Raport specjalny Horyzonty Bankowości 2016: Samsung Pay – więcej niż system płatności

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2016.03.foto.122.a.267xZ Pawłem Marchelkiem, dyrektorem Działu Rozwiązań Biznesowych i menedżerem projektu Samsung Pay w Samsung Electronics Polska, rozmawiał Marek Kwiatkowski.

W ostatnich miesiącach pojawiały się zapowiedzi wielu różnych ciekawych usług płatniczych. Dlaczego Samsung Pay jest szczególnie atrakcyjną propozycją dla klientów banków?

– Głównym wyróżnikiem Samsung Pay jest połączenie w jednym urządzeniu – smartfonie – obsługi nowoczesnych płatności zbliżeniowych NFC ze starszą, ale używaną powszechnie w wielu krajach technologią MST, wykorzystującą pasek magnetyczny. Teraz dzięki Samsung Pay można wykonać płatność zbliżeniowo, bez względu na technologie zaimplementowane w konkretnym terminalu POS. W technologii Samsung Pay można emulować pasek magnetyczny karty płatniczej, przy czym wykorzystuje się dodatkowe zabezpieczenie takiej transakcji. Oczywiście w Polsce terminale wyposażone tylko w technologię MST stanowią dziś margines (w tym roku 80 proc. terminali POS obsługiwać będzie technologię zbliżeniową NFC), to nadal na niektórych rynkach większość terminali (na przykład w USA 85 proc.) nadal obsługuje płatności tylko z wykorzystaniem kart z paskiem magnetycznym. Dla osób przyzwyczajonych do wykonywania płatności zbliżeniowych korzystanie z Samsung Pay poza naszym krajem może być dodatkowym atutem. Nie można zapominać, że Samsung jest jedną z czołowych marek technologicznych oferujących wysokiej klasy urządzenia z zakresu elektroniki konsumenckiej. Smartfony naszej firmy są doceniane za wysoką jakość i postrzegane jako produkty z tzw. wyższej półki. Klienci chcą z nich korzystać również przy realizacji płatności. Siłą rozwiązania Samsung Pay jest nie tylko sama technologia, ale cały ekosystem powiązanych usług.

Jakie biznesowe przewagi może uzyskać bank dzięki wykorzystaniu tego rozwiązania?

– To dzięki nowoczesnej, strategicznej wizji menedżerów polskich banków jesteśmy dziś rynkiem zaawansowanym technologicznie w obszarze bankowości. Konsumenci korzystają z płatności mobilnych, i to bez względu na wiek. Jako Polacy potrafimy i lubimy korzystać z nowych technologii. Zainteresowane są nimi osoby chcące aktywnie korzystać z nowych technologii i często o wyższych niż przeciętne dochodach. Tacy klienci są również dla banków atrakcyjną grupą docelową przy wielu ofertach produktowych. Dlatego w różnych pakietach lojalizacyjnych i bonusowych coraz częściej ważnym elementem podnoszącym ich atrakcyjność są produkty konsumenckie wysokiej jakości. Takim na pewno mogą być różne modele smartfonów produkowanych przez firmę Samsung, jak i pozostałe ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI