w Credit Agricole. Wystarczy jedno logowanie i klienci mogą od razu zarządzać swoim rachunkiem, a także wystawiać faktury, rozliczać podatki, kontrolować należności i koszty. Usługa jest dostępna poprzez stronę bankowości elektronicznej.

– Naszą ambicją jest bycie bankiem pełnym korzyści, dlatego wychodzimy naprzeciw różnym potrzebom naszych klientów. To właśnie mali przedsiębiorcy poświęcają szczególnie dużo czasu na rozwój swojego biznesu, we wszystkich niezbędnych rolach – począwszy od planowania, przez obsługę klientów, aż po formalności administracyjne i księgowe.

Rozumiemy to i udostępniamy im Strefę Biznesu, z usługą, która w znaczącym stopniu ułatwi im pracę, a dodatkowo pozwoli ograniczyć koszty – mówi Damian Ragan, wiceprezes zarządu Credit Agricole.

Czytaj także: Bankowość i Finanse | Loża komentatorów | Jak będzie zmieniać się oferta banków dla small biznesu i na ile proces ten będzie stymulowany przez technologię?

Samodzielna księgowość z automatycznym wsparciem

Przedsiębiorcy mogą wybierać spośród siedmiu pakietów usługi Księgowość dla Biznesu w zależności od indywidualnych potrzeb i skali prowadzonej firmy.

Ci, którzy chcą samodzielnie zajmować się swoimi sprawami podatkowo-księgowymi, mogą wystawiać faktury, wyliczać zobowiązania wobec urzędu skarbowego, księgować dokumenty kosztowe czy wypełniać formularze przelewów.

W ramach pakietu darmowego dostępne jest wystawianie faktur na komputerze i smartfonie zawsze za darmo i bez ograniczeń liczbowych, dopasowanie dokumentów sprzedaży do charakteru biznesu, dodanie logotypu czy banneru reklamowego, a także automatyczna wysyłka faktur cyklicznych. W kolejnych płatnych pakietach przedsiębiorcy mogą korzystać z innych zaawansowanych funkcji, jak m.in. wprowadzanie dokumentów kosztowych poprzez opcję skanowania, planowanie i kontrola realizacji budżetu czy zarządzanie płynnością finansową przedsiębiorstwa.

Rozwiązanie jest dostosowane do wymogów Krajowego Systemu eFaktur, który od 1 lipca 2024 r. będzie obowiązkowy dla przedsiębiorców zarejestrowanych jako czynni podatnicy podatku VAT i podatników zidentyfikowanych w Polsce do szczególnej procedury unijnej OSS, posiadających polski identyfikator podatkowy NIP. Dla przedsiębiorców zwolnionych z podatku VAT obowiązek ten wejdzie w życie 1 stycznia 2025 roku.    

– Jesteśmy dumni z podjęcia współpracy z Credit Agricole, która umożliwia dostarczanie nowoczesnych rozwiązań finansowych dla przedsiębiorców. Nasza platforma nie tylko usprawnia fakturowanie i księgowanie, ale także zapewnia efektywną windykację i kontrolę płynności. Wierzymy, że synergia z naszym partnerem pomoże przedsiębiorcom wygodnie zarządzać finansami oraz dostosować się do najnowszych regulacji.

Naszym celem jest ułatwienie codziennych operacji biznesowych i podniesienie jakości zarządzania finansami każdej firmy – mówi Łukasz Bystrzyński, Chief Strategy Officer z firmy CashDirector.

Czytaj także: Jak oszczędzać w firmie?

Credit Agricole: bezpośrednie połączenie podatnik – księgowy

Dla tych, którzy wolą skorzystać z usług licencjonowanego księgowego, Credit Agricole przygotował trzy pakiety płatne.

W ich ramach profesjonaliści poprowadzą sprawy związane z rozliczeniami wobec urzędu skarbowego i ZUS w sposób kompleksowy. Jedynym obowiązkiem przedsiębiorcy pozostanie wystawienie faktur sprzedaży oraz przekazanie dokumentów na koniec okresu rozliczeniowego.

Dzięki usłudze Księgowość dla Biznesu wszystkie dokumenty są przechowywane on-line i również w taki sposób są dostarczane do księgowania. Dzięki temu z comiesięcznej rutyny będzie można wykreślić dojazdy do biura rachunkowego.

Przedsiębiorcy, wygodnie we własnym domu lub biurze, mogą przygotować dokumenty, korzystając z komputera czy tabletu o dowolnej dla siebie porze.     

Każdy klient otrzyma również kontakt do swojego indywidualnego księgowego, z którym może omówić sprawy firmowe i zadać nurtujące pytania. Księgowi są specjalistami z danej branży, co gwarantuje znajomość specyfiki działalności klienta i kompleksowe wsparcie w procesie zakładania działalności gospodarczych, a także fachową pomoc księgową na każdym etapie rozwoju firmy.

Księgowość dla Biznesu obecnie udostępniana jest dla nowych klientów Credit Agricole. Dla dotychczasowych klientów Banku usługa będzie udostępniana stopniowo w ciągu najbliższych tygodni wraz z dostępem do całego ekosystemu nowych usług dla przedsiębiorców.

Już wkrótce w serwisie internetowym Strefa Biznesu będzie można skorzystać z kolejnych narzędzi ułatwiających prowadzenie działalności biznesowej i rozwój firmy. By wejść do serwisu, nowi klienci muszą zainstalować aplikację CA24 Mobile i wybrać opcję „Rozwijaj biznes”.

Czytaj także: Czy banki będą miały problem z KSeF?

Źródło: Credit Agricole Bank Polska S.A.