Polski fintech CashDirector wchodzi na rynek USA
Stany Zjednoczone są kolejnym strategicznym rynkiem dla CashDirector z ogromnym potencjałem. W USA działa 30 milionów przedsiębiorców i mikroprzedsiębiorstw – to potencjalni klienci Spółki. Pieniądze na ekspansję w USA CashDirector zamierza pozyskać od inwestorów.
Rundę B, opiewającą na kilkadziesiąt milionów dolarów, Spółka planuje przeprowadzić w 2022 roku. W projekt zaangażowali się dotychczas tacy inwestorzy instytucjonalni jak EEC Venture, Luma Venture oraz TechStars. CashDirector rozpocznie działalność w Teksasie, zasięgiem obejmując również sąsiednie stany.
W USA działa 30 milionów przedsiębiorców i mikroprzedsiębiorstw – to potencjalni klienci Spółki
‒ To bardzo ciekawy rynek, odmienny od tego w Europie. Szacujemy, że około połowy amerykańskich aktywów jest zarządzana przez niewielkie instytucje finansowe. Pierwsze rozmowy z bankami są obiecujące, widać zainteresowanie naszymi rozwiązaniami ‒ zapowiada Rafał Strzelecki CEO CashDirector.
Czytaj także: Konsultacje Komisji Europejskiej dotyczące koncepcji nadzoru nad rynkiem cyfrowych usług finansowych
Administracja finansowa w takcie rewolucji
Technologia CashDirector automatyzuje procesy codziennej administracji finansowej oraz wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji do zarządzania cashflow.
Pandemia przyspieszyła cyfryzację i rozwój usług beyond banking
Branża jest w trakcie gigantycznej transformacji, która wywróci świat do góry nogami. Tradycyjne narzędzia w ciągu najbliższych lat praktycznie znikną z rynku. Jednocześnie pandemia przyspieszyła cyfryzację i rozwój usług beyond banking.
Instytucje finansowe na całym świecie zdają sobie sprawę, że wygrają tylko ci, którzy zaoferują klientom MŚP rozwiązania odpowiadające zmieniającym się nawykom cyfrowym, zintegrowane w intuicyjne ekosystemy usług i produktów bankowych i niebankowych.
Czytaj także: UBS zainwestuje 200 milionów dolarów w fintechy
Współpraca z bankami kluczem do globalnej ekspansji
Strategia CashDirector zakłada partnerstwa strategiczne z bankami i wykorzystanie siły ich marek. Instytucje finansowe dzięki rozwiązaniom CashDirector zaoferują swoim klientom automatyzację i cyfryzację procesów finansowych i same zyskają przewagę konkurencyjną.
To bardzo istotne, ponieważ potrzebne są usługi bankowe, a nie same banki. Coraz więcej takich rozwiązań dostarczane jest przez firmy niebankowe, gdzie banki służą „najwyżej” jako dostawcy kapitału. Dobre przykłady ze świata to Amazon, Shopify, Square czy Paypal, a w Polsce ‒ Allegro.
Potrzebne są usługi bankowe, a nie same banki
‒ Jako lider cyfrowych usług biznesowych dla MŚP CashDirector jest niezbędnym rozwiązaniem w amerykańskich instytucjach finansowych.
Wdrożenie platformy do automatyzacji i cyfryzacji procesów finansowych, pozwoli amerykańskim bankom na zwiększenie liczby klientów oraz zaoferowanie nowych innowacyjnych usług. We współpracy z tymi instytucjami podbijemy rynek w USA – twierdzi Jason Hubbord, Senior Business Development Director w CashDirector USA.
Celem globalny fintech
Sektor finansowy to rynek regulowany i wymagający dostosowania do lokalnych uwarunkowań. Ponadto, bez względu na wysoki poziom technologicznego rozwiązania, trudno rozwijać globalny fintech zarządzając projektem z Polski. Strategia CashDirector zakłada uruchomienie oddziału w każdym kraju, w którym oferuje swoje rozwiązania.
‒ Specyfika poszczególnych rynków sprawia, że trzeba zbudować lokalną sieć rozwoju biznesu w każdym kraju. Dodatkowo brak doświadczenia na lokalnym rynku z ograniczoną możliwością „referencyjną” z Polski też nie pomaga w szybkiej ekspansji.
CashDirector już jest pionierem rewolucji cyfrowej dla MSP w Polsce i wierzymy, że to doświadczenie przyczyni się do sukcesu w USA ‒ dodaje Łukasz Bystrzyński, odpowiedzialny za rozwój międzynarodowy w CashDirector.
Strategia CashDirector zakłada uruchomienie oddziału w każdym kraju, w którym oferuje swoje rozwiązania
CashDirector działa od 2012 roku i specjalizuje się w automatyzacji administracji finansowej i zarządzania finansami dla MŚP. Wspólnie z mBankiem stworzył Ogólnopolską Sieć Certyfikowanych Biur Rachunkowych (OSCBR), liczącą 2000 biur rachunkowych, które obsługują ponad 200 tysięcy firm, realizując 24 miliony transakcji rocznie.
Czytaj także: FinTech – dużo szans, jeszcze więcej wyzwań