Raport specjalny – IT@BANK 2023 | Hiperpersonalizacja | Oferta skrojona na miarę

Raport specjalny – IT@BANK 2023 | Hiperpersonalizacja | Oferta skrojona na miarę
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Założeniem hiperpersonalizacji jest dostosowywanie treści, obrazu, formy czy też kanału komunikacji do każdej osoby, z uwzględnieniem jej preferencji. Wykorzystując narzędzia do tego przeznaczone, firmy trafiają skuteczniej z przekazem do klienta, kierując oferty zgodne z jego oczekiwaniami, wykorzystując preferowany przezeń kanał komunikacji, co zwiększa jego satysfakcję z korzystania z produktów i usług.

–Poznawanie klienta przy wykorzystywaniu narzędzi wspierających hiperpersonalizację pozwala na uzyskanie efektu synergii – klient wie, że firma go zna, rozumie i wspiera, adresuje oczekiwania i wyprzedza jego potrzeby, a przedsiębiorstwo sprzedaje mu kolejne produkty i usługi, z których on korzysta. Wnioski z wcześniejszych akcji mogą być wykorzystywane do planowania kolejnych działań i ciągłej optymalizacji – wyjaśnia Agnieszka Wojtkowiak, dyrektor Biura CRM i Kampanii Bezpośrednich w PKO Banku Polskim.

Głęboka personalizacja

Coraz więcej firm stosuje głęboką personalizację usług, zaczynając od projektowania produktu przez ustalanie cen po kreowanie doświadczeń konsumenckich, co wywołuje stały wzrost oczekiwań klientów w tym zakresie. Sztuczna inteligencja wspierana przez analitykę danych jest coraz częściej wykorzystywana przez firmy jako jedno z kluczowych działań adresujące wyzwanie konkurencyjności. AI i machine learning zmieniają sposób, w jaki firmy wchodzą w interakcje z klientami. Z ich pomocą można personalizować usługi oraz rekomendacje produktów – a to dzięki przetwarzaniu wiedzy o wcześniejszych zakupach, interakcji z komunikatem, preferencji klienta i łączeniu ich z szeregiem innych zgromadzonych danych, a także z analizą osób, które wybierały podobne wzorce.

Dzięki hiperpersonalizacji, firmy mogą wysyłać kontekstową komunikację do konkretnych osób we właściwym miejscu i czasie oraz za pośrednictwem właściwego kanału. Hiperpersonalizacja marketingu daje możliwość budowania znaczącego zaangażowania klientów, pogłębiania istniejących relacji i budowania nowych, a także poprawy ich doświadczenia z kontaktów z firmą.

Przykładowo, pracownicy ING Banku Śląskiego chcą pomagać klientom być o krok do przodu, a koncepcja hiperpersonalizacji bardzo się wpisuje w&...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK