Najlepsze mieszkanie pomoże wybrać sztuczna inteligencja
26 lutego br. będzie miała premierę książka pt. „Przyszłość jest bliżej, niż nam się wydaje”. Peter H. Diamandis, futurolog i przedsiębiorca branży kosmicznej oraz Steven Kotler, autor książek, dwukrotnie nominowany do Nagrody Pulitzera i jednocześnie ekspert w dziedzinie maksymalizowania osiągnięć, poddali wnikliwej analizie teorię i praktykę konwergencji technologii oraz to, w jaki sposób przebuduje ona wszystkie obszary naszego życia od zakupów począwszy, przez reklamę, rozrywkę, edukację, po służbę zdrowia.
W ich książce znajdziemy też informacje o najbardziej nowatorskich badaczach i firmach powstałych na bazie wyników ich badań.
Za zgodą polskiego wydawcy książki publikujemy jej fragment poświęcony przyszłości rynku nieruchomości.
AI i geolokalizacja – nie będzie lepszego agenta nieruchomości
Większość ludzi, jeśli im się poszczęści, kupuje dom. Zazwyczaj jeden na całe życie. Często jest to największa decyzja zakupowa, jaką kiedykolwiek podejmą, największa suma, jaką kiedykolwiek napiszą na czeku, a dla wielu najbardziej przerażający moment w ich życiu.
Za chwilę opowiemy historię o tym, jak sztuczna inteligencja zmienia przebieg tego procesu. Ale zanim do tego dojdziemy, warto pamiętać, że naprawdę jej bohaterami są podenerwowani ludzie podejmujący trudne decyzje w prawdziwym świecie.
Sztuczna inteligencja już od jakiegoś czasu pomaga ludziom podejmować trudne decyzje dotyczące nieruchomości
Zacznijmy od tego, że sztuczna inteligencja już od jakiegoś czasu pomaga ludziom podejmować trudne decyzje dotyczące nieruchomości. Zillow, Trulia, Move, Redfin i wiele innych firm zainwestowały już miliony dolarów w tę technologię. Już dzisiaj wyszukiwanie nieruchomości, wycena, doradztwo i zarządzanie są łatwiejsze, szybsze i dokładniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Niewiele czasu dzieli nas od dnia, w którym nieruchomości – dom, mieszkanie, biuro, cokolwiek innego – będziemy kupować, siedząc na kanapie, za pośrednictwem zestawu VR i z pomocą naszej osobistej sztucznej inteligencji
Inwestorzy mają teraz do dyspozycji narzędzia analityczne, których możliwości są dużo większe niż ludzkie. Łączą one parametry tradycyjnie używane w nieruchomościach, takie jak czynsz, wskaźniki obłożenia i informacje z okolicznych szkół z danymi wejściowymi nowego rodzaju: analizą zachowań użytkowników serwisów internetowych, zdjęciami satelitarnymi, geolokalizacją itp.
Agencje nieruchomości bez AI nie przetrwają
W branży nieruchomości, tak jak we wszystkich innych, w których rozgrywa się wyścig sztucznej inteligencji, dominującą pozycję zyskają ostatecznie firmy dysponujące najlepszymi danymi.
Jeśli sztuczna inteligencja jest już używana do zbierania i analizy danych, dlaczego nie pozwolić jej na zajmowanie się również pośrednictwem? A dokładniej, dlaczego nie pozwolić konwergencji sztucznej inteligencji, rzeczywistości wirtualnej i sensorów na bycie naszym brokerem?
Dlaczego w przyszłości, kiedy nieustanne śledzenie preferencji użytkowników będzie domyślną opcją każdej osobistej sztucznej inteligencji, mielibyśmy do sprzedaży naszych nieruchomości zatrudniać kogoś nieznajomego?
Dlaczego nie pozwolić konwergencji sztucznej inteligencji, rzeczywistości wirtualnej i sensorów na bycie naszym brokerem?
Sztuczna inteligencja, która dobrze wie, co lubimy i czego nie znosimy, która poznała nasze upodobania i antypatie, zna nas najlepiej, być może nawet lepiej, niż znamy samych siebie. Niewiele czasu dzieli nas od dnia, w którym nieruchomości – dom, mieszkanie, biuro, cokolwiek innego – będziemy kupować, siedząc na kanapie, za pośrednictwem zestawu VR i z pomocą naszej osobistej sztucznej inteligencji.
Będzie to jak rozmowa z Siri, gdyby oczywiście Siri była projektantem wnętrz: „Nowoczesny, przemysłowy loft, posadzki zrobione z betonu, niedaleko Whole Foods…”. Sztuczna inteligencja zaproponuje kilka możliwości, które spełniają podane kryteria, a dzięki goglom VR będzie można wybrać się w to miejsce 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
AI pomoże umeblować mieszkanie
Jeśli jesteś sprzedającym, oznacza to, że potencjalni kupujący mogą przybyć zarówno z odległości kilku kilometrów, jak i z innego kontynentu. Jeśli jesteś kupującym, każda immersyjna wyprawa w wirtualną rzeczywistość dla sztucznej inteligencji jest świetną okazją do nauki.
Zaawansowane oprogramowanie do śledzenia wzroku podąża za twoim spojrzeniem, a algorytmy rozpoznawania mowy nasłuchują, czy w tonie twojego głosu pojawia się nuta zadowolenia czy niechęci. Obydwoma uzupełnia listę upodobań i tego, czego nie lubimy, dzięki czemu podczas kolejnych wyszukiwań sztuczna inteligencja będzie w stanie rekomendować nieruchomości coraz lepiej odpowiadające naszym gustom.
Platformy oparte na wirtualnej rzeczywistości i korzystające ze sztucznej inteligencji pozwolą dokładnie zobaczyć dowolną nieruchomość na rynku, przebudować ją zgodnie z własnym gustem i potem przekonać się, czy dom, który sobie wymarzyliśmy, jest naprawdę domem naszych marzeń
Jak wyglądałby salon, gdyby pomalować go na niebiesko? Bez problemu możemy się o tym przekonać. Programy VR mogą na bieżąco modyfikować środowisko, zmieniając niezliczone parametry, od podłóg przez tapety po położenie słońca.
Chcesz samodzielnie umeblować mieszkanie wygenerowane w wirtualnej rzeczywistości? Zaawansowana sztuczna inteligencja będzie mogła zebrać wszystkie twoje meble, domowe dekoracje i książki, a następnie nałożyć je na dowolną wirtualną przestrzeń, dając nam poczucie pewności w miejscu, w którym nigdy wcześniej nie byliśmy.
Platformy oparte na wirtualnej rzeczywistości i korzystające ze sztucznej inteligencji pozwolą dokładnie zobaczyć dowolną nieruchomość na rynku, przebudować ją zgodnie z własnym gustem i potem przekonać się, czy dom, który sobie wymarzyliśmy, jest naprawdę domem naszych marzeń.