Nowa strategia PZU: wzrost zysku netto do ponad 6,2 mld zł do 2027 roku
Jak poinformowała Grupa PZU w opublikowanym komunikacie – zysk netto narastająco za ostatnie 12 miesięcy wyniósł 5,3 mld zł, a ROE 17 proc.
Celem Grupy PZU na 2024 rok jest poziom zysku 4,3 mld zł, a ROE 15,5 proc.
Wzrost użytkowników mojePZU do 8 mln osób
Strategia Grupy PZU na lata 2025-2027 zakłada m.in. wzrost użytkowników cyfrowej platformy mojePZU do 8 mln osób, z 4,9 mln obecnie (szacunek na koniec roku 2024), podał Ubezpieczyciel.
„Istotnym elementem budującym biznes będzie skoncentrowanie relacji z klientami w cyfrowej platformie mojePZU. Dzięki umocnieniu roli mojePZU jako centralnego kanału dla klientów Grupa osiągnie wzrost użytkowników do 8 mln osób, z 4,9 mln obecnie (szacunek na koniec roku 2024)” – czytamy w komunikacie.
Dalszy wzrost liczby klientów mojePZU […] dzięki umocnieniu roli mojePZU jako centralnego kanału dla klientów
• Kluczowe ścieżki klienta, dostępne w mojePZU,
• mojePZU jako platforma wspierająca omnikanałowy model sprzedaży,
• Dostosowanie funkcji mojePZU do szerszych potrzeb sprzedażowych i zwiększenia uproduktowienia klientów” – czytamy w prezentacji strategii.
PZU: decyzje co do przyszłości Link4 zapadną do końca I kw. 2025 roku.
Decyzje w sprawie przyszłości Link4 zapadną do końca I kwartału 2025 r., zapowiedział prezes Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń (PZU) Artur Olech.
„Link4 wymaga innego modelu operacyjnego. O tym zadecydujemy do końca pierwszego kwartału. Sam model musi być bardziej zintegrowany w ramach grupy” – powiedział Olech podczas prezentacji strategii grupy PZU
Podkreślił, że Link4 jest dla grupy strategicznym obszarem.
„Jest drugim najbardziej rozpoznawalnym brandem w Polsce” – zaznaczył prezes.
Link4 jest jednym z liderów rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. Należy do Grupy PZU.
Czytaj także: Zysk netto Grupy PZU w III kwartale ’24 powyżej oczekiwań rynku
PZU zakłada w polityce dywidendowej wypłatę nie mniej niż 50 proc. zysku
PZU przyjęło politykę dywidendową na lata 2025-2027, w której zakłada wypłatę nie mniej niż 50 proc. zysku w ramach rocznej dywidendy – podała Spółka w komunikacie.
Polityka dywidendowa zakłada, że wysokość dywidendy proponowanej przez zarząd jest ustalana na podstawie skonsolidowanego wyniku finansowego Grupy PZU przypisanego właścicielom jednostki dominującej, przy czym nie więcej niż 20 proc. powiększy zyski zatrzymane (kapitał zapasowy) na cele związane z rozwojem organicznym i innowacjami oraz realizacją inicjatyw wzrostowych, nie mniej niż 50 proc. podlega wypłacie w ramach rocznej dywidendy, a pozostała zostanie wypłacona w ramach rocznej dywidendy lub powiększy zyski zatrzymane (kapitał zapasowy) w przypadku realizacji istotnych nakładów związanych z realizacją założeń strategii Grupy PZU, w tym w szczególności w ramach transakcji fuzji i przejęć.
Polityka dywidendowa zatwierdzona przez radę nadzorczą PZU.
Polityka zarządzania kapitałem Grupy PZU
Jak podano, polityka zarządzania kapitałem Grupy PZU opiera się m.in. na utrzymaniu wskaźnika dźwigni finansowej na poziomie nie wyższym niż 25 proc., zapewnieniu środków na rozwój i akwizycje, utrzymanie nadwyżki funduszy własnych konglomeratu finansowego ponad wymogi z tytułu adekwatności kapitałowej konglomeratu finansowego, a także braku emisji akcji przez PZU SA w okresie obowiązywania polityki.
„Zakłada się możliwość wystąpienia tymczasowych odchyleń rzeczywistego współczynnika wypłacalności powyżej lub poniżej poziomu docelowego” – napisano w komunikacie Grupy PZU.
Czytaj także: PZU podsumowało obsługę szkód powodziowych – klientom wypłacono prawie 400 mln złotych
Wzrost przychodów w obszarze zdrowie o ponad 60% do 3 mld zł w 2027
Strategia Grupy PZU na lata 2025-2027 zakłada w obszarze zdrowie 1 mld zł inwestycji, zwiększenie przychodów o ponad 60% do ponad 3 mld zł oraz podwojenie wyniku EBITDA, podał ubezpieczyciel.
„Obszar zdrowie: konsekwentnie budujemy pozycję lidera:
Cele strategiczne
1) Poprawa jakości dla klientów dzięki infrastrukturze technologicznej wyznaczającej najlepsze standardy rynkowe,
2) Poprawa rentowności dzięki efektywnemu modelowi biznesowo-operacyjnemu,
3) Wzrost przychodów z szerokiej oferty usług i obecność w najbardziej atrakcyjnych segmentach” – czytamy w prezentacji strategii.
PZU zamierza zrealizować te plany poprzez usprawnienie cyfrowych ścieżek klienckich w mojePZU oraz rozwój multikanałowości, zwiększenie wykorzystania placówek własnych (docelowo ~60% udziału) oraz zwiększenie udziału produktów FFS w sprzedaży do ok. 20%, wymieniono.
„Cztery filary Strategii Grupy PZU do 2027 roku: […] Rozwój […] oraz inwestować w rynek zdrowotny, cyfryzację i ofertę rozwijaną z partnerami […] 1 mld zł inwestycji w zdrowie” – czytamy dalej w prezentacji.
Jak podał wcześniej ubezpieczyciel, przychody w całym filarze zdrowia po trzech kwartałach br. wyniosły blisko 1,4 mld zł i były wyższe o niemal 19% r/r. Przychody generowane przez placówki wciąż rozwijanej sieci PZU Zdrowie wzrosły w tym czasie o 17,1% r/r (do 595 mln zł), a przychody z ubezpieczeń oraz abonamentów medycznych o 20,3% r/r (do 792 mln zł).