Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
SafeBank 2025
9 grudnia 2025 r.
Pozostało:
3dni
16godzin
26minut
II Kongres Bankowości Zrównoważonego Rozwoju 2025
10 grudnia 2025 r.
Pozostało:
4dni
16godzin
26minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
101dni
16godzin
26minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Z rynku finansowego

Nest Bank kolejny rok z rzędu wypracował wyższy zysk i umocnił swoją pozycję kapitałową

27.05.2024 17:27 mb | BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Nest Bank kolejny rok z rzędu wypracował wyższy zysk i umocnił swoją pozycję kapitałową
Źródło: Nest Bank
W 2023 roku Nest Bank odnotował kolejny udany rok działalności. Dynamika zysku brutto wzrosła o 76% rok do roku, poinformował Bank.

Nest Bank kolejny rok z rzędu wypracował wyższy zysk i umocnił swoją pozycję kapitałową. Wybrane wyniki za 2023 rok:

  • Dynamika zysku: +76%, r/r
  • Zysk netto: 6,4 mln PLN*
  • Silna pozycja kapitałowa banku: TCR 17,9% (+2,6 pp., r/r)
  • Dynamiczny wzrost sumy bilansowej: + 15%, r/r (7,3 mld PLN )
  • Wzrost liczby klientów indywidualnych: +21%, r/r (32 tys.)
  • Wzrost liczby klientów firmowych: +25%, r/r (11,6 tys.).

Piotr Kowynia

– Miniony rok przyniósł przełomowe zmiany, które nie tylko umocniły naszą pozycję na rynku, ale również pokazały, że nasze podejście do bankowości jest przyszłościowe i skuteczne. Zawdzięczamy to strategii oferowania produktów o wysokiej jakości w przystępnej cenie, a także rozwijaniu kultury wykorzystania AI w wielu aspektach działania Nest Banku.

Dostarczamy cyfrowe usługi na najwyższym poziomie, jednocześnie dbając o dostępność dla szerokiego grona klientów. Efektywne wykorzystanie technologii chmurowej znacząco zwiększa naszą operacyjną skuteczność i pozwala na wykorzystanie najpotężniejszych na świecie modeli AI, przy zachowaniu kontroli nad kosztami i bezpieczeństwem, w tym ochroną prywatności naszych klientów.

Dodatkowo, nasze zaangażowanie w praktyki ESG i społeczną odpowiedzialność biznesu, potwierdzane przez uzyskane certyfikaty i nagrody, przekłada się na korzyści dla naszych interesariuszy i planety – podkreśla Piotr Kowynia, prezes Nest Banku.

Janusz Mieloszyk

– Nasza strategia skupia się na nowoczesnych rozwiązaniach i dostarczaniu usług na najwyższym poziomie, co przekłada się na dynamiczny rozwój Banku oraz zadowolenie klientów. W ubiegłym roku odnotowaliśmy 22% wzrost liczby klientów. Osiągnęliśmy jednocześnie wzrost sprzedaży kredytów dzięki atrakcyjnej ofercie, modernizacji naszej sieci sprzedaży oraz udostępnianiu naszej oferty tam, gdzie klienci jej potrzebują, także w systemach naszych partnerów.

Satysfakcja klientów i zrównoważony rozwój są dla nas priorytetami. Dlatego jako pierwsi w Polsce wdrożyliśmy N!Asystenta, zasilanego sztuczną inteligencją opartą na GPT-4. Wyposażenie naszych klientów w narzędzia AI poprawia ich doświadczenie korzystania z usług bankowych, demokratyzuje dostęp do nowoczesnych technologii i pomaga lepiej zrozumieć swoje finanse.

Ponadto przedsiębiorcy bankujący z nami doceniają oszczędność czasu i możliwość załatwiania wielu spraw online – to kierunek, na którym będziemy koncentrować się również w przyszłości – mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku.

Czytaj także: Jak wdrożyć GenAI w banku?

