Bank i Klient: Na zaufanie trzeba zapracować

Bank i Klient: Na zaufanie trzeba zapracować
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Z dr. Marcinem Idzikiem z TNS Polska, współautorem badania reputacji sektora bankowego, rozmawiali Przemysław Barbrich i Jan Osiecki.

Zaufanie wśród Polaków do sektora bankowego jest stabilne, a reputacja bankowców rośnie w oczach klientów – wynika z przeprowadzonego przez pana badania. Tymczasem w mediach widzimy zupełnie inny obraz rzeczywistości. Co się dzieje?

– Odpowiedź jest dosyć oczywista, żeby dowiedzieć się, jak jest naprawdę wystarczy zapytać reprezentatywną dla całej populacji grupę ludzi o to, czy mają zaufanie do banków. Dlatego to my, a nie media, pokazujemy faktyczny stan. A w kwestii środków masowego przekazu, po prostu należy mieć świadomość, że w przestrzeni publicznej funkcjonuje wiele opinii na temat banków, które są efektem dosyć nieuprawnionego uogólnienia wybiórczych stanowisk.

Spróbujmy opisać grupę ludzi, którzy nie mają zaufania do sektora finansowego…

– Zwykliśmy mówić, iż taki a taki procent społeczeństwa ma zaufanie do określonej instytucji bądź osoby albo wręcz przeciwnie – pewien odsetek nie ufa jej. Jednak samo zjawisko zaufania nie jest uproszczonym obrazem rzeczywistości, to efekt wielu czynników. Jeśli zatem mówimy o zaufaniu, to musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, co kształtuje to nastawienie wobec banków. Ale zanim tego się dowiemy, najpierw należy spojrzeć na sprawę głębiej, trzeba odpowiedzieć sobie również na pytanie, jakie cechy mają ludzie darzący zaufaniem banki oraz co wyróżnia ludzi mających diametralnie inne spojrzenie na tę sprawę.

I jaka jest odpowiedź na tak postawione pytanie?

– Wśród osób, które mają zaufanie do banków dominuje grupa ludzi poinformowanych o obiektywnym i faktycznym stanie sektora bankowego w ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI