Mobilne uwierzytelnienie zamiast kodów SMS w Banku Pocztowym
Wprowadzenie mobilnego uwierzytelnienia to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów Banku Pocztowego, którzy cenią szybkość, komfort i możliwość pełnego korzystania z usług bankowych w sposób mobilny – gdziekolwiek są i o każdej porze.
Czytaj także: Bank Pocztowy wprowadza zdalne potwierdzanie tożsamości z pomocą rozwiązania KIR
Jak działa mobilne uwierzytelnienie
Mobilne uwierzytelnienie to metoda potwierdzania operacji finansowych i niefinansowych zlecanych z poziomu bankowości internetowej.
Po zleceniu operacji klient otrzymuje powiadomienie push informujące o transakcji oczekującej na potwierdzenie.
Kliknięcie w powiadomienie powoduje wyświetlenie szczegółów operacji.
Po ich weryfikacji wystarczy kliknąć „Potwierdzam” i uwierzytelnić operację w aplikacji mobilnej Banku za pomocą biometrii lub PIN-u – w zależności od wybranej metody uwierzytelnienia.
Czytaj także: Click to Pay w Banku Pocztowym
Cyberbezpieczeństwo w aplikacji mobilnej Pocztowy
– Mobilne uwierzytelnienie znacząco zwiększa komfort korzystania z usług bankowych, eliminując konieczność wpisywania kodów SMS.

Klienci mogą potwierdzać operacje takie jak: przelewy, zmiana limitów czy dodanie zaufanychodbiorców – bezpośrednio w aplikacji mobilnej. Przekłada się to na większą wygodę, oszczędność czasu oraz lepsze doświadczenie użytkownika.
Zadbaliśmy również o wysoki poziom bezpieczeństwa – mobilne potwierdzenia są szyfrowane i w pełni zgodne z obowiązującymi standardami regulacyjnymi – mówi Agata Jelonek, naczelnik Wydziału Rozwoju Usług Płatniczych Banku Pocztowego.
Aby aktywować mobilne uwierzytelnianie, wystarczy zalogować się do aplikacji mobilnej Pocztowy i przejść do ustawień mobilnego uwierzytelnienia w zakładce Ustawienia.
Od tego momentu klienci mogą zatwierdzać szeroki zakres operacji – zarówno finansowych, takich jak przelewy zwykłe, natychmiastowe czy do urzędu skarbowego, jak i niefinansowych, np. zmianę limitów, logowanie do bankowości internetowej, dodawanie zaufanych odbiorców czy zlecenia stałego.
***
Bank Pocztowy S.A. prowadzi obsługę bankową klientów indywidualnych oraz korporacyjnych na terenie całego kraju, oferując proste i bezpieczne usługi finansowe w 131 placówkach sieci własnej, w sieci Poczty Polskiej oraz przez nowoczesną bankowość internetową i mobilną.
Klienci w placówkach Banku mogą otworzyć rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy, wziąć kredyt gotówkowy, nabyć ubezpieczenie, czy założyć lokatę.