Nest Bank doładowany AI

Nest Bank nie zwalnia tempa również w obszarze cyfrowym, znacząco rozbudowując infrastrukturę w chmurze i wdrażając innowacyjne narzędzia, które ułatwiają życie klientom. Efektywne wykorzystanie chmury obliczeniowej pozwoliło na skalowanie usług i zapewniło lepszą kontrolę nad kosztami oraz bezpieczeństwem danych.

Już w na początku 2024 roku Nest Bank, jako pierwszy bank w Polsce, udostępnił w swojej aplikacji mobilnej pilotażową wersję AI Asystenta. N!Asystent to wirtualny asystent zasilany sztuczną inteligencją, bazujący na modelu językowym GPT-4, który umożliwia klientom rozmowy o finansach w języku naturalnym oraz inteligentne analizy wydatków. 

2024 rok pod znakiem zmian i AI

Nest Bank zapowiada, że w 2024 roku wprowadzi rewolucyjne zmiany w aplikacji mobilnej. Nowy design, intuicyjna nawigacja i biometryczna autoryzacja transakcji to tylko niektóre z funkcji, jakie będą dostępne. Aplikacja zaprezentuje się w zupełnie nowej odsłonie, zyska nowe funkcje i umożliwi pełną personalizację.

Ponadto, Bank będzie dalej intensywnie rozwijał swojego AI Asystenta. N!Asystent będzie wspierał klientów w jeszcze szerszym zakresie czynności – od inicjowania przelewów, przez zastrzeganie dokumentów tożsamości czy kart płatniczych, po wydawanie nowych kart.

– N!Asystent to jeden z naszych kluczowych projektów, który przenosi klientów w prawdziwą erę GenAI. Wierzymy, że sztuczna inteligencja ma potencjał, by całkowicie zmienić sposób korzystania z bankowości, redefiniując dotychczasowe pojęcie funkcjonalności – dodaje Janusz Mieloszyk.

Czytaj także: Cyfrowa obsługa lepsza dla klienta banków niż tradycyjna

Co pojawi się w nowej wersji aplikacji Nest Banku?

Nowoczesny i intuicyjny ekran główny: całkowicie zmieniony ekran po zalogowaniu będzie nowocześniejszy i bardziej dostosowany do potrzeb użytkownika. Umożliwi on wyciągnięcie na pierwszy plan najczęściej używanych produktów i opcji.

Przejrzysta nawigacja: Nest Bank, reagując na potrzeby swoich klientów, zmienił sposób nawigacji w aplikacji. Dzięki dodatkowym sekcjom i wyróżnionym kartom produktów, nawigacja stanie się bardziej funkcjonalna i przejrzysta.  

Biometryczna autoryzacja: nowa metoda autoryzacji zwiększy bezpieczeństwo transakcji. Dzięki temu logowanie i zatwierdzanie transakcji staje się szybsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze, eliminując ryzyko związane z użyciem tradycyjnych haseł.

Lepsza kontrola nad finansami: odświeżona historia operacji będzie bardziej przejrzysta i przyjazna dla użytkownika. Dodatkowo pojawi się opcja podglądu subskrypcji, które posiada klient oraz kart aktualnie dodanych do portfeli mobilnych. Szybki dostęp do informacji o bieżących subskrypcjach zapewni pełną kontrolę.

Wiele twarzy karty wirtualnej: użytkownicy będą mogli wybrać wygląd wirtualnej karty płatniczej.

Nowa wersja aplikacji zostanie udostępniona w trzecim kwartale 2024 roku.

Raport z wynikami biznesowymi i finansowymi

***

*Różnica między zyskiem brutto a zyskiem netto to m.in. efekt spisania aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego wynikającego z nierozliczonych strat podatkowych z lat ubiegłych.

