Provident Polska wprowadza Dobre Praktyki ZPF
Kodeks powstał, by chronić konsumentów i podnosić transparentność na rynku pozabankowym.
Nowe zasady wyznaczają m.in. obowiązek jasnego informowania klientów o zakresie i warunkach usług zapewnienie ich całkowitej dobrowolności, a także unikanie oferowania produktów nieadekwatnych do sytuacji klienta.
Provident Polska dołączył do grona sygnatariuszy oświadczenia jako jedna z pierwszych firm.
Czytaj także: Powstała pierwsza samoregulacja dotycząca sprzedaży usług dodatkowych przez instytucje pożyczkowe – Dobre Praktyki ZPF
Dobre Praktyki ZPF – usługi na jasnych zasadach
– Jednym z założeń dokumentu, który podpisaliśmy, jest zapobieganie tzw. missellingowi, czyli dystrybucji usług niedostosowanych do indywidualnych potrzeb konsumentów – mówi Patrycja Rogowska-Tomaszycka, dyrektor ds. korporacyjnych w Provident Polska.
– W praktyce oznacza to, że zobowiązujemy się do prowadzenia sprzedaży w sposób odpowiedzialny, z troską o to, by oferta odpowiadała faktycznym potrzebom odbiorcy.
W tym celu monitorujemy nasze usługi całościowo: począwszy od sposobu, w jaki są one oferowane, przez dbałość o to, do kogo trafiają, aż po obsługę posprzedażową, czyli badanie satysfakcji klienta i naszej konkurencyjności. Kodeks jest potwierdzeniem praktyk, które stosowaliśmy dotychczas – podkreśla.
Dokument reguluje również kwestie takie jak forma przekazywania informacji przedkontraktowych, procedury reklamacyjne, kontrola jakości i badania satysfakcji klientów.
Czytaj także: Bankowcy i ubezpieczyciele podpisali dobre praktyki w zakresie ubezpieczeń spłaty kredytu lub pożyczki
Efekt współpracy sektora prywatnego i publicznego
Kodeks został wypracowany na drodze szerokiego dialogu branżowego z udziałem przedstawicieli rynku, ekspertów prawnych, a także przy współpracy z Komisją Nadzoru Finansowego.
Jak podkreśla ZPF, to pierwszy tego typu dokument samoregulacyjny w sektorze pożyczkowym, który stanowi istotny krok w stronę profesjonalizacji i zrównoważonego rozwoju rynku.
– W Provident Polska od lat inwestujemy w budowanie relacji z klientami w oparciu o zaufanie i rzetelną informację. Przyjęcie Dobrych Praktyk to kolejny krok, który potwierdza, że zależy nam na transparentności działań.
Wierzymy, że samoregulacja może skutecznie uzupełniać ramy prawne i realnie poprawiać standardy na rynku, co pozytywnie wpłynie zarówno na konsumentów, jak i postrzeganie samej branży – podkreśla Patrycja Rogowska-Tomaszycka.
Provident wdroży Dobre Praktyki w pełnym zakresie w ciągu trzech miesięcy od dnia złożenia deklaracji o przyjęciu Dobrych Praktyk , a informacja o ich stosowaniu pojawi się również na stronie internetowej spółki.
Dokument „Dobre Praktyki w zakresie Dystrybucji Usług przez Instytucje Pożyczkowe” został opublikowany na stronie: https://zpf.pl/