PocztowyID już umożliwia klientom Banku Pocztowego zdalne potwierdzanie tożsamości

PocztowyID już umożliwia klientom Banku Pocztowego zdalne potwierdzanie tożsamości
Źródło: Bank Pocztowy
Bank Pocztowy zakończył wdrożenie usługi PocztowyID, umożliwiającej klientom zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą mojeID od Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR). Wcześniej, od kwietnia 2025 roku, usługa była dostępna wyłącznie w obszarze komercyjnym – do zdalnego potwierdzania tożsamości przy zawieraniu umów z firmami ubezpieczeniowymi czy operatorami telekomunikacyjnymi, czytamy w informacji prasowej Banku.

Wcześniej, od kwietnia 2025 roku, usługa była dostępna wyłącznie w obszarze komercyjnym – do zdalnego potwierdzania tożsamości przy zawieraniu umów z firmami ubezpieczeniowymi czy operatorami telekomunikacyjnymi.

W ramach PocztowyID użytkownik otrzymuje tzw. Środek Identyfikacji Elektronicznej, czyli zestaw danych klienta wykorzystywanych do uwierzytelniania jego tożsamości w środowisku cyfrowym z wykorzystaniem mojeID.

Rozwiązanie to pozwala klientom Banku Pocztowego bezpiecznie i wygodnie potwierdzać tożsamość zarówno u dostawców usług komercyjnych, takich jak np. firmy telekomunikacyjne, ubezpieczeniowe,  jak i w serwisach administracji publicznej, gdzie mogą zakładać Profil Zaufany, uzyskiwać dostęp do danych urzędowych w takich systemach jak IKP czy ePUAP oraz składać wnioski i podpisywać dokumenty online.

Czytaj także: Bank Pocztowy wprowadza zdalne potwierdzanie tożsamości z pomocą rozwiązania KIR

PocztowyID upraszcza dostęp do usług publicznych online

Agata Jelonek, Naczelnik Wydziału Rozwoju Usług Płatniczych Banku Pocztowego

– Finalizacja wdrożenia PocztowyID to ważny moment w procesie cyfryzacji usług Banku Pocztowego.

Dziś nasi klienci mogą nie tylko szybko i bezpiecznie potwierdzać swoją tożsamość u partnerów komercyjnych, ale także w pełni korzystać z usług publicznych online – od założenia Profilu Zaufanego, po dostęp do danych podatkowych, zdrowotnych czy ubezpieczeniowych.

PocztowyID realnie ułatwia codzienne sprawy i potwierdza rolę Banku Pocztowego jako zaufanego partnera w cyfrowym świecie – mówi Agata Jelonek, naczelnik w Departamencie Produktów i Doświadczeń Klientów Detalicznych.

Z usługi PocztowyID może skorzystać każda pełnoletnia osoba posiadająca numer PESEL, której tożsamość została wcześniej zweryfikowana podczas osobistej wizyty w placówce Banku Pocztowego lub Poczty Polskiej na podstawie ważnego dokumentu tożsamości.

Dodatkowym warunkiem jest posiadanie dostępu do bankowości internetowej Pocztowy24 i/lub aplikacji mobilnej Pocztowy.

Należy przy tym zaznaczyć, że przekazanie danych w celu potwierdzenia tożsamości z wykorzystaniem mojeID możliwe jest wyłącznie poprzez bankowość internetową, natomiast samo utworzenie środka identyfikacji elektronicznej (PocztowyID) może zostać zrealizowane zarówno za pośrednictwem serwisu internetowego, jak i aplikacji mobilnej.

Czytaj także: Mobilne uwierzytelnienie zamiast kodów SMS w Banku Pocztowym

Jak utworzyć usługę PocztowyID

Aby utworzyć PocztowyID, należy zalogować się do bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej Banku Pocztowego.

Następnie, w sekcji „Ustawienia”, należy wybrać opcję „PocztowyID” i kliknąć przycisk „Utwórz”.

Na ekranie pojawią się dane użytkownika, które będą stanowiły treść środka identyfikacji elektronicznej oraz wymagane oświadczenia do zaakceptowania.

Po zweryfikowaniu danych i zapoznaniu się z Regulaminem PocztowyID, należy zaakceptować wymagane oświadczenia, a następnie kliknąć „Zatwierdź”.

Ostatnim krokiem jest potwierdzenie dyspozycji utworzenia PocztowyID za pomocą hasła SMS przesłanego na numer przypisany do konta.

Czytaj także: Click to Pay w Banku Pocztowym

Źródło: Bank Pocztowy SA