Źródło: Nest Bank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Aplikacje mobilneBankowość elektronicznaESG / Environmental, Social and corporate GovernanceJanusz MieloszykNest BankPiotr KowyniaSztuczna inteligencja / AIWyniki finansoweZysk netto
Autor mb
Źródło BANK.pl
Partner działu
Fundacja Polska Bezgotówkowa

Polecamy

Spotkanie świąteczne środowiska bankowego – 4 grudnia ‘25. Tadeusz Białek. Źródło: ZBP
Wydarzenia
Spotkanie świąteczne środowiska bankowego, 4 grudnia ‘25
Świąteczny Portfel Polaków 2025
Z rynku finansowego
Świąteczny Portfel Polaków 2025: planujemy większe wydatki, choć realne koszty spadły
Adam Glapiński, grudzień 2025
Uncategorized
Prezes NBP: stopa na poziomie 4 proc. jest dobrym poziomem i może pozostać dłużej
Fitch Ratings napis na budynku
Gospodarka
Fitch utrzymał prognozę PKB Polski w 2026 roku na 3,2 proc., widzi jeszcze jedno cięcie stóp

Zaproponowane przez  KNF zmiany dotyczące WFD, są zgodne z tym co jako środowisko bankowe postulowaliśmy od dłuższego czasu.  Zaproponowane  zmiany przede wszystkim obniżają sam wskaźnik z  docelowego poziomu 40% do 20%. W nowej propozycji wskaźnika KNF usunął w ogóle nadwyżki funduszy własnych, co, w połączeniu z obniżeniem wymogu, należy ocenić jako krok w kierunku uspójnienia podejścia do liczenia wskaźnika. Jednocześnie oznacza to, że banki będą musiały wyemitować więcej instrumentów dłużnych, żeby wypełniać wskaźnik WFD. Wymaga to jeszcze precyzyjnych wyliczeń, niemniej nie wykluczamy rozmowy z UKNF o wydłużeniu okresu przejściowego.

Agnieszka Wachnicka
Agnieszka Wachnicka
Wiceprezeska
ZBP
Czytaj artykuł

Najnowsze

ZPF: IV Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
Z rynku finansowego
ZPF zaprasza na IV. Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
napis OFE, tło banknoty
Z rynku finansowego
Aktywa OFE w listopadzie ’25 zmalały m/m o 0,1 proc. do 281,5 mld zł
wirtualny wykres na tle banknotów
Gospodarka
Wynik netto przedsiębiorstw niefinansowych wyniósł 153,2 mld zł w I-III kw. 2025 roku, dane GUS
Mikołaj Sobierajski, analityk rynku akcji w XTB.
Z rynku finansowego
Rynek kapitałowy wycenia wielkość obniżek stóp procentowych w 2026 roku
logo Citi na budynku
Kadry
Rada nadzorcza Citi Handlowego powołała wiceprezesa ds. detalu na kolejną kadencję
szkolenie Digital Banking Academy: „Digitalizacja procesów biznesowych – dobre praktyki”, 10 grudnia 2025 r.
Z rynku finansowego
Zapraszamy na szkolenie Digital Banking Academy: „Digitalizacja procesów biznesowych – dobre praktyki”, 10 grudnia 2025 r.
banknoty, klocki z napisem RPP
Z rynku finansowego
Eksperci o decyzji RPP: po intensywnych obniżkach stóp przerwa na początku ’26, potem lekkie cięcia
symbole % nad smartfonem w dłoni mężczyzny
Gospodarka
RPP zdecydowała o obniżce stopy referencyjnej do 4,00 proc.

Zobacz także

Spotkanie świąteczne środowiska bankowego – 4 grudnia ‘25. Tadeusz Białek. Źródło: ZBP
Wydarzenia
Spotkanie świąteczne środowiska bankowego, 4 grudnia ‘25
Świąteczny Portfel Polaków 2025
Z rynku finansowego
Świąteczny Portfel Polaków 2025: planujemy większe wydatki, choć realne koszty spadły
ZPF: IV Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
Z rynku finansowego
ZPF zaprasza na IV. Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}