mLeasing z nową strategią automotive i 215 mln zł zysku w 2023 roku
mLeasing będzie wspierać klientów i partnerów w nadchodzącej transformacji rynku automotive. Zgodnie z bieżącymi regulacjami, od 2035 roku nie będzie już możliwy zakup auta z napędem spalinowym. Zmiana takich aut na elektryczne, czy z napędem wodorowym jest trudna dla wszystkich uczestników rynku.
Spółka przygotowuje nową ofertę w tym segmencie, uwzględniając potrzeby zarówno użytkowników aut, jak i dla właścicieli flot.
Dla tych pierwszych mLeasing będzie oferować pełen zakres usług od wyboru auta, poprzez finansowanie, po ułatwianie codziennego użytkowania.
Z myślą o drugich, spółka pilotuje obecnie kompleksowy program dekarbonizacji floty, z którym wkrótce wyjdzie na rynek.
Czytaj także: PKO Leasing umocnił pozycję lidera w rekordowym 2023 roku
Nowa strategia mLeasing
– Nasza wieloletnia już współpraca z VOLVO Car Poland pozwoliła nam na wypracowanie wielu innowacyjnych rozwiązań, które wspierają naszych partnerów nie tylko od strony produktowej, ale również od strony procesowej, dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii.
Szybki, prosty proces w ścieżce cyfrowej klienta, rozwiązania wspierające sprzedawców w punktach dealerskich, pełna integracja z platformami e-commerce plus nasze własne cyfrowe kanały sprzedaży poprzez platformę mAuto – to rozwiązania, na które stawiamy – mówi Cezary Raczyński, prezes mLeasingu.
Dodatkowo mLeasing pracuje nad kompleksową ofertą, która będzie wspierać małe i średnie firmy w zielonej transformacji. To właśnie ten sektor jest odpowiedzialny za około 60 do 70 proc. śladu węglowego w gospodarce europejskiej. Pakiet Fit for 55 wymaga od nich dużych zmian, jednocześnie wiele z tych firm nie ma jeszcze świadomości nadchodzących przepisów.
Oferta mLeasing będzie miała na celu im pomóc i ułatwić realizację planów redukcji emisyjności ich modeli biznesowych. Jednocześnie, spółka będzie wspierać swoich partnerów z sektora firm dużych i korporacji, dla których MŚP są bardzo często dostawcami bądź podwykonawcami, wpływając bezpośrednio na ich plany redukcji śladu CO2 w zakresie emisyjności.
Czytaj także: EFL: 9/10 klientów deklaruje ponowny wybór leasingodawcy w przyszłości
Wynik finansowy mLeasing w 2023 roku
Rok 2023 mLeasing zakończył z zyskiem w wysokości 215 mln zł brutto, o 6 proc. większym niż rok 2022.
Zawarł w tym czasie umowy o również rekordowej w swojej historii wartości 7,3 mld zł.
Dało to 7 proc. udział w polskim rynku leasingu.