Na co powinny zwracać uwagę firmy promując się w sieci?

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

strona.www.budowa.250xDostępność strony www, możliwość kontaktu przez e-mail, wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google oraz profil na Facebooku - to zdaniem internautów niezbędne elementy, o jakie muszą zadbać małe i średnie firmy w internecie. Wynika tak z badania przeprowadzonego przez portal Firmy.net, w ramach programu Firma Przyjazna Internautom.

Najczęstsze błędy popełniane przez firmy w sieci

Wyniki badania pokazują, że przedsiębiorcy nie wykorzystują w pełni możliwości promocji, jakie daje im internet. Pierwszym, najpoważniejszym błędem wskazywanym przez internautów (50,69 proc.), jest niepodawanie cen udostępnianych produktów. Jako drugi w kolejności (34,70 proc.) jest wymieniany brak wiarygodnych informacji o firmie w jej publikacjach internetowych. Internauci wytykają też firmom zbyt ogólne i krótkie opisy produktów (31,49 proc.), wstawianie tych samych treści na różnych stronach internetowych (20,09 proc.), brak referencji lub opinii o firmie (19,36 proc.), a także brak informacji o firmie w Google (14,40 proc.).

Internauci: MSP muszą mieć…

Za działania niezbędne w promocji w internecie ankietowani użytkownicy uznali: udostępnianie profesjonalnej firmowej strony internetowej (83,18%) oraz możliwość skontaktowania się z firmą drogą mailową (35,28%). Co ciekawe, w pierwszej czwórce wymagań znalazły się również osiąganie wysokich pozycji w Google (23,95%) i posiadanie profilu na Facebooku (13,61%). Badania pokazały, że świadomość klientów w sieci w ostatnich latach znacznie wzrosła. Aby móc o nich zabiegać, firmy powinny podjąć szereg działań, które mogą im pomóc osiągnąć sukces w komunikacji z potencjalnym konsumentem. Myślę, że to bardzo ważne, aby firmy stale zwiększały swoją wiedzę na temat marketingu w internecie. Temu właśnie służy nasz program FirmaPrzyjazna Internautom. Dzięki niemu przedsiębiorcy mogą doskonalić oferowane przez siebie usługi i zwiększać swoje szanse na pozyskanie klientów w sieci – mówi Michał Kurczycki, przedstawiciel szwajcarskiej firmy NNV AG, właściciela portalu Firmy.net.

Firma Przyjazna Internautom

Projekt Firma Przyjazna Internautom, w ramach którego przeprowadzono badanie, koncentruje się na zwiększaniu świadomości przedsiębiorców w dziedzinie marketingu internetowego i zaangażowania ich w aktywną poprawę komunikacji z klientami. W ramach projektu w marcu 2012 roku nastąpiło rozstrzygnięcie debiutanckiej edycji konkursu na Firmę Przyjazną Internautom. Wyróżniono aż 10 przedsiębiorstw, które wykazały największą staranność w dopracowaniu swoich prezentacji w portalu Firmy.net do wymagań stawianych przed nimi w sieci. Ze szczególną uwagą oceniane były te elementy, których obecność na firmowych stronach www wskazywana jest przez internautów jako istotna przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

Badanie zostało przeprowadzone 12 lutego 2012 roku wśród internautów, którzy kiedykolwiek wystawili opinię przedsiębiorstwom zamieszczonym w katalogu Firmy.net. Miało ono postać ankiety internetowej. Na pytania odpowiedziało 1606 osób.

Karolina Wolarz
Andrzej Sowula