Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
SafeBank 2025
9 grudnia 2025 r.
Pozostało:
3dni
17godzin
36minut
II Kongres Bankowości Zrównoważonego Rozwoju 2025
10 grudnia 2025 r.
Pozostało:
4dni
17godzin
36minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
101dni
17godzin
36minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG

Poczta Polska i Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności z umową współpracy na rzecz elektromobilnej transformacji

23.09.2025 14:30 mb | BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Poczta Polska i Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności z umową współpracy na rzecz elektromobilnej transformacji
Od lewej: Sebastian Mikosz, Maciej Mazur. Źródło: Poczta Polska
Najpierw audyt wyzwań i możliwości oraz stworzenie strategii, potem testowanie najlepszych rozwiązań, modernizacja floty pojazdów i budowa infrastruktury. Prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz oraz Maciej Mazur, prezes Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM) ogłosili porozumienie o współpracy, której efektem ma być wprowadzenie narodowego operatora pocztowego na drogę do nowej mobilności, poinformowała Poczta Polska.

Porozumienie podpisano podczas trwającego w Katowicach Kongresu Nowej Mobilności (23-25.09.2025). To największe w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenie poświęcone transformacji transportu i logistyki, skupiające setki firm, organizacji i tysiące uczestników.

– Transformacja floty jest konieczna, to element szerszego planu transformacji Poczty Polskiej. Jesteśmy firmą logistyczną, gdzie mobilność jest wszystkim. Tradycyjne usługi, jak wysyłanie listów przechodzą w sferę cyfrową, więc Poczta potrzebuje nowej mobilności.

Dlaczego? Bo nie zdigitalizujemy usług kurierskich czy gotówki, którą wozimy i całej serii innych usług. Dzisiejsze porozumienie to początek rocznego programu.

Nasz cel to za rok wrócić tutaj i powiedzieć, co zrobiliśmy, co przetestowaliśmy i jakie rozwiązania z zakresu nowej mobilności wdrażamy – mówił prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz.

Poczta Polska: transformacja wymaga solidnych partnerstw

Prezes Sebastian Mikosz podkreślił, że transformacja mobilności Spółki wymaga solidnych partnerstw technologicznych i biznesowych:

– Największe wyzwanie jest w skali. Poczta Polska to ogromna organizacja i nie możemy sobie pozwolić na błędy przy takiej skali działalności. Mamy 7200 pojazdów i wydajemy ponad 1 mld złotych na transport – to jest druga pozycja pod względem wielkości na liście wydatków.

Nowa mobilność jest dla nas ważna, bo jesteśmy firmą logistyczną i taką zostaniemy. Jesteśmy otwarci, możemy testować różne rozwiązania, nie tylko elektromobilność. I tu rola Stowarzyszenia (PSNM – przyp. red.), które będzie nas wspierać merytorycznie – dodał.

– Cieszymy się na tę współpracę. Poczta Polska ma przed sobą wiele wyzwań, ale też potencjał, by stać się liderem w dziedzinie nowej mobilności.

Na początku chcemy zbadać, jakie są rzeczywiste potrzeby i możliwości, potem przetestujemy uzgodnione rozwiązania, a gdy będziemy pewni, że to te właściwe, będziemy rekomendować, by zostały wprowadzone w całej organizacji – mówił Maciej Mazur, prezes Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności.

Pełnomocnik Poczty Polskiej ds. Nowej Mobilności

Główny cel współpracy to transformacja Spółki w kierunku zrównoważonego, nowoczesnego i zeroemisyjnego transportu.

Zajmie się tym Pełnomocnik Poczty Polskiej ds. Nowej Mobilności, którym został Mariusz Gawlik.

Współpraca obejmie kilka kluczowych obszarów:

– strategia nowej mobilności – przygotowanie i wdrożenie planu dopasowanego do realnych potrzeb operacyjnych;

– analizy i wydarzenia branżowe – wspólne działania eksperckie;

– modernizacja floty i innowacyjne formy transportu – uwzględniające różne formy mobilności, a także automatyzację, technologie bezzałogowe i współdzielenie;

– infrastruktura ładowania – rozwój przy placówkach i punktach logistycznych;

– promocja marki – budowa wizerunku Poczty jako lidera zielonego transportu.

Skala działalności Poczty Polskiej

Poczta Polska to największa firma logistyczna w kraju.

Dysponuje flotą ponad 5 tysięcy pojazdów własnych i 2,2 tys. pojazdów podwykonawców, które pokonują ok. 162 mln km rocznie – doręczając paczki i listy do klientów w każdej gminie w Polsce.

PSNM to eksperci od nowej mobilności

Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM) to największa organizacja branżowa, kreująca rynek nowej mobilności w Polsce i w regionie CEE.

Zrzesza ponad 250 przedsiębiorstw. Integruje środowisko producentów pojazdów i infrastruktury, operatorów i dostawców usług ładowania, koncernów paliwowych i energetycznych.

Czytaj także: Obsługa gotówki szansą biznesową dla Poczty Polskiej

Źródło: Poczta Polska
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
ElektromobilnośćESG / Environmental, Social and corporate GovernanceLogistykaMaciej GawlikMaciej MazurPełnomocnik Poczty Polskiej ds. Nowej MobilnościPoczta PolskaPolskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności / PSNMSamochody elektryczneSebastian MikoszUsługi kurierskieZielony transportZrównoważony rozwój
Autor mb
Źródło BANK.pl
Platforma ESG BIK
Nowy standard dla sektora bankowego

Polecamy

Spotkanie świąteczne środowiska bankowego – 4 grudnia ‘25. Tadeusz Białek. Źródło: ZBP
Wydarzenia
Spotkanie świąteczne środowiska bankowego, 4 grudnia ‘25
Świąteczny Portfel Polaków 2025
Z rynku finansowego
Świąteczny Portfel Polaków 2025: planujemy większe wydatki, choć realne koszty spadły
Adam Glapiński, grudzień 2025
Uncategorized
Prezes NBP: stopa na poziomie 4 proc. jest dobrym poziomem i może pozostać dłużej
Fitch Ratings napis na budynku
Gospodarka
Fitch utrzymał prognozę PKB Polski w 2026 roku na 3,2 proc., widzi jeszcze jedno cięcie stóp

Najnowsze

ZPF: IV Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
Z rynku finansowego
ZPF zaprasza na IV. Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
napis OFE, tło banknoty
Z rynku finansowego
Aktywa OFE w listopadzie ’25 zmalały m/m o 0,1 proc. do 281,5 mld zł
wirtualny wykres na tle banknotów
Gospodarka
Wynik netto przedsiębiorstw niefinansowych wyniósł 153,2 mld zł w I-III kw. 2025 roku, dane GUS
Mikołaj Sobierajski, analityk rynku akcji w XTB.
Z rynku finansowego
Rynek kapitałowy wycenia wielkość obniżek stóp procentowych w 2026 roku
logo Citi na budynku
Kadry
Rada nadzorcza Citi Handlowego powołała wiceprezesa ds. detalu na kolejną kadencję
szkolenie Digital Banking Academy: „Digitalizacja procesów biznesowych – dobre praktyki”, 10 grudnia 2025 r.
Z rynku finansowego
Zapraszamy na szkolenie Digital Banking Academy: „Digitalizacja procesów biznesowych – dobre praktyki”, 10 grudnia 2025 r.
banknoty, klocki z napisem RPP
Z rynku finansowego
Eksperci o decyzji RPP: po intensywnych obniżkach stóp przerwa na początku ’26, potem lekkie cięcia
symbole % nad smartfonem w dłoni mężczyzny
Gospodarka
RPP zdecydowała o obniżce stopy referencyjnej do 4,00 proc.

Zobacz także

Prezentacja programu rozwojowego „Kobiety w Finansach” w Rotundzie PKO BP. Źródło: ZBP
ESG
„Kobiety w Finansach” – wspólny program rozwojowy ZBP, Komitetu ZBP ds. DEI i SGH
Stacja ładowania, elektryki, Galeria Krakowska. Źródło: Powerdot
ESG
Nowy rekord – 2 152 metry dzielą średnio najbliżej sąsiadujące stacje ładowania elektryków
Joanna Erdman
ESG
ING przekazał 1 mln zł dla start-upów i młodych naukowców na innowacje wspierające zdrowie
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}