NTT DATA i Credit Agricole Bank Polska zapraszają polskie firmy do udziału w programie Open Innovation
Open Innovation to program stworzony w 2014 r. przez NTT DATA, będący pomostem pomiędzy dużymi, rozpoznawalnymi markami a start-upami. Ma on na celu wyszukiwanie i wdrażanie technologii, które nie tylko wpływają na biznes, ale także rozwiązują konkretne problemy społeczne i technologiczne.
W tym roku wystartowała jego 14. edycja, w której po raz pierwszy biorą udział firmy z Polski.
– Nasi klienci to zazwyczaj duże, rozpoznawalne marki, takie jak Leonardo, RAI, a w tym roku Credit Agricole Bank Polska, które zgłaszają się do nas z określonymi wyzwaniami. Wiemy, że można je rozwiązać dzięki technologii.
Mamy też świadomość, że na rynku jeszcze nikt nie opracował rozwiązania w postaci aplikacji czy systemu IT, które by te wyzwania adresowało – tłumaczy Aleksandra Porowska, dyrektorka marketingu z NTT DATA.
I tu pojawia się szansa dla start-upów. Dzięki NTT DATA zyskują możliwość pracy nad konkretnymi wyzwaniami w praktyce, korzystając z własnych technologii, pokazując ich wartość szerszej publiczności.
W tym roku swoje pomysły, jak zaadresować wyzwania biznesowe klientów NTT DATA, zgłosiło ponad 300 start-upów. Te, których technologia najlepiej trafia w potrzeby klientów, zostają zaproszone na tydzień innowacji w Apuli. Tam rozwijają swój pomysł, blisko współpracując z NTT DATA i klientem, który zgłasza zapotrzebowanie na określoną technologię. Na koniec prezentują swoje rozwiązania. Zwycięska firma otrzymuje opiekę mentorską i zyskuje dostęp do szerokiej sieci kontaktów, ale nie tylko.
– Kto wygra, otrzymuje od NTT DATA środki w wysokości 30 tys. dolarów na wdrożenie Proof of Concept swojego pomysłu, czyli testowego rozwiązania. W tej chwili na stałe współpracujemy ze start-upami z Europy, Izraela i Stanów Zjednoczonych.
Od teraz zapraszamy także te z Polski, szczególnie, że po raz pierwszy w programie bierze udział rodzima firma– duża instytucja finansowa – dodaje Aleksandra Porowska.
Czytaj także: Publiczne wsparcie dla dostępu do proinnowacyjnych usług finansowych
Jakie jest zadanie, co chce uzyskać Credit Agricole Bank Polska?
Crédit Agricole Bank Polska SA szuka start-upów, które pomogłyby stworzyć rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Bank szuka technologii, która pomogłaby jego pracownikom dopasować wewnętrzne procedury do obowiązujących regulacji prawnych. Zaproponowane przez start-upy rozwiązanie musi wykorzystywać technologie przetwarzania języka naturalnego (NLP) i uczenia maszynowego.
– Szukamy pomysłu na stworzenie innowacyjnego systemu opartego na sztucznej inteligencji, który zautomatyzowałby i zoptymalizował proces zarządzania regulacjami w bankach.
Analiza nowych przepisów prawnych, identyfikacja obszarów wymagających aktualizacji w dokumentach bankowych i sugerowanie konkretnych zmian to czasochłonny proces. Jego zautomatyzowanie ułatwiłoby naszym pracownikom wprowadzanie zmian w dokumentach i znacznie przyśpieszyłoby działania. Jednocześnie zminimalizowałoby ryzyko błędów, zapewniając zgodność z obowiązującymi przepisami – podkreśla Boris Guitton, dyrektor Departamentu Transformacji Cyfrowej w Credit Agricole.
Udział Crédit Agricole Bank Polska SA w programie NTT DATA to kolejny krok w przyspieszeniu procesu innowacyjności. Pierwszym było zawarcie przez obie firmy długofalowej współpracy na rzecz rozwoju sztucznej inteligencji.
– NTT DATA jest naszym Partnerem Technologicznym w ramach inicjatywy Innovation LAB CABP. Wybór NTT DATA był wynikiem starannego procesu przetargowego, który odzwierciedlał nasze wysokie wymagania co do partnera i wykorzystywanych rozwiązań technologicznych – dodaje Boris Guitton.
Czytaj także: PKO Bank Polski dołącza do programu akceleracyjnego Huge Thing Booster
NTT DATA + start-upy + wsparcie globalnych firm
NTT DATA za pośrednictwem różnych programów i konkursów wspiera obecnie 300 młodych przedsiębiorstw z Europy, USA i Izraela. Udział w inicjatywach dużych firm jest często jedną z niewielu szans dla młodych podmiotów na realizację i komercjalizację swoich pomysłów.
To również okazja do zwiększenia wiarygodności projektów w oczach potencjalnych inwestorów i partnerów biznesowych. Według Mapy Ekosystemu PFR, w Polsce działa ponad 3300 start-upów.
– Współpraca start-upu z dużą marką to typowa sytuacja win-win. Większość start-upów to stosunkowo młode podmioty, których rynkowy sukces zależy nie tylko od nowatorskiego pomysłu na produkt, ale też umiejętności jego komercjalizacji i sprzedaży jego wizji. Współpraca z dużą marką to umożliwia.
Dla niej samej z kolei kooperacja ze startupem jest okazją do pozyskania i wdrażania innowacyjnych pomysłów, które mogą pozytywnie wpłynąć na biznes i stworzyć wartość dla klienta – tłumaczy Aleksandra Porowska z NTT DATA.
Wspólny cel: sztuczna inteligencja
Nie bez powodu motywem przewodnim tegorocznej edycji NTT DATA Open Innovation jest sztuczna inteligencja. Jak wynika z raportu EY, aktualnie 43 proc. firm na całym świecie inwestuje w generatywną AI. Mimo to, przedsiębiorstwa nadal borykają się z brakiem odpowiednich technologii, które mogłyby rozwiązać wiele problemów i ułatwić procesy podejmowane przez firmy.
Zaangażowanie start-upów, aby wspólnie z klientami NTT DATA stworzyli innowacyjny projekt stawiający czoła obecnym wyzwaniom, pozwoli na zmianę tego stanu rzeczy.