Raport specjalny – IT@BANK 2023 | Technologie – Basement Sp. z o.o. | Subskrypcja – model rozwoju korzystny dla banków

Raport specjalny – IT@BANK 2023 | Technologie – Basement Sp. z o.o. | Subskrypcja – model rozwoju korzystny dla banków
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W dzisiejszym dynamicznym świecie technologii informatycznych, subskrypcje stały się nieodzowną częścią strategii rozwoju wielu przedsiębiorstw IT, w tym także firmy Basement Sp. z o.o., jednej z wiodących na rynku branży IT w Polsce. Jak zatem Basement wykorzystuje subskrypcje w kontekście rozwoju technologii i jej adaptacji dla swoich klientów? Rozmawiamy o tym z Robertem Tórzem, wiceprezesem firmy.

Sektor bankowy w Polsce ma dostęp do coraz bardziej innowacyjnych rozwiązań. Państwa firma, poza branżą kolejową i Smart City, oferuje różne rozwiązania dla sektora bankowego w tym głównie dla bankowości spółdzielczej. Przykładowo jedno z Państwa rozwiązań to platforma do elektronicznej komunikacji z klientami banku, spełniająca wymogi trwałego nośnika informacji, czyli platforma Publikator. Czy w bankowości spółdzielczej sprawdza się ten model rozwoju technologicznego?

– Zdecydowanie tak, dlatego też w strategii naszej firmy jest model subskrypcji dla oferowanych przez nas usług, który nie wymaga od banku dużego budżetu, aby taki projekt zrealizować lub podjąć decyzję o jego realizacji. Model subskrypcji sprawdził się w praktyce nie tylko w przypadku banków, ale też bigtechów czy fintechów, jak choćby Netflix, Amazon, Smart plan na Allegro, Apple Cloud i wiele innych rozwiązań. Przy czym samo uruchomienie usługi nic nie kosztuje, stały koszt – który zresztą łatwo można zaplanować – pojawia się dopiero w momencie realnego uruchomienia aplikacji. To umożliwia testowanie usługi i zasadności jej wdrożenia, istnieje przy tym możliwość szybkiej z niej rezygnacji, jeśli w danych warunkach się nie sprawdza. Modele inwestycyjne w rozwój technologii nie dają nam tej elastyczności, a przecież dzisiaj ona tak szybko się zmienia. Dziś jedna rzecz jest na czele potrzeb instytucji, a za kilka miesięcy pojawia się coś zupełnie innego, konieczna jest zatem odpowiednia reakcja i dostosowanie się do nowych warunków. To również ma znaczenie dla firm IT, ponieważ umożliwia szybkie i skuteczne rozwijanie oferty produktowej dla banków zgodnie z&...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK