Pytania o hiperpersonalizację w bankach
Jego zdaniem we współczesnym świecie zalanym ogromną liczbą danym łatwiej jest funkcjonować tym bankom, które korzystają z narzędzi umożliwiających hiperperonalizację.
Stosowanie tego typu narzędzi nie tylko jest korzystne dla banków, ale także dla klientów, jeśli wyrażą zgodę aby ich dane były w przetwarzane. Dzięki temu będą otrzymywali oferty stworzone pod ich oczekiwania, w momencie w którym tych ofert potrzebują.
Software house i bank
Na pytanie czy warto aby hiperpersonalizację przeprowadzały same banki Paweł Niedbała stwierdził, że takie działa warto prowadzić wspólnie z software house’em, jakim jest np. Comarch.
Sama hiperpersonalizacja jako działania marketingowe są domeną banku. To jest jego Know-how, które decyduje o przewadze konkurencyjnej na rynku.
Jego zdaniem jest jednak cały ogromny obszar „pod spodem”, na którym efekt końcowy hiperpersonalizacji jest zbudowany.
W jego opinii zdecydowanie łatwiej i sensowniej jest aby rozwiązania podstawowe, które są wspólne dla większej liczby banków były tworzone przez software house.
„Najważniejsze jest to, jak ostatecznie bank skonfiguruje otrzymany produkt. Myślę, że bazę powinien budować software house, a sama hiperpersonalizacja powinna być robiona przez bank wewnętrznie” – powiedział Paweł Niedbała
Doświadczenia z wielu rynków
Fakt, że Comarch działa na różnych kontynentach, w wielu krajach powoduje, że zaobserwowane przez niego trendy na innych rynkach można uwzględnić we współpracy z polskimi bankami.
Mówiąc o doświadczeniach innych krajów wskazał na Azję, gdzie np. wprowadzanie aplikacji mobilnych nastąpiło znacznie wcześniej niż w Europie.
Więcej o hiperpersonalizacji usłyszymy podczas drugiej sesji konferencji IT@BANK poświęconej właśnie temu tematowi.
IT@BANK odbędzie się 15 listopada 2023 roku, w warszawskim hotelu Hilton przy ulicy Grzybowskiej 63. Więcej informacji: TUTAJ