Prezentacja: Zakończenie Konkursu BANRISK – Liga Akademicka

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

21 maja 2013 r. w warszawskim Klubie Bankowca odbył się finał Konkursu BANRISK - Liga Akademicka - szkolenia o charakterze zawodowym dla studentów kierunków ekonomicznych, w którym wykorzystywana była gra symulacyjna z zakresu zarządzania finansowego bankiem BANRISK - the Stanford Game.

Organizatorem przedsięwzięcia i jedynym licencjonowanym użytkownikiem gry w Polsce był Warszawski Instytut Bankowości, który wykorzystując doświadczenia z osiemnastu edycji konkursu organizowanych dotychczas z udziałem pracowników banków, przygotował – dzięki dofinansowaniu Narodowego Banku Polskiego – pierwszą edycję dedykowaną zespołom studenckim.

W konkursie wzięło udział 16 zespołów, reprezentujących 11 uczelni: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, SGH, Akademię Finansów i Biznesu VISTULA, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet w Białymstoku, Uniwersytet Szczeciński, Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego, Almamer Szkołę Wyższą.

Zespoły tworzyły zarządy wirtualnych banków, które pod opieką Mentora Konkursu – Andrzeja Jakubaszka, działały w zmieniającym się otoczeniu makroekonomicznym, symulowanym przez program komputerowy. Uczestnicy podejmowali 8 strategicznych decyzji dotyczących m.in. wyceny produktów, polityki kredytowej, struktury kapitałowej, zatrudnienia i polityki wynagrodzeń, rozwoju sieci bankowej. Miarą sukcesu w grze był wzrost ceny akcji wirtualnego banku na giełdzie BANRISK.

Laureatem konkursu został zespół Light Bank, reprezentujący Uniwersytet Marii Curie- -Skłodowskiej w Lublinie, osiągając na koniec drugiego roku działalności cenę akcji 254 USD na wirtualnej giełdzie. II miejsce zajął zespół Blue Penguin Bank z Uniwersytetu Warszawskiego, z wynikiem 202,40 USD/akcję. III miejsce zdobył zespół Poznań Risk Team z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (181,50 USD/akcję).

Zwycięzcy podkreślili, że kluczem do sukcesu okazały się: ciężka praca, dogłębna analiza wyników własnego banku i konkurencji, prognozowanie zachowania stóp ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI