Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
IT@BANK 2025
13 listopada 2025 r.
Pozostało:
5dni
6godzin
37minut
Kongres Finansowania Nieruchomości 2025
20-21 listopada 2025 r.
Pozostało:
12dni
6godzin
37minut
Kongres Rynku Instrumentów Pochodnych 2025

20 listopada 2025 r.
Pozostało:
12dni
6godzin
37minut
SafeBank 2025
9 grudnia 2025 r.
Pozostało:
31dni
6godzin
37minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
129dni
6godzin
37minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie i innowacje
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie i innowacje
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Z rynku finansowego

Powstał Crédit Agricole Auto Bank z siedzibą w Turynie

13.04.2023 12:44 mb | BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Powstał Crédit Agricole Auto Bank z siedzibą w Turynie
Źródło: Crédit Agricole Auto Bank
Celem nowego Banku, wywodzącego się z FCA Banku, jest stać się wiodącym, niezależnym i wielomarkowym liderem w finansowaniu pojazdów oraz sektora mobilności w Europie. Przy wsparciu Crédit Agricole Consumer Finance, który jest jedynym udziałowcem Banku, nowy CA Auto Bank ma ambicje przewodzić zmianom transformacji energetycznej na rynku motoryzacyjnym. Firma chce, by do 2026 roku wartość sfinansowanych pojazdów sięgnęła co najmniej 10 mld euro oraz, aby w 2030 r. 80% portfela nowych pojazdów stanowiły „zielone” samochody ekologiczne. CA Auto Bank jest otwarty na nowe partnerstwa i będzie prowadził swój biznes we wszystkich sektorach mobilności: od samochodów przez jednoślady, kampery, łodzie, sprzęt rolniczy, po lekkie i ciężkie pojazdy użytkowe, poinformował Bank.

Wraz z narodzinami CA Auto Bank otwiera się nowy rozdział mobilności w Europie. CA Auto Bank to międzynarodowa grupa bankowa prowadząca działalność w 17 krajach europejskich i Maroku.

Nowy Bank, kontrolowany przez Crédit Agricole Consumer Finance (będący częścią Crédit Agricole S.A.), jest owocem ogłoszonych w 2021 roku porozumień pomiędzy francuską Grupą a firmą Stellantis, w ramach reorganizacji partnerstwa finansowego obu firm.

CA Auto Bank – Bank Mobilności dla Lepszej Planety

Celem CA Auto Bank jest zdobycie pozycji wiodącego niezależnego, wielomarkowego gracza w zakresie finansowania pojazdów oraz w sektorze mobilności. Bank, który zachowa swoją europejską siedzibę w Turynie, jest silnie obecny na arenie międzynarodowej. Jego celem jest osiągnięcie co najmniej 10 mld euro outstandingu do 2026 r. oraz posiadanie do 2030 roku portfela nowych pojazdów, w którym 80% będą stanowiły „zielone” pojazdy ekologiczne.

Utworzony 4 kwietnia 2023 r. CA Auto Bank stanowi jeden z filarów strategii CA Consumer Finance: Grupa dąży do tego, aby stać się europejskim liderem w dziedzinie zielonej mobilności, dzięki pełnej gamie rozwiązań dostarczanych przez jej spółki zależne i zaprojektowanych tak, aby zaspokoić wszystkie potrzeby klientów.

CA Auto Bank, który pozycjonuje się jako nowy „Bank Mobilności dla Lepszej Planety”, zamierza przewodzić transformacji branży energetycznej, czyniąc dostęp do pojazdów o zerowej i niskiej emisji coraz bardziej powszechnym i przystępnym dla wszystkich odbiorców.

Czytaj także: Raport EFL: 42% firm handlowych planuje wynajmować samochody

Współpraca z ponad 30 markami motoryzacyjnymi

W nowej odsłonie Bank udostępnia kompleksową ofertę finansową, ubezpieczeniową oraz wynajmu dzięki współpracy z ponad 30 prestiżowymi markami, aktywnymi na różnych obszarach mobilności.

W składzie marek współpracujących z Bankiem znajdują się te najbardziej kultowe, jak Ferrari, Tesla, Mazda, Aston Martin, McLaren, Lotus i Morgan jak  i najnowsze marki na rynku m. in. VinFast, DR Automobiles, Aiways, XEV, ElectricBrands oraz Invicta Electric, aktywne na rynku elektryków i nie tylko.

Dołączy do nich  również wielu Dealerów i dostawców różnych marek, w tym dealerów sieci Stellantis, których Bank będzie nadal wspierał, jednak już nie jako tzw. Bank Captive.

Czytaj także: Santander Consumer Finance i Stellantis wspólnie finansują wszystkie pojazdy koncernu

CA Auto Bank jest również aktywny w świecie jednośladów, obok Harley-Davidson, Royal Enfield, Fantic Motor, Vmoto Soco i CAKE; w świecie kamperów i przyczep we współpracy z Erwin Hymer Group, Groupe Pilote, Groupe Rapido, Knaus Tabbert, Concorde i Carthago oraz w świecie lekkich i ciężkich pojazdów użytkowych, z Ford Trucks i BMC Trucks.

Więcej partnerstw zostanie ogłoszonych w najbliższej przyszłości. Oprócz zacieśniania współpracy z obecnymi partnerami, Bank będzie inicjował nowe partnerstwa przy wsparciu Crédit Agricole. Bank będzie stopniowo rozszerzał swój zasięg na wszystkie sektory mobilności, w tym pojazdy wodne i rolnicze.

Aktywny udział CA Auto Bank w rozwoju elektromobilności

CA Auto Bank będzie kontynuował proces transformacji elektrycznej, który doprowadził firmę do przyjęcia strategii ESG (Environmental, Social and Governance) opartej na zasadzie „tworzenia każdego dnia rozwiązań mobilnych dla lepszej planety”.

W tym celu Bank oferuje szeroką gamę elastycznych produktów finansowych, których celem jest zachęcenie do nabycia nowych pojazdów.

Drivalia logo

Równolegle do powyższych działań, spółka Drivalia zajmującą się mobilnością w ramach grupy CA Auto Bank, będzie kontynuowała rozwój mobilnych rozwiązań sprzyjających ekologicznemu użytkowaniu pojazdów.

Drivalia zapewnia szeroką ofertę produktów leasingowych, wynajmu i planów mobilności: od współdzielenia samochodów elektrycznych po subskrypcje i wynajem samochodów na dowolny okres.

Firma będzie nadal inwestować w swoją infrastrukturę elektryczną, która do 2026 roku będzie miała 3500 stacji ładowania w całej Europie oraz we flotę, która w ciągu trzech lat osiągnie 200 000 pojazdów, z czego 55 procent będą stanowić modele w pełni elektryczne i PHEV.

Ponadto, w nadchodzących miesiącach CA Auto Bank zaplanował przejęcie – pod warunkiem uzyskania zgody właściwych organów – działalności ALD w Irlandii i Norwegii oraz spółki LeasePlan w Czechach i Finlandii, co pozwoli Bankowi i Drivali dalej rozszerzać swój europejski zasięg, powiększając swoją flotę o łącznie ponad 70 000 pojazdów.

Czytaj także: Czy ubezpieczenia auta elektrycznego będą droższe od ubezpieczenia auta spalinowego?

CA Auto Bank jest w pełni cyfrowy

Nowe technologie i digitalizacja to kluczowe narzędzia w działalności CA Auto Banku. Bank, który jest w pełni cyfrowy, stworzył zintegrowaną sieć najnowocześniejszych platform, rozwijanych z perspektywy omnichannel i wykorzystywanych we wszystkich krajach europejskich, w których działa Grupa.

CA Auto Bank będzie korzystał ze stałego rozwoju narzędzi finansowych i ubezpieczeniowych, a także z nowych systemów płatności – jak w przypadku CA Auto Pay, platformy zarządzającej planami typu „kup teraz – zapłać później”, kredyt natychmiastowy czy split payment.

– Jesteśmy dumni z powstania CA Auto Banku oraz z włączenia 100% jego działalności, jak również działalności firmy Drivalia, w ramy Grupy Crédit Agricole Consumer Finance. Jest to dla nas wyjątkowa okazja, która znacząco przyczynia się do realizacji naszych ambicji bycia liderem zielonej mobilności w Europie – powiedział Stéphane Priami, prezes CA Auto Banku i dyrektor generalny CA Consumer Finance.

– Sektor mobilności przechodzi głębokie zmiany zarówno w zakresie transformacji energetycznej, jak i użytkowania. W tym kontekście umiejętności, doświadczenie i profesjonalizm zespołów CA Auto Bank i Drivalia będą dużym atutem, w połączeniu z kulturą przedsiębiorczości i siłą Crédit Agricole – dodał prezes CA Auto Banku.

– Ten nowy początek jest naturalną ewolucją projektu, który dotychczas realizowaliśmy. Historia CA Auto Banku rozpoczęła się w ubiegłym stuleciu, kiedy w 1925 roku powstała spółka SAVA, jedna z pierwszych spółek finansowych w Europie, stworzonych w celu pomagania klientom w nabywaniu pojazdów.

Przez te 100 lat do chwili obecnej nasza misja była realizowana zarówno w Fiat Auto Financial Services, w FGA Capital, aż po transformację i zostanie FCA Bank w 2015 roku. Dzisiaj dotyczy to również zielonej i zrównoważonej mobilności jutra.

To jest początek historii rozwoju prowadzącego nas do bycia niezależnym graczem na rynku europejskim pracującym jak prawdziwy captive i wyspecjalizowanym w usługach finansowych, dla mobilności w każdym z jego aspektów – powiedział Giacomo Carelli, CEO CA Auto Bank.

Czytaj także: Będzie zakaz rejestracji nowych aut z silnikiem spalinowym

Źródło: Crédit Agricole Auto Bank / CA Auto Bank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
BankiBankowość elektronicznaCaptive / mechanizm finansowania ryzykaCrédit Agricole Auto Bank / CA Auto BankCredit Agricole Bank Polska S.A.Crédit Agricole Consumer FinanceDrivaliaE-stacje ładowaniaElektromobilnośćESG / Environmental, Social and corporate GovernanceFinansowanieGiacomo CarelliKup teraz zapłać później / BNPLLeasingMotoryzacjaSamochodySamochody elektryczneStellantis Financial ServicesStéphane PriamiZrównoważony rozwój
Autor mb
Źródło BANK.pl
Partner działu
Fundacja Polska Bezgotówkowa

Polecamy

Z rynku finansowego
Wyzwania bankowości 2025
logo Rada Przedsiębiorczości
Rynek pracy
Rada Przedsiębiorczości krytycznie ocenia projekt ustawy o PIP
mężczyzna trzymający tablet z wykresami na ekranie
Z rynku finansowego
Czeski Jet Investment utworzył czwarty fundusz private equity na przejęcia spółek w Europie Środkowej
statek, morze, AWS zbuduje Fastnet, kabel transatlantycki o wysokiej przepustowości łączący USA i Europę
Technologie i innowacje
AWS zbuduje Fastnet, kabel transatlantycki o wysokiej przepustowości łączący USA i Europę

Jestem przekonany, że jeśli będziemy w stanie umiejętnie wykorzystać te możliwości, które daje nam technologia, ale też jeżeli będziemy wspierani przez regulatora, i to nie tylko w postaci nowych przepisów, ale i spokoju regulacyjnego, to bancassurance nadal ma szansę, żeby stać się tym diamentem przyszłości.

 

Piotr Wrzesiński, PIU
Piotr Wrzesiński
wiceprezes
PIU
Czytaj artykuł

Najnowsze

„Otwarci na ludzi” - dyrektorzy oddziałów Banku BPS w nowej kampanii reklamowej
Bankowość spółdzielcza
„Otwarci na ludzi” – dyrektorzy oddziałów Banku BPS w nowej kampanii reklamowej
flaga UE, AI ACT
Edukacja finansowa
„AI w usługach płatniczych. Automatyzacja, personalizacja i wyzwania regulacyjne w świetle AI Act” – relacja z webinaru PAB WIB
wirtualny symbol euro, palec wskazujący
Z rynku finansowego
Spór o cyfrowe euro zaostrza się
Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.
Bezgotówkowo
Mastercard zwiększa obecność w Polsce, rozwija centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku
Z rynku finansowego
Ochrona konsumenta i kancelarie odszkodowawcze
grafika, KIR, Funkcjonowanie systemów rozliczeniowych 11 listopada
Z rynku finansowego
Jak przelać pieniądze 11 listopada?
Rafał Brzoska, InPost
Gospodarka
Grupa InPost ze wzrostem wolumenu i przychodów w III kwartale 2025 roku na wszystkich rynkach
Z rynku finansowego
Prezes NBP: inflacja w perspektywie 2 lat cały czas w celu inflacyjnym

Zobacz także

logo Rada Przedsiębiorczości
Rynek pracy
Rada Przedsiębiorczości krytycznie ocenia projekt ustawy o PIP
mężczyzna trzymający tablet z wykresami na ekranie
Z rynku finansowego
Czeski Jet Investment utworzył czwarty fundusz private equity na przejęcia spółek w Europie Środkowej
wirtualny symbol euro, palec wskazujący
Z rynku finansowego
Spór o cyfrowe euro zaostrza się
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}