Personal Finance Manager jest już dostępny dla klientów Credit Agricole
Wydarzenia takie jak pandemia czy wysoka inflacja coraz więcej osób skłaniają do przyglądania się swoim finansom i uważniejszego gospodarowania domowym budżetem.
W szukaniu oszczędności pomocna będzie szczegółowa analiza wydatków, którą umożliwia Personal Finance Manager, czyli nowa funkcja w aplikacji CA24 Mobile banku Credit Agricole.
Funkcjonalność ta w przejrzysty sposób pokazuje użytkownikom jakim majątkiem dysponują i jaka jest dynamika ich finansów w ujęciu czasowym.
Czytaj także: Bankowość i Finanse | Innergo | Credit Agricole | W 100% cyfrowy, ale także w 100% ludzki
Domowe budżety analizowane na bieżąco
– Nowa funkcja pozwala dokładnie przyjrzeć się domowemu budżetowi. Każdy użytkownik aplikacji ma wygodny podgląd na wszystkie wydatki w postaci wykresów.
Prosta, wizualna forma pozwala już na pierwszy rzut oka dowiedzieć się, jaki jest aktualny stan finansów.
Dzięki temu łatwiej jest analizować i wyciągać wnioski, a w konsekwencji podejmować lepsze decyzje – mówi Janusz Kępiński, dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej i Mobilnej z Credit Agricole.
Czytaj także: Bank Credit Agricole wprowadza wyszukiwarkę do aplikacji CA24 Mobile
Jak działa Personal Finance Manager?
Klienci do PFM mogą przejść z poziomu ekranów głównych – „Pieniądze” oraz „Majątek”. Panel „Pieniądze” uwzględnia tylko bieżące środki w danym okresie, z kolei „Majątek” bierze pod uwagę również inne zasoby (np. ubezpieczenia, oszczędności czy inne rachunki).
Można do niego także wprowadzić informacje np. o posiadanych nieruchomościach, gruntach czy wartościowych przedmiotach, jak choćby samochód.
Każdy ma dostęp do analizy wydatków, która dzieli transakcje na poszczególne kategorie. Statystyki są porównywane do poprzednich miesięcy. To mechanizm dobrze znany chociażby z aplikacji mierzących aktywność fizyczną. W panelu analizy finansowej można znaleźć także bilans informujący o stosunku wydatków do wpływów.
– W stworzeniu aplikacji kluczowe było opracowanie technologii dokładnie przypisującej działania do konkretnych kategorii. Bazowanie na szczegółowych, dobrze opisanych danych jest istotne, aby wyciągać odpowiednie wnioski.
Każdy użytkownik może też według swojego uznania zmieniać kategorie lub przydzielić transakcję maksymalnie do pięciu innych – dodaje Janusz Kępiński.