Przed drugim dniem konferencji IT@BANK: Technologie pomogą przewidzieć zjawiska krytyczne

Przed drugim dniem konferencji IT@BANK: Technologie pomogą przewidzieć zjawiska krytyczne
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Przed drugim dniem konferencji IT@BANK rozmawiamy z Piotrem Puczyńskim, niezależnym ekspertem.

Karol Mórawski: Technologia jest jednym z głównych motorów zmiany, na współczesnym rynku finansowym, i dotyczy to nie tylko relacji z klientami, ale również sfery backoffice. Tegoroczna agenda IT@BANK nawiązuje do początków wydarzenia, stawiając mocniejszy akcent  na technologie, skąd taka decyzja organizatorów?

Piotr Puczyński: Główną  przyczyną, dla której podczas obecnej edycji wydarzenia chcemy spojrzeć bardziej w kierunku technologii jest fakt, że podział na biznes i technologię w naszych organizacjach  zaczyna być mocno umowny.

Nieco ponad 10 lat temu, gdy startowaliśmy z  IT@BANK, naszym głównym celem było doprowadzenie do dialogu między biznesem a IT. Dziś proces ten ma od dawna miejsce, a przenikanie się biznesu z IT jest na tyle mocne, że widać to nie tylko w sferze produktowej, ale i w zespołach bankowych, które reprezentują różne kompetencje.

Technologie nie są dziś żadnym ograniczeniem, one pozwalają praktycznie na wszystko

W konsekwencji problematyka IT cieszy się olbrzymim zainteresowaniem nie tylko ze strony wąskiej grupy specjalistów, ale też osób, które decydują o przyszłości banku pod kątem biznesowym.

Jakie zatem konkretne wątki pojawią się podczas kolejnych sesji?

Będziemy mówić o tym wszystkim, co w jakiejś mierze może stanowić wyzwanie, jeśli chodzi o rozwój w przyszłości. Technologie nie są dziś żadnym ograniczeniem, one pozwalają praktycznie na wszystko, a ewentualne ograniczenia są związane choćby z dostępem do odpowiednich kwalifikacji i utrzymaniem zespołów technologicznych.

Wszystkiego od razu do chmury nie wyniesiemy

To jest ogromne wyzwanie, od którego zaczniemy konferencję. Poważnym problemem są też kwestie związane z obciążeniem historycznym. Banki implementują rozwiązania IT od dziesiątków lat, mamy już zbudowanych szereg warstw, z czym nierzadko wiąże się powstawanie długu technologicznego.

W tym kontekście pragniemy zastanowić się, w jaki sposób można przyspieszyć budowanie nowych rozwiązań poprzez usprawnienie prac w backoffice, a nie tylko dokładanie nowych funkcjonalności w obszarze frontend.

Wydaje  się, że to będzie dość ciekawa dyskusja, także z perspektywy obecnie modnej problematyki jaką jest cloud, w szczególnosci hybrydowy, bo przecież wszystkiego od razu do chmury nie wyniesiemy.

Wszystkie te działania i tak skutkować będą poprawą doświadczenia klienta więc w ostatecznym rozrachunku tego klienta nie gubimy, tylko będziemy na niego patrzeć z nieco innej perspektywy.

W agendzie nie zabraknie także problematyki bezpieczeństwa cyfrowego…

Będziemy dyskutować na ten temat, ale z punktu widzenia ciągłości procesów. To jest niezwykle ważne w kontekście tego, co się dzieje we współczesnym świecie, nie tylko w sektorze finansowym, w obliczu takich wydarzeń jak pandemia czy inne zjawiska o charakterze kryzysowym.

Przykładem może być to, co dzieje się na rynku brytyjskim z dostępnością paliwa, a raczej jej brakiem. Nikt nie przewidział, że tym czynnikiem krytycznym może się okazać brak kierowców ciężarówek, co sparaliżuje transport towarowy, także jeśli chodzi o przewóz tak istotnych produktów dla całej gospodarki jak paliwa.

Z perspektywy przewidywania podobnych sytuacji ma to kluczowe znaczenie, o czym będziemy dyskutować w drugi dzień naszego webinarium. Myślę, że ten kontekst technologiczny będzie interesujący i wartościowy dla wszystkich uczestników.

Terminy konferencji:

  • DZIEŃ 2 – 17.11.2021 r.
  • DZIEŃ 3 – 24.11.2021 r. 

Rejestracja: www.aleBank.pl/ITBANK

Źródło: aleBank.pl