Nowy zarządzający Allianz Partners Polska

Agnieszka Krupa przejmie stery lidera na rynku usług assistance w Polsce od 1 kwietnia 2025 r. Będzie to dla niej powrót do organizacji, którą współtworzyła od podstaw. Obecnie do końca marca br. pełnić będzie rolę Global Head of Underwriting and Products w obszarze turystyki Allianz Partners.
Wcześniej przez wiele lat zajmowała stanowiska kierownicze w Allianz Partners, w tym: dyrektor zarządzającej Allianz Partners Czech Republic & Slovakia, dyrektor Centrum Kompetencyjnego Travel i dyrektor Zarządzania Rynkiem, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance oraz dyrektor finansowej w Mondial Assistance/ Elvia Travel Insurance Polska.
„Z radością wracam do Allianz Partners Polska – dzisiaj już silnej części międzynarodowej grupy ubezpieczeniowej” – podkreśla Agnieszka Krupa.
„Od kwietnia będę mogła kontynuować ten sukces z dotychczasowym zespołem, którego mocna reprezentacja w strukturach międzynarodowych Grupy Allianz Partners jest najlepszym potwierdzeniem wartości naszych ekspertów. To właśnie przede wszystkim na ludziach będę dalej opierać naszą przewagę konkurencyjną, ponieważ mamy ogromny know-how w zespole, który nadal jest głodny sukcesów. Gdy do tego dołożymy wsparcie i kulturę organizacyjną Allianz Partners, z optymizmem patrzę w przyszłość i możliwość realizacji założonych celów” – dodała.
Allianz Partners jest wiodącym dostawcą usług assistance oraz ubezpieczeń turystycznych w Polsce i na świecie.
Z usług Grupy, świadczonych na wszystkich kontynentach, korzysta 250 milionów ludzi, tj. 4% światowej populacji.
W Polsce Allianz Partners dysponuje siecią ponad 4 000 współpracowników, Dla ubezpieczyciela pracują przedstawiciele najróżniejszych profesji, od techników samochodowych po przez specjalistów w dziedzinie medycyny, hydraulików, po specjalistów IT.
Czytaj także: Allianz Partners dynamicznie rośnie dzięki odbiciu w branży turystycznej
Piotr Ruszowski w Grupie Allianz
Od 1 kwietnia br. przenosi się do Grupy Allianz, gdzie jako członek zarządu TUiR Allianz Polska S.A. oraz TU Allianz Życie Polska S.A. będzie odpowiedzialny za obszar sprzedaży przez kanały zewnętrzne.
Jego domeną będą dealerzy, multiagencje, pośrednicy finansowi, partnerzy strategiczni i bankowi (z wyjątkiem Santander Allianz) oraz brokerzy życiowi.
Od początku 2025 roku w Allianz Polska obowiązuje nowy model zarządzania sprzedażą, polegający na rozdzieleniu kanałów własnych i zewnętrznych. Za zarządzanie kanałami własnymi (agenci wyłączni oraz direct) odpowiada Monika Kulińska.
Z kolei za sprzedaż przez kanały zewnętrzne odpowiada obecnie Marcin Kulawik, i tę rolę w kwietniu przejmie od niego Piotr Ruszowski.
Piotr Ruszowski jest związany z Mondial Assistance (marka Allianz Partners) od 2011 roku, na początku jako kierownik działu marketingu i komunikacji, potem jako dyrektor pionu sprzedaży i marketingu, a od 2022 roku jako dyrektor generalny w Polsce. W trakcie swojej kariery w Mondial Assistance pełnił także funkcję dyrektora sprzedaży i marketingu regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz odpowiadał za współpracę z kluczowymi partnerami na wybranych europejskich rynkach.
Wcześniej pracował m. in. w PwC oraz Nationale-Nederlanden. Pochodzi z Gdańska, jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego, The Chartered Institute of Marketing oraz London School of Public Relations.
Po zakończeniu procesu oceny odpowiedniości (fit & proper), planowane jest powołanie Piotra Ruszowskiego na członka zarządów TUiR Allianz Polska S.A. oraz TU Allianz Życie Polska S.A. przez Rady Nadzorcze obu spółek.
