mojeID działa już w 119 bankach spółdzielczych Grupy SGB

mojeID działa już w 119 bankach spółdzielczych Grupy SGB
Źródło SGB-Bank SA
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Kolejne 104 banki należące do Spółdzielczej Grupy Bankowej wdrożyły usługę SGB ID. Łącznie usługa funkcjonuje już zatem w 119 bankach Grupy SGB ‒ informuje SGB-Bank SA.

#MirosławSkiba: Niebawem wszystkie banki #SGB będą mogły pochwalić się posiadaniem #SGBID. To efekt wykorzystania omnikanałowej platformy #BSAPI oraz współpracy z najlepszymi firmami z rynku informatycznego #BankiSpółdzielcze #Cyfryzacja #Cyberbezpieczeństwo @SGBBank @KIR__pl

Klienci banków z grupy SGB mogą potwierdzać swoją tożsamość online w procesach rejestrowania się i logowania w serwisach dostawców usług z sektora publicznego i komercyjnego za pomocą danych z bankowości internetowej.

Usługa SGB ID pozwala na wykorzystanie tożsamości cyfrowej dzięki integracji z usługą mojeID, której dostawcą jest Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A., Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym.

Przy pomocy Węzła Krajowego oraz Profilu Zaufanego można m.in. podpisywać dokumenty w urzędach publicznych, identyfikować swoją tożsamość w usługach podmiotów publicznych w Internecie (np. złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego lub paszportu).

Dodatkowo, dzięki usłudze mojeID można potwierdzić swoją tożsamość w sektorze komercyjnym, m.in. w firmach ubezpieczeniowych i telekomunikacyjnych, u dostawców energii elektrycznej i w placówkach medycznych.

Czytaj także: Aplikacja SGB Mobile z funkcją zarządzania kartami w e-portfelach już dostępna

Parę kliknięć, by bezpiecznie potwierdzić tożsamość

Przy pomocy kilku kliknięć na dowolnym urządzeniu z dostępem do przeglądarki internetowej i w dowolnym czasie, SGB ID pozwala klientowi w bezpieczny sposób potwierdzić swoją tożsamość, zachowując jednocześnie bezpieczeństwo i kontrolę nad przekazywanymi informacjami.

– Tempo wdrożenia SGB ID w bankach spółdzielczych naszego Zrzeszenia jest imponujące. Rozpoczęliśmy ten proces w marcu, w pierwszych dniach pandemii, która blokowała aktywność wielu podmiotów.

Mimo znaczących przeszkód natury technicznej i trudności komunikacyjnych w pierwszym etapie wdrożenia, mogę dziś zapewnić, że niebawem wszystkie banki SGB będą mogły pochwalić się posiadaniem usługi SGB ID.

To efekt wykorzystania omnikanałowej platformy BS API oraz intensywnej współpracy z najlepszymi firmami z rynku informatycznego w Polsce  – ocenia Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA.

Czytaj także: Zdalny dostęp do urzędów i firm komercyjnych dla klientów banków spółdzielczych

Uniwersalna usługa SGB ID

SGB ID oferuje klientom banków spółdzielczych SGB jednakowe, uniwersalne rozwiązanie, które pozwala na bezpieczne potwierdzanie tożsamości choćby na takich platformach usług publicznych jak obywatel.gov.plepuap.gov.pl czy pacjent.gov.pl.

Klienci banków spółdzielczych mogą dzięki tej usłudze identyfikować swoją tożsamość np. w firmach z branży e-commerce i komercyjnych placówkach medycznych. Dzięki usłudze SGB ID mogą m.in. założyć w trybie online działalność gospodarczą, uzyskać dostęp do eRecepty i eSkierowań. Korzystanie z Profilu Zaufanego pozwoli na składanie i korygowanie deklaracji podatkowych oraz składek ZUS czy dokonywanie zmian do wpisów w ewidencji działalności gospodarczej.

Warto dodać, że dzięki SGB ID klienci mają również możliwość skorzystania z Polskiego Bonu Turystycznego, który szczególnie teraz, w czasie wakacji cieszy się dużym zainteresowaniem. Tym samym większość usług publicznych staje się bliższa klientom lokalnych banków spółdzielczych i nie wymaga od nich wychodzenia z domu.

Partnerem technologicznym wdrożenia i rozwiązania technologicznego jest firma HEUTHES Sp. z o.o.

Więcej informacji na www.sgb.pl/sgbid

Źródło: SGB-Bank SA