Platforma ERLI.pl po raz pierwszy uzyskała obrót (GMV) miesięczny powyżej 100 mln zł

Platforma ERLI.pl po raz pierwszy uzyskała obrót (GMV) miesięczny powyżej 100 mln zł
Fot. stock.adobe.com / png-jpeg-vector
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
ERLI.pl, platforma typu marketplace, po raz pierwszy przekroczyła miesięczną wartość obrotu (GMV) powyżej 100 mln zł, co było efektem blisko 500 tys. zrealizowanych transakcji – poinformowała Spółka w komunikacie prasowym.

„W samym kwietniu przychód netto ERLI osiągnął wartość ponad 14,5 mln zł, dzięki czemu wynik finansowy na poziomie EBITDA firmy wyniósł ponad 1,8 mln zł. Platforma kontynuuje dobrą passę osiąganych wyników z początku 2024 roku” – napisano.

Podano, że w pierwszym kwartale 2024 roku Spółka podwoiła wyniki sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, notując przy tym tzw. break even, czyli przekroczenie progu rentowności, po 4 latach od startu marketplace.

„Zrealizowanych 483 tys. transakcji (+170 proc. rdr) wygenerowało w kwietniu wartość obrotu GMV w wysokości 104,8 mln zł (+179 proc. rdr) – jest to najlepszy wynik oraz pierwszy raz w historii ERLI, kiedy miesięczny obrót przekroczył 100 mln zł GMV” – dodano.

Czytaj także: ERLI osiągnęło 91 mln zł przychodu netto oraz rekordową liczbę transakcji

ERLI.pl na drugiej pozycji w polskim e-commerce

Adam Ciesielczyk, prezes ERLI.

„W kolejnych miesiącach wdrożymy szereg nowych inicjatyw, które mają za zadanie poprawić wygodę zakupów na ERLI oraz zwiększyć atrakcyjność cenową dostępnych ofert.

Wszystko po to, aby utrzymać wysoką dynamikę sprzedaży i zrealizować cel, jakim jest sukcesywne powiększanie udziału w rynku i umocnienie się na drugiej pozycji w polskim e-commerce” – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes Adam Ciesielczyk.

Czytaj także: Raport Specjalny | Trendy Bankowości 2024 | Marketplace – alternatywa czy konieczność?

25 tys. sprzedawców prowadzących sprzedaż na ERLI

Podano, że w kwietniu ’24 rynek także kontynuował tendencję wzrostową, co potwierdza m.in. branżowy BaseLinker Index. Według tego wskaźnika handel online odnotował w czwartym miesiącu br. wzrost sprzedaży o 17 proc.

Wynika to ze zwiększenia liczby zamówień o 15 proc. oraz podwyższenia średniej wartości koszyka o niecałe 2 proc. Jednym z powodów, który miał na to wpływ była dalsza poprawa nastrojów konsumenckich.

„Od stycznia 2024 r. nastąpił wzrost inwestycji przeznaczanych przez Erli na promocję platformy. Tylko do kwietnia br. ich wartość wyniosła 47 mln zł. Pozwala to m.in. na systematyczny wzrost liczby konsumentów aktywnie korzystających z zakupów w marketplace ERLI.

W kwietniu blisko 7,5 mln użytkowników odwiedziło platformę zakupową w poszukiwaniu ofert z najniższymi cenami” – napisano.

Aktualnie na ERLI zarejestrowanych jest 25 tys. sprzedawców prowadzących sprzedaż na ERLI.

Czytaj także: Na ERLI płatności z BLIKIEM bez kodu

Źródło: PAP BIZNES