Nowy prezes Montonio, europejskiego dostawcy rozwiązań płatniczych
Johan Nord został zatrudniony w marcu 2024 r. jako Chief Revenue Officer, wnosząc znaczącą wiedzę z ośmioletniego doświadczenia na stanowisku kierowniczym w globalnej firmie Trustly.
Zmiana przywództwa następuje w momencie, gdy pakiet produktów Montonio oraz wartość, jaką firma dostarcza partnerom e-commerce, szybko się rozwijają.
Montonio jest zaangażowane w dostarczanie partnerom solidnych produktów oraz wydajnej infrastruktury w konkurencyjnych cenach. Firma dynamicznie rozwija swoją bazę partnerów i jest na dobrej drodze do osiągnięcia rentowności.
Doświadczenie Johana Norda w Trustly odegra kluczową rolę w napędzaniu ekspansji Montonio oraz wzmacnianiu jego strategicznych partnerstw, szczególnie na głównych rynkach – w krajach bałtyckich i Polsce.
Czytaj także: Wizja rozwoju rynku płatności: trendy i wyzwania na najbliższe 5 lat – badanie Fundacji Polska Bezgotówkowa
Wyższy poziom partnerstwa z bałtyckimi i polskimi firmami
Markus Lember, obecny CEO i współzałożyciel, pozostanie w firmie, przechodząc do nowej roli Chief Strategy Officer, koncentrując się na wizji, strategii korporacyjnej i produktowej oraz strategicznych partnerstwach handlowych, jeszcze bardziej wzmacniając Montonio.
Markus Lember skomentował: „Z Johanem na czele firmy, jestem przekonany, że przeniesiemy Montonio na wyższy poziom. Z niecierpliwością czekam na to, aby wspierać Johana w naszej misji, i kontynuować kształtowanie strategicznego kierunku firmy w mojej nowej roli.”
Johan Nord wyraził swój entuzjazm dla nowej roli i przyszłego kierunku Montonio:
„To dla mnie zaszczyt, że mogę objąć rolę CEO w tak kluczowym momencie dla Montonio. Wkraczamy w ekscytującą fazę, w której będziemy koncentrować się na dostarczaniu wielkiej wartości przede wszystkim bałtyckim i polskim partnerom dzięki naszej połączonej ofercie płatności, wysyłki i oprogramowania oraz osiąganiu zrównoważonej rentowności.
Z niecierpliwością czekam na współpracę z naszym utalentowanym zespołem, aby zrealizować nasze ambicje”.
Czytaj także: Mastercard stokenizuje 100% transakcji w e-commerce w Europie
Montonio współpracuje z ponad 6 tys. e-sklepów
Od czasu ogłoszenia finansowania serii A w 2022 roku Montonio nawiązało współpracę z ponad 6000 sklepów internetowych w Polsce, Niemczech, w Litwie, Łotwie, Estonii i Finlandii.
Firma rozszerzyła swoją ofertę produktów, integrując Apple Pay, Google Pay i BLIK, wprowadzając automatyczne zwroty dla sklepów internetowych oraz nawiązując strategiczne partnerstwa z Venipak w zakresie wysyłki w krajach bałtyckich, Inbank w zakresie usług BNPL oraz Coop Pank w Estonii, aby wspierać swoich partnerów w zakresie płatności i potrzeb związanych z wysyłką.