Mobilne uwierzytelnienie zamiast kodów SMS w Banku Pocztowym

Mobilne uwierzytelnienie zamiast kodów SMS w Banku Pocztowym
Źródło: Bank Pocztowy
Bank Pocztowy wprowadza mobilne uwierzytelnienie – rozwiązanie, które umożliwia zatwierdzanie transakcji bezpośrednio w aplikacji mobilnej, bez konieczności wpisywania kodów SMS. Wystarczy jedno kliknięcie, żeby za pomocą biometrii lub PIN-u, bezpiecznie i wygodnie potwierdzić przelew, zmienić limity czy dodać zaufanego odbiorcę, poinformował Bank.

Wprowadzenie mobilnego uwierzytelnienia to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów Banku Pocztowego, którzy cenią szybkość, komfort i możliwość pełnego korzystania z usług bankowych w sposób mobilny – gdziekolwiek są i o każdej porze.

Czytaj także: Bank Pocztowy wprowadza zdalne potwierdzanie tożsamości z pomocą rozwiązania KIR

Jak działa mobilne uwierzytelnienie

Mobilne uwierzytelnienie to metoda potwierdzania operacji finansowych i niefinansowych zlecanych z poziomu bankowości internetowej.

Po zleceniu operacji klient otrzymuje powiadomienie push informujące o transakcji oczekującej na potwierdzenie.

Kliknięcie w powiadomienie powoduje wyświetlenie szczegółów operacji.

Po ich weryfikacji wystarczy kliknąć „Potwierdzam” i uwierzytelnić operację w aplikacji mobilnej Banku za pomocą biometrii lub PIN-u – w zależności od wybranej metody uwierzytelnienia.

Czytaj także: Click to Pay w Banku Pocztowym

Cyberbezpieczeństwo w aplikacji mobilnej Pocztowy

– Mobilne uwierzytelnienie znacząco zwiększa komfort korzystania z usług bankowych, eliminując konieczność wpisywania kodów SMS.

Agata Jelonek, naczelnik Wydziału Rozwoju Usług Płatniczych Banku Pocztowego.

Klienci mogą potwierdzać operacje takie jak: przelewy, zmiana limitów czy dodanie zaufanychodbiorców – bezpośrednio w aplikacji mobilnej. Przekłada się to na większą wygodę, oszczędność czasu oraz lepsze doświadczenie użytkownika.

Zadbaliśmy również o wysoki poziom bezpieczeństwa – mobilne potwierdzenia są szyfrowane i w pełni zgodne z obowiązującymi standardami regulacyjnymi – mówi Agata Jelonek, naczelnik Wydziału Rozwoju Usług Płatniczych Banku Pocztowego.

Aby aktywować mobilne uwierzytelnianie, wystarczy zalogować się do aplikacji mobilnej Pocztowy i przejść do ustawień mobilnego uwierzytelnienia w zakładce Ustawienia.  

Od tego momentu klienci mogą zatwierdzać szeroki zakres operacji – zarówno finansowych, takich jak przelewy zwykłe, natychmiastowe czy do urzędu skarbowego, jak i niefinansowych, np. zmianę limitów, logowanie do bankowości internetowej, dodawanie zaufanych odbiorców czy zlecenia stałego.

***

Bank Pocztowy S.A. prowadzi obsługę bankową klientów indywidualnych oraz korporacyjnych na terenie całego kraju, oferując proste i bezpieczne usługi finansowe w 131 placówkach sieci własnej, w sieci Poczty Polskiej oraz przez nowoczesną bankowość internetową i mobilną.

Klienci w placówkach Banku mogą otworzyć rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy, wziąć kredyt gotówkowy,  nabyć ubezpieczenie, czy założyć lokatę.

Źródło: Bank Pocztowy SA