Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | Technologie – Transaction Systems | GRG Banking w XXI wieku – nie tylko wpłatomaty!
W zakresie podstawowych rozwiązań dla bankowości – bankomatów i wpłatomatów – GRG Banking postawiło na specjalizację i skupiło się na precyzyjnym udoskonaleniu wybranych, dwóch modeli urządzeń – bankomatu H22V oraz wpłatomatu z funkcją recyclingu banknotów H68V. Dzięki takiemu podejściu urządzenia te wyróżniają się niespotykaną na rynku niezawodnością. Pomaga w tym fakt, że najważniejsze podzespoły, jak np. moduł recyclera (aż do ośmiu nominałów) są produkowane bezpośrednio w fabryce GRG Banking, a nie dostarczane przez zewnętrznych poddostawców. Urządzenia GRG Banking mogą być istotnie customizowane i nie wymaga to od klientów specjalnych dodatkowych nakładów finansowych – zamiana monitora z 19 cali na 32 cale, dodanie recyclera monet czy zwiększenie pojemności – to tylko kilka z wybranych przykładów zmian wykonanych na prośbę klientów. Takie zmiany, jak wyposażenie urządzeń w system barwienia banknotów IBNS, szczególnie ważny dla polskich klientów, to przy tym jedynie prosta operacja serwisowa. Urządzenia GRG Banking spełniają wszystkie światowe standardy bezpieczeństwa, a nawet je przewyższają.
Ale bankomaty to w tak nowoczesnej firmie, jak GRG Banking, tylko jedna z grup produktowych. W swoim portfolio rozwiązań nowej generacji firma posiada m.in. recyclery kasjerskie (TCR), depozytory gotówkowe, liczarki i sortery banknotów, Inteligentne Terminale Kasjerskie i Samoobsługowe Terminale Transakcyjne.
Terminale Transakcyjne to całkowita nowość w zakresie cyfrowej transformacji oddziałów bankowych nawet na rynku europejskim. Dzięki modelom typu SEPM klienci banków mogą nie tylko dokonywać prostych transakcji samodzielnie (np. płatności za rachunki), bez angażowania pracowników banku, ale również bardziej skomplikowanych – np. złożyć wniosek o kredyt czy pożyczkę, otworzyć konto czy samemu wydrukować nową kartę płatniczą – z indywidualnie wybranym zdjęciem wgranym prosto ze smartfonu(!) – i to tylko w dwie minuty (co daje szerokie pole do działania działom marketingu banków, zwłaszcza w odniesieniu do generacji Z). W razie potrzeby można połączyć się na wideo-rozmowę z doradcą infolinii.
Przenośny Terminal Transakcyjny, zasilany akumulatorem to tak naprawdę mobilny mini-oddział bankowy. Pracownicy banku mogą go zabrać w dowolne miejsce, tam gdzie znajdą potencjalnych klientów – np. na targi, campus studencki, do zakładów pracy czy lokalny festyn, na miejscu otwierać konta bankowe i drukować spersonalizowane karty płatnicze. Bank może być tam, gdzie jego klienci.
Inteligentny Terminal Kasjerski to urządzenie, która wspiera pracę pracowników oddziałów bankowych i przyspiesza obsługę klientów. Dzięki wbudowanemu czytnikowi dokumentów tożsamości i systemowi OCR identyfikacja klienta czy wypełnienie nowej umowy jego danymi zajmuje sekundy! Dzięki dwóm ekranom dotykowym podpisanie dokumentów może nastąpić w formie elektronicznej i nowa umowa może być wysłana od razu na mail klienta – i to wszystko bez potrzeby drukowania stosu papierowych dokumentów i w trosce o środowisko naturalne. Na koniec klient może w dyskretny sposób ocenić jakość obsługi klienta, wybierając odpowiednią „buźkę” na ekranie.
Obsługa gotówki – wypłat i wpłat dokonywanych przez klientów – pozostanie nieodzowną usługą świadczoną przez banki i musi ona być dostępna zawsze i na najwyższym poziomie. Rozwój usług bezgotówkowych i rosnące oczekiwania klientów w XXI wieku wymagają od banków szerszego spojrzenia na innowacje technologiczne w tym zakresie; warto śledzić takich globalnych trendsetterów, jak GRG Banking i jego klienci.
Wyłącznym dystrybutorem urządzeń samoobsługowych GRG Banking w Polsce jest firma Self Service Solutions Polska (www.ssspolska.pl).