Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Forum Liderów Banków Spółdzielczych – MIS | „Ranking oddziałów” motywuje do pracy i redukuje koszty

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Forum Liderów Banków Spółdzielczych – MIS | „Ranking oddziałów” motywuje do pracy i redukuje koszty
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Z Katarzyną Wencek, prezes Banku Spółdzielczego w Miliczu oraz Edytą Melchior, wiceprezes banku, rozmawiał Jerzy Rawicz.

Relacyjność wpisana jest w DNA banków spółdzielczych, dzięki czemu są one bliżej swoich klientów niż  komercyjne instytucje finansowe. Obok działalności typowo biznesowej realizują misję na rzecz lokalnej społeczności, troszcząc się o wspólne dobro – tak najczęściej postrzegana jest bankowość spółdzielcza. Czy podzielają panie tę opinię?

Katarzyna Wencek: Jak najbardziej. Nasz sukces jest w dużej mierze pochodną takiej właśnie strategii działania. Jako spółdzielcy dbamy o interes lokalny. Chcemy znać potrzeby mieszkańców Milicza i okolic, lokalnych przedsiębiorców i rolników. Stąd tak istotną rolę odgrywają oddziały, jednak ich utrzymanie oznacza dość duże wydatki. Dla mnie i całego zarządu ważne było, i w dalszym ciągu pozostaje, znalezienie sposobu na motywowanie dyrektorów oddziałów oraz ich pracowników, by oprócz korzyści wizerunkowych oddziały generowały dodatni wynik finansowy. Ważne jest, by każda jednostka organizacyjna przynosiła zysk, nie tylko bank jako całość.

Po wdrożeniu obiegu dokumentów, przede wszystkim Oka Prezesa, jestem w stanie podejmować decyzje zdecydowanie szybciej i obiektywniej. Na bieżąco widzę, jak pracuje bank w różnych obszarach. Nie muszę już czekać na koniec miesiąca, prosić o potrzebne zestawienia i znowu oczekiwać, aż któryś z pracowników je wykona.

Na bieżąco jestem w stanie analizować wnioski kredytowe, mając świadomość, jacy klienci korzystają z naszych usług, w jakiej grupie wiekowej jest ich najwięcej, czy też jak wykorzystują czas pracy pracownicy banku. Łatwiej jest mi przygotowywać nowe oferty czy rozdzielać premie.

Codziennie mogę sprawdzić, jak realizowany jest plan sprzedaży. Dzięki Oku Prezesa mam szybki dostęp do wielu potrzebnych analiz, które na bieżąco się aktualizują.

Brakowało mi obiektywnej oceny pracy oddziałów banku. Marzył mi się kolejny moduł Oka Prezesa, który pokazywałby pracę poszczególnych oddziałów, pozwalał je porównywać, był też takim narzędziem motywującym dla dyrektorów oddziałów.

Dodatkowo któryś z audytorów wskazał na potrzebę wprowadzenia systemu oceny placówek banku, co utwierdziło mnie w przekonaniu, że taki moduł Oka Prezesa jak „Ranking oddziałów” jest potrzebny.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK