PocztowyID już umożliwia klientom Banku Pocztowego zdalne potwierdzanie tożsamości
Wcześniej, od kwietnia 2025 roku, usługa była dostępna wyłącznie w obszarze komercyjnym – do zdalnego potwierdzania tożsamości przy zawieraniu umów z firmami ubezpieczeniowymi czy operatorami telekomunikacyjnymi.
W ramach PocztowyID użytkownik otrzymuje tzw. Środek Identyfikacji Elektronicznej, czyli zestaw danych klienta wykorzystywanych do uwierzytelniania jego tożsamości w środowisku cyfrowym z wykorzystaniem mojeID.
Rozwiązanie to pozwala klientom Banku Pocztowego bezpiecznie i wygodnie potwierdzać tożsamość zarówno u dostawców usług komercyjnych, takich jak np. firmy telekomunikacyjne, ubezpieczeniowe, jak i w serwisach administracji publicznej, gdzie mogą zakładać Profil Zaufany, uzyskiwać dostęp do danych urzędowych w takich systemach jak IKP czy ePUAP oraz składać wnioski i podpisywać dokumenty online.
Czytaj także: Bank Pocztowy wprowadza zdalne potwierdzanie tożsamości z pomocą rozwiązania KIR
PocztowyID upraszcza dostęp do usług publicznych online

– Finalizacja wdrożenia PocztowyID to ważny moment w procesie cyfryzacji usług Banku Pocztowego.
Dziś nasi klienci mogą nie tylko szybko i bezpiecznie potwierdzać swoją tożsamość u partnerów komercyjnych, ale także w pełni korzystać z usług publicznych online – od założenia Profilu Zaufanego, po dostęp do danych podatkowych, zdrowotnych czy ubezpieczeniowych.
PocztowyID realnie ułatwia codzienne sprawy i potwierdza rolę Banku Pocztowego jako zaufanego partnera w cyfrowym świecie – mówi Agata Jelonek, naczelnik w Departamencie Produktów i Doświadczeń Klientów Detalicznych.
Z usługi PocztowyID może skorzystać każda pełnoletnia osoba posiadająca numer PESEL, której tożsamość została wcześniej zweryfikowana podczas osobistej wizyty w placówce Banku Pocztowego lub Poczty Polskiej na podstawie ważnego dokumentu tożsamości.
Dodatkowym warunkiem jest posiadanie dostępu do bankowości internetowej Pocztowy24 i/lub aplikacji mobilnej Pocztowy.
Należy przy tym zaznaczyć, że przekazanie danych w celu potwierdzenia tożsamości z wykorzystaniem mojeID możliwe jest wyłącznie poprzez bankowość internetową, natomiast samo utworzenie środka identyfikacji elektronicznej (PocztowyID) może zostać zrealizowane zarówno za pośrednictwem serwisu internetowego, jak i aplikacji mobilnej.
Czytaj także: Mobilne uwierzytelnienie zamiast kodów SMS w Banku Pocztowym
Jak utworzyć usługę PocztowyID
Aby utworzyć PocztowyID, należy zalogować się do bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej Banku Pocztowego.
Następnie, w sekcji „Ustawienia”, należy wybrać opcję „PocztowyID” i kliknąć przycisk „Utwórz”.
Na ekranie pojawią się dane użytkownika, które będą stanowiły treść środka identyfikacji elektronicznej oraz wymagane oświadczenia do zaakceptowania.
Po zweryfikowaniu danych i zapoznaniu się z Regulaminem PocztowyID, należy zaakceptować wymagane oświadczenia, a następnie kliknąć „Zatwierdź”.
Ostatnim krokiem jest potwierdzenie dyspozycji utworzenia PocztowyID za pomocą hasła SMS przesłanego na numer przypisany do konta.