Bankowość i Finanse | Innergo | Credit Agricole | W 100% cyfrowy, ale także w 100% ludzki

Bankowość i Finanse | Innergo | Credit Agricole | W 100% cyfrowy, ale także w 100% ludzki
Case Study: Credit Agricole Bank Polska SA INNERGO Apple Authorised Enterprise Reseller https://youtu.be/DhghfW6-suc
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Credit Agricole w swojej działalności podkreśla, że w centrum jego działań od zawsze jest człowiek – klient, pracownik czy partner. Taka jest filozofia Grupy Credit Agricole, która należy do 10 największych instytucji finansowych na świecie. Ująć ją można jednym zdaniem „Bank w 100% cyfrowy i w 100% ludzki”.

Grupa Credit Agricole jest obecna w 46 krajach świata i obsługuje ponad 53 mln klientów. W Polsce grupa funkcjonuje od 2001 r. Należą do niej: Credit Agricole Bank Polska, Europejski Fundusz Leasingowy wraz ze spółkami zależnymi, Credit Agricole Ubezpieczenia oraz Amundi Polska TFI.

Credit Agricole Bank Polska jest jednym z najczęściej polecanych banków w naszym kraju, który wyróżnia się na rynku budowaniem trwałych relacji z klientami, profesjonalnym i rzetelnym doradztwem oraz przyjazną obsługą. Od lat inwestuje w nowe technologie ze świadomością, że ułatwiają one klientom dostęp do bankowości i przynoszą im wymierne korzyści. Bank intensywnie rozwija cyfrowe kanały obsługi klienta, ale cały czas zwraca też uwagę na to, żeby klient nie czuł się skazany na technologię i zawsze miał możliwość rozmowy z doradcą.

Od 2020 r. bank rozwija sieć placówek bezgotówkowych, w których nie ma kas, a doradcy nie przyjmują ani nie wypłacają gotówki. Klienci mogą to zrobić samodzielnie we wpłatomatach i bankomatach. Doradcy mają dzięki temu więcej czasu na rozmowę z klientem i mogą skupić się na rozpoznawaniu jego potrzeb. – Placówki bezgotówkowe to nasza odpowiedź na zmiany w sposobie korzystania z finansów przez klientów banków. Od lat widoczny jest trend, że coraz więcej osób aktywnie korzysta z bezgotówkowych form płatności, a proste operacje bankowe wykonuje samodzielnie, obecnie głównie korzystając z bankowości cyfrowej – podkreśla Dorota Wróbel, Manager Transformacji Bankowości Detalicznej w Credit Agricole Banku Polska.

Aby usprawnić obsługę klienta, bank zdecydował się na wdrożenie iPadów, które znacząco ułatwiają pracę z klientem. To właśnie na iPadzie doradca może wyjaśnić różne kwestie klientowi: pokazać nową aplikację mobilną, wizerunki kart czy Klub korzyści. Jednocześnie na iPadzie może wykonać wstępne symulacje, np. kredytową oraz zbadać potrzeby klienta poprzez elektroniczną wersję karty badania potrzeb. Co więcej, klient, używając iPada, może skorzystać z usług banku samodzielnie, może zalogować się do e-banku i tam wykonać operacje.

Dzięki iPadom zmniejszamy obecnie o 20% liczbę drukowanych materiałów marketingowych, możemy pokazywać na nich m.in. nasze oferty. Plan jest taki, aby w ciągu trzech lat dojść do 80-procentowego zmniejszenia materiałów drukowanych – zaznacza Maciej Polański, Manager Transformacji Bankowości Detalicznej w Credit Agricole Banku Polska. – iPad ma niskie zużycie energii, jego produkcja, według deklaracji producenta, ma znikomy wpływ na środowisko. To dla nas ważne, ponieważ jako organizacja troszczymy się o środowisko i staramy się minimalizować nasz wpływ na zmiany klimatu.

Projekt wdrożenia iPadów bank Credit Agricole zrealizował z INNERGO, które jako integrator ICT działa od 2009 r. i na swoim koncie ma ponad 2000 projektów w 11 krajach świata.

Jesteśmy partnerem Apple o statusie Authorised Enterprise Reseller, czyli partnera dedykowanego do obsługi klientów biznesowych. Jesteśmy również autoryzowanym serwisem Apple. Mamy także możliwości przedstawienia klientom usług AppleCare for Enterprise na specjalnych warunkach – podkreśla Maria Paul, Business Development Manager w INNERGO – Apple skutecznie od lat bierze odpowiedzialność za swoje produkty podczas ich cyklu życia, łącznie z materiałami, z których są stworzone i tym, jak są poddawane recyklingowi na koniec cyklu życia. Dlatego warto myśleć o tym, wybierając technologię dostarczaną swoim pracownikom.

Obecnie zrealizowaliśmy etap pierwszy wdrożenia iPadów. I przygotowujemy się do kolejnego – zaznacza Maciej Polański, Manager Transformacji Bankowości Detalicznej w banku Credit Agricole. – O wyborze INNERGO zdecydowało ich podejście do tematu. Istotne było również doświadczenie firmy i jej referencje jako integratora ICT.

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK